• Nalle Puh 40

Budgettips

Tänkte vi kunde ha en tråd med våra bästa "budgettips". Har suttit och räknat lite på vår ekonomi nu och det blir ganska mycket pengar i slutändan...

Mitt budgettips är att strunta i placeringskort och istället skriva på fina stenar eller helt enkelt göra dem själv.

Vad är ditt bästa tips?

• Svar på tråden Budgettips
  • ganesha

vi har en skärmaskin på jobbet...den kommer jag använda till jag blir blå i ansiktet. eller på fingrarna.

• Kireina

Vi har buffé och gör all mat själva. Eller ja, vi har delegerat ut en del utav maten till andra.

Mamma gör dessutom tårtan som bröllopspresent (men den kostnaden är ändå inkluderad).

Handlar väldigt mkt på willys, det är också ett budgettips förövrigt.

Snäckan4 skrev 2008-05-21 15:05:37 följande:
    Kireina: 50 000 inkl resan låter som en bra nivå att lägga sig på. Hur gör ni då med maten? Gör ni den själva eller är det beställt?
  • Soon and very soon

Min dotter gör inbjudnings korten!! allstå skriver o riter låter sedan svärmor trycka upp!!
    kolla om ni har någon i närheten som kan sådant eller är villig att betala tex tryckeri då!! super ide för alla föräldrar tycker jag ialla fall! kraaaamm bästa tråden!

• Kärlek ger näring åt själen

Nä va häftigt Låter så mysigt de lär ju bli super fina
    Soon and very soon skrev 2008-05-23 13:13:41 följande:

Min dotter gör inbjudnings korten!! allstå skriver o riter låter sedan svärmor trycka upp!!kolla om ni har någon i närheten som kan sådant eller är villig att betala tex tryckeri då!! super ide för alla föräldrar tycker jag ialla fall! kraaaamm bästa tråden!
  • MissDoe

Hehe, näe, du har rätt! Inte klippa!!!! Bara skäääära! ska titta med "ledsen-hund-ögonen" på min m2b när jag talar om att man faktiskt mååååste ha en egen skärmaskin... Känns inte riktigt som att han kommer att vara på min linje där, men han har ganska dåligt samvete över att han ska ut och fiska på vår mysfredagkväll.. så kanske...

Brudgummarna skrev 2008-05-21 21:45:16 följande:
    Neeej, man får inte klippa papper om man ska ha raka kanter. Skär alltid papper!Lokala tryckerier är en underskattad källa till lycka. Om man gör en egen layout och skickar som pdf så kan man ofta få riktigt, riktigt snygga utskrifter till förvånansvärt låga priser. Dessutom så är de vana att jobba snabbt så man slipper vänta flera dagar :)Jättebra tips!
  • Sommarpar

Ett tips är att googla: "gör det själv tipsbröllop"
    gjorde det igårkväll, kom in på massa sidor, vissa med riktigt bra tips!

• BlivandeFruJohansson

Va betalar ni som lämnat in saker på tryckeri?? Vi måste skriva om dom flesta papper i häftet, så kanske lönar sig att lämna in på tryckeri..

• emelieochlinus

Jättebra tips!

Sanfor skrev 2008-04-05 22:11:36 följande:
    Budgettips:Om man vill ha riktiga linneservetter, köp i USA www.efavormart.com (Smaken är som baken, men jag vill ha rejäla dukar och servetter, och prisförslagen nedan vänder sig till de som tycker som jag. Jag vet att det går att få mkt billigare på IKEA eller ha papperservetter :))10 x 5 pack linneservetter för 3,75 =$37,5010 Linnedukar 130 x 240cm för 9,90=$99Fraktkostnader= $117TOTALT: 255 dollar= 1500 krVilket innebär att varje servett kostar 8,50 kr och varje duk ca 100 kr. (Jämförelse: På Ellos kostar motsvarande linnedukar 300 kr/st och servetter (ej linne) 12,50 st. Total kostnad för beställning skulle bli (10x30)+(50x12,50)=3600 kr)
  • Emmas syster

HYR dukar! brukar ligga på 40-70kr per duk
    - bara att lämna bort alla smutstvätt efteråt

dvs - det kostar ungefär lika mkt som det kostar att kemtvätta och mangla att hyra dom...

• emelieochlinus

Skulle inte vilja ha "sockerris" som smälter i regn. Tänk om det regnar på kyrkbacken och folk kastar socker som sen kletar i hår och på klänningen!

augustibrud08 skrev 2008-05-18 19:49:16 följande:
    Vi har köpt sånt där hjärtformat ris, sockerbaserat som smälter när det regnar och bara "försvinner". Visst det kostade typ 200:- men vad tusan, det kan det väl vara värt tycker jag.
Svar på tråden Budgettips