• Nalle Puh 40

Budgettips

Tänkte vi kunde ha en tråd med våra bästa "budgettips". Har suttit och räknat lite på vår ekonomi nu och det blir ganska mycket pengar i slutändan...

Mitt budgettips är att strunta i placeringskort och istället skriva på fina stenar eller helt enkelt göra dem själv.

Vad är ditt bästa tips?

• Svar på tråden Budgettips
  • augustibrud08

Vi har köpt sånt där hjärtformat ris, sockerbaserat som smälter när det regnar och bara "försvinner". Visst det kostade typ 200:- men vad tusan, det kan det väl vara värt tycker jag.

• ganesha

hihi skulle just posta samma adress som sommarbrud 2008.

Nu känner jag inte till trovärdigheten på den, men rent spontant så...jah. Ris sväller inte i fåglars mage, det är däremot näringsfattigt och ingen rekomenderad föda under en lång period.

• Pearldrop

okej jag erkänner mig överbevisad :P tänkte bara på de stackars fåglarna..

• Kärlek ger näring åt själen

Pearldrop jag tror det är mer synd om den stackars vaktmästaren egentligen.För det kan inte vara kul och sopa upp en massa ris

• Nalle Puh 40
    Pearldrop skrev 2008-05-18 20:11:57 följande:
    okej jag erkänner mig överbevisad :P tänkte bara på de stackars fåglarna..
    Jag har oxå alltid trott att det sväller i magarna på de stackars fåglarna men får väl snart ge mig
  • trampetroll

Mitt bästa budget tips är att köpa gravljus eller oljeljus som de också heter stället för vanliga ljus. Dels om man köper små värmeljus med ljushållare så går ljushållarna på en del och värmeljusen måste mna förmodigen byta ut under kvällen eftersom de har en brinnitd på typ 6-8 timmar. m du köper vanliga stpra ljus brukar de ofta gå på 10kr st vilket blir en del på många bord + att du bör köpa ett ljusfat också för att vara på den säkra sidan att det inte börjar brinna på borden.

Men jag köpte massor av billiga gravljus istället som jag ska dekorera med sidenband och frostspray. De var superbilliga, ligger ju i en slags plasthållare så jag behöver inte ljusfat. Jag fick 60 stora vita gravljus med brinntid 60h för 179kr! Då kan man tända ljusen en bra stund innan gärsterna kommer i lugn och ro och slippa oroa sig för dem resten av kvällen tills det är dags att släcka dem när festen är slut! Sedan kan man ju använda ljusen till något annat också då brinnitden fortfarande är kvar (som jag som är galen i att på vintern ha massor av levande ljus överallt i vårt hem!)

• Aleta

trampetroll, var köpte du ljusen?
    Jag sitter precis och räknar och kom fram till att det var dyyyrt med ljus och så fick jag se ditt inlägg...perfekt!

• ganesha

Så kul att ni började skriva om ljus...
    Om man har kvar stearinstumpar så kan man ju stöpa sina egna ljus i olika förpackningar. Gamla mjölkkartonger och pringelsrör och sådär... börjar man nu så är det ju klart till oktober.

Jag har sparat rättså länge, men aldrig haft lust att göra ljus... nu ska jag minsann!

• Nalle Puh 40
    ganesha skrev 2008-05-19 09:51:56 följande:
    Så kul att ni började skriva om ljus...Om man har kvar stearinstumpar så kan man ju stöpa sina egna ljus i olika förpackningar. Gamla mjölkkartonger och pringelsrör och sådär... börjar man nu så är det ju klart till oktober.Jag har sparat rättså länge, men aldrig haft lust att göra ljus... nu ska jag minsann!
    Min pappa jobbar inom kyrkan så han får MASSVIS av ljusstumpar, skulle kanske oxå göra egna men hur gör man, är inte så pysslig
  • Emmas syster
    augustibrud08 skrev 2008-05-18 19:49:16 följande:
    Vi har köpt sånt där hjärtformat ris, sockerbaserat som smälter när det regnar och bara "försvinner". Visst det kostade typ 200:- men vad tusan, det kan det väl vara värt tycker jag.
    ett tips bara - använd inte det om det är fuktigt ute

det smälter redan på kläderna då....
Svar på tråden Budgettips