Planera Bröllop Utomlands Del 4!
Så börjar de vara dags för att starta en ny tråd!
Så börjar de vara dags för att starta en ny tråd!
Bling75:
Tror jag vet vilken resebyrå det är du menar o jag har tyvärr ingen positiv erf. av dem. Bad om en offert för en lååååångresa o trots två påminnelser med flera veckor/en månad emellan fick jag noll responer mer än: "Just nu har vi mycket att göra. Vi jobar på detta coh återkommer." Vilket de alltså inte gjorde. Visst, det ska vara bra enl. många men alla har kanske inte turen att få servicen när de är underbemannade eller så...?
Själv har jag flugit med Swiss ToR Köpenhamn-Singapore sommaren 2006, de var mkt bra - men om du redan är nöjd o har bokat m Turkish så kör på det. Kanske är de även med i någon allians så att ni kan gå med i deras Frequent Flyeer-klubb...
Vilken sajt/sajter har du kollat o jämfört på? Jag rekommenderar luftgrop.se och reseguiden.se de jämför nämligen massor av de olika nätresebyråernas priser, så behöver du inte själv sitta o surfa runt på dem... Men däremot kommer inte lågprisflygbolagen med där - fast det lär knappast vara aktuellt på denna resa ändå...
Ang. vigsel på Arlanda så finns det ett reportage i nyaste utgåvan av Vagabond om bröllop utomlands inkl. bröllop på Arlanda!
Tack för länktipsen, ska kolla mer på dem en annan dag.
Förresten, menar du att resan blir 50 000 dyrare än den summan du angav här i tråden härom dagen? Hm... jaja, det kommer säkert bli lyxigt värre!
avil: Se där, det händer grejer!
MrsFellerA: Åh, det är UNDERBART att dyka! Rekommenderar er varmt att ta dykcertifikat - under förutsättning att ni får det(dvs inte har vissa sjukdomar såsom exempelvis astma...).
Oj! Fyra veckor bara - det är ju snaaaaaaaaaaaaart!
blivandefruS: Roligt att höra att allt gått bra. Ska bli ännu roligare att få höra mer om din berättelse (o kanske se lite bilder?) framöver!
Jotka: Välkommen hit! Förutom 33 tidigare sidor så finns det dessutom 3 föregående TRÅDAR med massor att läsa!
Tipsar om att använda forumets sökfunktion! Vet inte så mkt om Västindien men har sett diskussioner om det öfrr här på BT:s forum. Den som söker finner...
Utomlands 2008, tack för tipsen. Anledningen att vi valde Turkish är att det planet går 23.30 på kvällen. Alla andra går mellan 06-08 på morgonen. Jag gillar inte morgonflyg när jag ska hem eller flyga långt. Annars hade jag gjärna flygit med Thai som var billigare.
Det är hela budgeten som har sprungit iväg med kläder och fickpengar. Framförallt fickpengar eftersom vi vill göra en hel del på maldiverna (havsfiske, dykning och massor av spa behandlingar).
Resebyrån skulle komma med offert på måndag, men det var mest deras bristande entusiasm som störde mig. Att betala närmare 100.000 för en resa på ett smutsigt kontor med oengagerad personal känns så fel.
Hur går det för er, har ni hittat något ännu?
Trevligt med en nattsuddare till! Eller så bor du i en annan tidszon... oavsett vilket = trevligt för mig!
Var har du hittat prisuppgifterna på aktiviteterna/utflykterna? Tripadvisor?
Jag sitter fortf. m oöppnad LonelyPlanet-guidebok...
Nej, vi är helt oplanerade s a s... Faktum är att den tilltänkte är inte ens informerad än. Han är dock lika inne på att gifta sig utomlands som jag så det är väl bara så att någon av oss måste dra igång projektet.
Har hela tiden varit inne på att resa till Söderhavet (vilket knappast är dyrare misstänker jag... ) men med en liten tös så känns det mer lockande med färre flygtimmar.
Men det som gör allt lite knepigare är att Maldiverna inte är ett resmål för barn... även om de flesta verkar acceptera barn -bara man inte väljer att bo i deras lyxigaste rum/bungalows Och det passar oss jättebra då vi inte har pengarna till att lyxa så mkt iaf.
Vad kostar flighten Singapore-Skandinavien med Turkish? Ungefär när ska ni resa hem? kan leta lite om du vill? Och behöver även veta vart ni vill flyga till; arlanda/kastrup/landvetter/...?
Jag har också sömnsvårigheter. Det är så mycket roligare att bröllopssurfa än att sova!
Vi har bestämt hotell. Det blir Komandoo, det närmaste den stil jag gillar i en budget vi klarar av. (Älskar One&Onlys hotel men de kostar från 7000 natten). De hade priser för utflykter och spa mm på sin hemsida. (www.komandoo.com) Sedan är det väl fickpengar till Singapore också eftersom vi gärna vill beställa lite kläder mm när vi är där.
Vi tänkte åka hem den 30/6 från Singapore till Arlanda. Med Turkish airlines kommer det landa på ca 11-12.000:- för oss båda. En sak som jag har lärt mig är att jag nio gånger av tio faktiskt får bättre pris direkt från flygbolaget/hotellet och om det inte är billigare så ingår oftast mer (bättre rum, frukost, flex etc.)
Vi är tyvärr barnlösa än så länge även om jag hoppas på att vara gravid när väl vi gifter oss, så vi har valt en barnfri resort. Men det är skönt när det finns alternativ som passar alla. Om jag kommer på vad resorten vi valde bort pga av barnen hette så ska jag tipsa!
Kollar på ert boende, ser väääldigt trevligt ut! Blir det Jaquzzi Water Villa?
Letar flighter samtidigt... tar bara lite tid.
Hm... näe, det verkar vara turkish som har lägst priser för den 30/6 om man vill flyga på kvällen/natten... Synd att det var sådana prisskillnader. Men på det hela taget är det peanuts!
Men hallå!
Jag kollade qatars hemsida! Verkar ju mkt billigare! Får fram att det kostar 1 806 SGD = 8 160 SEK!!!!
Ni flyger då hem från Singapore kl. 03.20 på morgonen (sen natt... ) och får ett par timmars paus (Hm... 6 h) i Doha innan ni flyger vidare o landar på Arlanda vid 19.00 på kvällen.
Tiderna m Turkish är visserligen bättre... men är de 4 000 SEK bättre?
Ja, det var iaf lite skoj att det gick att hitta ok alternativ.
Flygbolaget LTU som flyger till Maldiverna flyger tyvärr varken till Singapore eller Kuala Lumpur. Bangkok har de däremot på sin repetoar men inte så jättebra flygtider enl vad jag kan se o dessutom blir det lite extra krångel då Bangkok inte ligger lika smidigt till från Singapore som Kuala Lumpur-alternativet.
Shit..har så mkt järn i elden att man knappt har tid att sitta här längre..!
Igårkväll tog vi oss i kragen och började planera detaljerna kring bröllopet iaf.
Har fått tag i en rätt så billig fotograf, har hittat en jättefin restaurang som vi har bokat, mailat floristen och har en del andra detaljer kring festen kvar att fundera på.
Känns rätt skönt att resebolaget kan hjälpa till me vissa saker me
Men kläderna till sonen har ja ingen som helst aning om än!
Nån som har tips på nå ställe man kan hitta finkläder till en 2-åring?
Utomlands 2008?:
Tack ska du ha! Jag ska kolla runt lite och sökfunktionen kommer ju bra till hands så.