• Nalle Puh 40

Budgettips

Tänkte vi kunde ha en tråd med våra bästa "budgettips". Har suttit och räknat lite på vår ekonomi nu och det blir ganska mycket pengar i slutändan...

Mitt budgettips är att strunta i placeringskort och istället skriva på fina stenar eller helt enkelt göra dem själv.

Vad är ditt bästa tips?

• Svar på tråden Budgettips
  • Brudgummarna

Vårt bästa budgettips är att inte ha någon brud. De verkar kosta multum i jämförelse med två brudgummar. Ingen dyr ring, ingen bukett, ingen frisör, inget smink.

;)

• kikalt

Haha, det var ju bara BÄSTA tipset! Även om jag skippade ringen blev det betyligt dyrare frisörbesök och blommor för min del. Hm, jag och syrran som hade diskuterat saken och som var så sugna på att gifta oss i frack (med våra respektive Erik), typiskt att jag inte gjorde det!

• Nufsan

Ngn som vet vart man kan köpa tunna sjalar att ha över axlarna? Ska ha till tärnan och brudnäbbarna!

• Kärlek ger näring åt själen

Hahaha Om man inte har en brud som inte vill ha en dyr ring m m hehe

Toppen förslag

Brudgummarna skrev 2008-04-20 16:52:42 följande:
    Vårt bästa budgettips är att inte ha någon brud. De verkar kosta multum i jämförelse med två brudgummar. Ingen dyr ring, ingen bukett, ingen frisör, inget smink.;)

Jag hade nog försökt hitta något snyggt typ och sy upp dem själv Det finns iofs sjalar på Lindex som inte var såå dyra..

Min tärna ska sy upp sin egen sjal.

Nufsan skrev 2008-04-20 17:27:03 följande:
    Ngn som vet vart man kan köpa tunna sjalar att ha över axlarna? Ska ha till tärnan och brudnäbbarna!
  • Nufsan

Nej Lindex har ingen sååå tunn sjal som jag tänker mig, lixom genomskinlig!

Hittade skor till tärnorna för 50 kr styck på Din Sko, veckans erbjudande, kostar normalt 280 kr

Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-04-20 18:35:33 följande:

Jag hade nog försökt hitta något snyggt typ och sy upp dem själv Det finns iofs sjalar på Lindex som inte var såå dyra.. Min tärna ska sy upp sin egen sjal.
  • ganesha

Utomlands 2008 - jupps du har förstått rätt.
    Vi kommer bjuda på kaffe och tårta, samt alkohol. Vill man vara mätt får man äta först.
    Vigseln har vi tänkt lägga vid 17 eller 18, har inte bestämt med prästen vilket som är bäst ännu.

Intill vår slottsruin finns det ett café som kommer catera med vår tårta. De har öppet till klockan åtta och har både det ena och det andra i matväg så det är ingen som ska behöva gå hungrig.

Förmodligen gör vi så att vi dagen efter bjuder våra närmaste på någon matbit istället.

Hmm varför inte köpa typ spets tyg? Och sy upp sjalar Jag tror det kan bli snyggt. Kolla runt i olika tyg affärer

Det var super billigt. Ibland har man tur

Nufsan skrev 2008-04-20 18:41:13 följande:
    Nej Lindex har ingen sååå tunn sjal som jag tänker mig, lixom genomskinlig! Hittade skor till tärnorna för 50 kr styck på Din Sko, veckans erbjudande, kostar normalt 280 kr Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-04-20 18:35:33 följande:
  • Nufsan

Ja, får nog titta runt. Har krav på vilken färg det ska vara så det lär inte vara så jättelätt och hitta!

Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-04-20 19:56:39 följande:

Hmm varför inte köpa typ spets tyg? Och sy upp sjalar Jag tror det kan bli snyggt. Kolla runt i olika tyg affärer Det var super billigt. Ibland har man tur
  • ganesha

Haha, dessa våra krav, nufsan!

Det är lite som de två brudgummarna säger...utan bruden blir det billigt. Ska nu bruden vara med så - utan alla dessa krav blir det billigare!
    En speciell färg, en speciell skurning, en speciell modell...

Hoppas du hittar det du söker.

Till min student minns jag att jag köpte handskar och sjal på en väskbutik. Har du tittat inom såna, de kanske har? Annars får du börja förklara för butikspersonalen vad du söker så kanske de kan skicka dig vidare.

Svar på tråden Budgettips