Planera Bröllop Utomlands Del 4!
Så börjar de vara dags för att starta en ny tråd!
Så börjar de vara dags för att starta en ny tråd!
Mrs Feller, lite avis på att ni ska åka så snart. Jag längtar. Jag har köpt ett par vita flip-flops också ifall de här inte blir bra. Men jag tycker det är lite obekvämt med remmen mellan tårna.
Frågar igen, vad ska era män ha på sig? Kom med lite fina tips!
vet ej exakt vad min ska ha på sig!
Men nåt i stil med linnebyxor o nån ljus skjorta...eller nåt sånt.
Bling75
Ja, det där med flip-flops är en vana. Jag har det på mig kanska ofta på sommaren, men när jag "började med det" var det riktigt obekvämt - nu tycker jag det är super!
Min blivande ska ha på sig ett par ljust biege bomullsbyxor och en vit skjorta. Ett brunt skärp och ett par espadrillos-liknande skor i bieget.
Han är också så snygg i kostym, eller ännu hellre frack, men det hade blivit för varmt. Han går i T-shirt året om, för att han är så varm, så kostym var aldrig ett alternativ! Sen är det ju ett strandbröllop, så jag tycker att det han nu ska ha på sig passar utmärkt.
Har sett några bilder från strandbröllop där mannen har haft på sig vit skjorta, ljusgrå kostymbyxor och väst i samma tyg som byxorna.
Då får jag väl öva på att gå i mina flip-flops om det blir dem
Jag funderade också på kostymbyxor och väst. Får helt enkelt släpa med honom på provning...
Jag har en liten fråga om klänningar. Har ni köpt eran eller går det att hyra även fast man inte ska vara i Sverige? Jag vet inte om jag ska ha en brudklänning eller något enklare, det är bara vår familj som ska vara med på bröllopet. Hur har ni gjort?
Eftersom vi blir borta längre än 3 veckor så mistänker jag att det är dyrare att hyra. Men jag vill inte ha någon gräddbakelse heller så jag ska låta sy upp min drömklänning i Kina. Lite mer inspirerad av alla destination kollektioner som finns i USA med chiffon och andra lättare tyger och ingen stor underkjol. Enkel men med vackra detaljer. Då blir den lättare att packa också, förmodligen i handbaggaget.
Jag har köpt min klänning - det är en enkel och tunn sak som bara är helt suverän! Bild på hur den ser ut finns i mitt galleri - dock inte jag på bilden...
Att den är så tunn gör att den i hopvikt tillstånd tar lite plats, så den blir inga problem att packa ner. Kommer dock att ha den i handbagaget - jag vill inte riskera att den försvinner!
MrsFellerA - jättefin klänning! Min blir i liknande stil men med en liten ärm och ett pyttekort släp bak. Var hittade du din?
Nu behöver jag mera råd. Om ni skulle gifta er på en plats där de bara erbjuder en cermoni så ni måste gifta er lagligt i sverige också. Skulle ni göra det innan eller efter resan?
Jag hade tänkt innan men nu funderar jag lite på efter. Kom gärna med förslag och synpunkter på varför ni tycker det ena eller andra.
Bling75
Har beställt min klänning från ett företag i Kanada.
När det gäller vigsel "nr. 2":
Vi kan inte vigas lagligt i Thailand. Som utomlandsboende svenskar kan vi inte ansöka om det äktensskapscertifikat som behövs. Vi måste alltså också vigas i Sverige eller via svensk instans i utlandet. Vi kommer därför att vigas i Svenska kyrkan i det land vi bor. Detta gör vi efter vigseln i Thailand. Vi kommer helt enkelt att "mellanlanda" på vägen hem och vigas en gång till. Anledningen till att vi valt att genomföra denna vigsel i efterhand är att vi verkligen vill att vigseln på stranden ska vara första gången vi säger ja till varandra, för det är detta vi har drömt om. Det ska vara första gången vi tar på oss vigselringarna.
Utomlands2008: Vi har köpt vår dotters näbbklänning från ellos, theo o pauline. Har köpt en storlek 80... men den ser mycket större ut, så hoppas att hon kan ha den i maj :)