Planera Bröllop Utomlands Del 4!
Så börjar de vara dags för att starta en ny tråd!
Så börjar de vara dags för att starta en ny tråd!
Nu har vi fått skriftlig bekräftelse på att vi får gifta oss utomhus på den platsen som vi ville. Svärmor tar hand om allt sånt åt oss. Det börjar verkligen kännas att det är på riktigt nu.
En liten kul grej bara... Det är ju allmänt känt att diamanter ska vara stooooora i Nord Amerika. Jag vill ha en liten eftersom stort bling inte är min grej. När svärfar kom in till guldsmeden med bilden på ringen jag vill att han gör åt mig så började han gensat planera för en sådan ring men med mycket mycket större diamant. Han kunde inte för sitt liv förstå varför jag ville ha den liten.
Ha ha, typiskt dom där borta...
Mamasnest
Hi Hi! Ja det ska väl vara stora diamanter! Men personligen tycker att som du - vill ha det lite mer diskret! Min ring har tre 0.03ct diamanter och jag är bara så nöjd! Tycker den är superfin och passar verkligen mig. Vad hade du tänkt dig?
Som den här fast i vitt guld:
www.handsweden.se/WWW/prod17.htm
Och så vill jag att den hjärtformade diamanten ligger på rött guld.
Det blir säker jättefint!
Bling75:
Tack snälla! Har hittat ett par trådar om Maldiverna, men det verkar som att du hittat dem också?
Hur o var får man info om det blir ändrade regler i april? Skulle ev. hinna invänta dem...
För att jämföra priser för flyg o boende brukar jag kolla på luftgrop.se och reseguiden.se de jämför många olika resesajters priser... Tänk på att boka boende o flyg tillsammans för att omfattas av paketreselagen (räcker med en natt).
Jag ahr snappat upp att dessa två flygbolagen generellt har billiga flyg till Maldiverna (beroende på från vilken ort ni vill resa...):
Qatar Airways: www.qatarairways.com/global/en/homepage.html
LTU: www.ltu.de/docs/uk/
Kommer ni kontakta hotellet själva sedan för själva bröllopsceremonin?
Tips på bra sajter?
Förresten, dyker ni? Har du någon info om dykning?
Ett litet tips har jag; men det har du säkert redan kommit på själv Lonely Planets guidebok: "Maldives". Jag har just lånat hem senaste utgåvan (från oktober 2006) från biblioteket.
Ah! Och till Singapore sedan också! Lovely! Detta underbara shoppingparadis (liksom Kuala Lumpur!). Jag gillar Singapore skarpt! Ska ni unna er en natt eller två på Raffles t o m?
Du kan t o m hinna med ett par dagars shopping i KL om du vill variera dig...
BeachBride: Roligt att du tittar till oss!
Mamasnest: Gillar ringen!
Hm... jag kan INGET om ringar o carat o material...
Bling75: Förresten, här är alla trådar om Maldiverna på BT (hittills):
www.brollopstorget.se/Forum/search.php&QSort=&pagesize=10&QPhrase=&QAny=&QWithout=&QField=&QDate=&QDB=forum.index&ADVANCED=1&SUBMIT=.%3AS%F6k%3A.&community=&forum=&category=&trade=&area=
Håller på fixa lite nu!!
Boka vigselförättare,o plats.
O boka präst nere i cypern........
Har mailat o får väl svar om nån dag...
Det är ju långt bort än,men lite vill man börja få klarhet i.
Kläder till det borgeliga får vänta till våren/sommaren-hittar nog nåt.
brudklänning ska jag kanske kika på nästa helg.O ring.
Här är allting ganska så lugnt. Har nog koll på det allra mesta nu - det ang. bröllopet iaf. Måste kanske börja fixa och dona lite med allt annat som hör resan till dock. Och kolla upp det där med att ta dykcertifikat! Fästmannen är supersugen på det och nog kan man joina honom...
På söndag är det 4 veckor kvar tills resan börjar! Spännande!
Hehe,ja det närmar sig! vi har ganska precis 6 månader!!
Måste fixa pass till barnen...men inte än...