• GladaEmma

Önskas hjälp med monogram?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-16 09:10
    Ta gärna en titt i mitt galleri och se ut vilket/vilka typsnitt och ev hjärtan ni gillar =)

• Svar på tråden Önskas hjälp med monogram?
  • GladaEmma

Okej. Ska sätta mig i morgon eller i helgen och fixa till det hela =)

Lindalen skrev 2008-04-01 09:27:32 följande:
    Hej hej! Jag tycker att english ultra.. va fin, skulle nog passa bra! Tack på förhand!!
  • SweetSun

Hej GladaEmma! Har du tid för mer? ;) Jag är intresserad, men har ingen aning om vilket typsnitt? Vi ska 50's tema och vill ju ha nåt kanske "retro" ;)

• GladaEmma

Visst, bara det inte är brådskande...har några före i kön. Kommer sätta mig ikväll, men hinner nog inte med alla då tyvärr. Vilka initialer? Hjärta bakom? &-tecken bakom? Färger? Om ni ska köra 50-tal kanske Old script funkar? Eller ni vill ha lite "kantigare" bokstäver?

SweetSun skrev 2008-04-02 09:09:57 följande:
    Hej GladaEmma! Har du tid för mer? ;) Jag är intresserad, men har ingen aning om vilket typsnitt? Vi ska 50's tema och vill ju ha nåt kanske "retro" ;)
  • SweetSun
    GladaEmma skrev 2008-04-02 09:31:49 följande:
    Visst, bara det inte är brådskande...har några före i kön. Kommer sätta mig ikväll, men hinner nog inte med alla då tyvärr. Vilka initialer? Hjärta bakom? &-tecken bakom? Färger? Om ni ska köra 50-tal kanske Old script funkar? Eller ni vill ha lite "kantigare" bokstäver?
    oj jag vet inte hur den ser ut men det funkar nog! vet inte vad den heter men den ser ut som 40's filmtext typ..? jaja vilket som går bra.. färg..hm.. på själva texten eller ska det vara bakgrund åxå? (helt novis)
  • GladaEmma

Det finns några typsnitt i mitt galleri - ta dig gärna en titt.

Det är att fördra en ljusare färg på ett ev &-tecken eller hjärta och sen en lite mörkare färg på initialerna.

• SweetSun

den tiranti såg fin iaf tyckte jag.

Ja vit text på svart bakgrund..går det? inbjudingskorten ska vara svarta med vita prickar hade jag funderingar på.. ;) (initialer=T&J) kanske & kan vara gammmelrosa..?

• GladaEmma

gammelrosa... är det som babyrosa eller?

SweetSun skrev 2008-04-02 09:51:34 följande:
    den tiranti såg fin iaf tyckte jag.Ja vit text på svart bakgrund..går det? inbjudingskorten ska vara svarta med vita prickar hade jag funderingar på.. ;) (initialer=T&J) kanske & kan vara gammmelrosa..?
  • SweetSun

nej den är lite mörkare skulle jag vilja säga.. tänk lute grisrosa ;)

• GladaEmma

aha okej =)

SweetSun skrev 2008-04-02 09:58:49 följande:
  • GladaEmma

Hej igen

Hittade några typsnitt under kategori "retro".

www.dafont.com/theme.php

Ta en titt där om du vill så kan jag ladda ner det du vill ha =)

SweetSun skrev 2008-04-02 09:58:49 följande:
Svar på tråden Önskas hjälp med monogram?