• GladaEmma

Önskas hjälp med monogram?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-16 09:10
    Ta gärna en titt i mitt galleri och se ut vilket/vilka typsnitt och ev hjärtan ni gillar =)

• Svar på tråden Önskas hjälp med monogram?
  • emizisen

Hejsan
    har du lust att göra ännu fler monogram?
    du verkar vara en höjdare på det där.
    Vi har initialierna J & E och våra färger är grönt, vitt och rött.
    hade varit supersnällt. tack

• GladaEmma

Tror inte det finns några regler - och finns det några så har jag garanterat brutit mot dem =) Vissa anser "damernas först", vissa tycker det ska vara alfabetiskt... Jag gör bara så som jag tycker är snyggast =)

Julia76 skrev 2008-03-19 13:19:13 följande:
    En fråga angående monogram:Spelar det nån roll vems bokstav som står först, exempelvis att mannens ska stå först av tradition eller nåt?Eller gör man den ordning som man tycker ser snyggast ut i kombinationen?
  • GladaEmma

Okej. Vad sägs om ljusgrönt hjärta och bruna bokstäver? Alt ljusbjunt hjärta med mörkgröna bokstäver? Vilket önskas?

Tutik och Prasart skrev 2008-03-19 13:20:05 följande:

i grönt och brunt om det går. Det är våra tema färger.tack så jätte mycket på förhand igen.
  • GladaEmma

Sure.

Vill du ha &-tecken bakom? Hjärta? Vilken färg önskas isf på initialerna resp tecken?

emizisen skrev 2008-03-19 13:27:00 följande:
    Hejsanhar du lust att göra ännu fler monogram? du verkar vara en höjdare på det där.Vi har initialierna J & E och våra färger är grönt, vitt och rött. hade varit supersnällt. tack
  • emizisen

vill gärna ha & tecken bakom. och hjärta tror jag. gröna initialer. vitt syns väl klart inte? annars hade jag gärna haft det på tecken men det får väl bli rött då.
    tack

• GladaEmma

Nä vitt är ju svårt... Fixar till något med &tecken plus hjärta så får du se vad du tycker...

emizisen skrev 2008-03-19 13:40:32 följande:
    vill gärna ha & tecken bakom. och hjärta tror jag. gröna initialer. vitt syns väl klart inte? annars hade jag gärna haft det på tecken men det får väl bli rött då.tack
  • Julia76

Tack för svar! Om du vill, när du har tid så får du gärna göra J och P med något hjärta (den ordningen som du tycker är snyggast) PJ eller JP spelar ingen roll, vi har creme och rosa som färgtema, och även lite ljust turkos på vissa detaljer.

Men obs, bara om du har tid och lust förstås!

Tack på förhand, och som sagt bara om du har tid :)

• GladaEmma

Javisst, återkommer när jag hunnit fixa till något =)

Julia76 skrev 2008-03-19 13:56:29 följande:
    Tack för svar! Om du vill, när du har tid så får du gärna göra J och P med något hjärta (den ordningen som du tycker är snyggast) PJ eller JP spelar ingen roll, vi har creme och rosa som färgtema, och även lite ljust turkos på vissa detaljer. Men obs, bara om du har tid och lust förstås!Tack på förhand, och som sagt bara om du har tid :)
  • Tutik och Prasart
    GladaEmma skrev 2008-03-19 13:35:25 följande:
    Okej. Vad sägs om ljusgrönt hjärta och bruna bokstäver? Alt ljusbjunt hjärta med mörkgröna bokstäver? Vilket önskas?Tutik och Prasart skrev 2008-03-19 13:20:05 följande:
    Det första du sa tycker jag låter jätte fint.
    ljusgrönt hjärta och bruna bokstäver?
Svar på tråden Önskas hjälp med monogram?