• cypernbruden08

Planera Bröllop Utomlands Del 4!

Så börjar de vara dags för att starta en ny tråd!

• Svar på tråden Planera Bröllop Utomlands Del 4!
  • avil

Thailand o fru trul-NÄRA NU?!! wow......

• Bling75

Nu har jag fått mina skor, de var supersöta även om blomman inte var lika kritvit som skon. Men flip-flopsen åker tillbaka. De var för stora i remmen runt och då gjorde det sjukt ont att gå i dem.

Är grymt besviken på Indcen och kan inte rekomendera dem alls. Det viktigaste för oss var själva cermonin och den var inte med alls på offerten trots att vi uttrykligen bad om mer info och bokningsdag så det skulle fungera. De hade utan förklaring kortat ner vår resa med 2 dagar och det blev lite dyrare än att boka själv. Tack men nej tack säger jag bara.

Har mejlat hotellet direkt för att fråga om datum för cermonin, håll tummarna för att det ska fungera!

• cypernbruden08

Någon här som ska ge en morgongåva till mannen?
    Ja vill ge min man nånting men vette sjutton vad..!
    Tyvärr styr pengarna lite oxå.. :-/

• saltsillen

Hej på er!
    Jag är ny här... vill gärna gifta mig på en liten ö i grekland. Så förutom att det måste till ett frieri , hur går man sedan tillväga? Vi har tänkt åka dit och titta i vår för att sedan aknske gifta oss i slutet av sommaren. Men hur sjuotton funkar det prktiskt med vigslar i grekland? Någon som har lust att berätta?

Tack!

• Mamasnest

Jag har tyvärr hört att det är kanska knepigt med just Grekland, men någon annan här kanske vet mer.

saltsillen skrev 2008-02-13 13:54:07 följande:
    Hej på er!Jag är ny här... vill gärna gifta mig på en liten ö i grekland. Så förutom att det måste till ett frieri , hur går man sedan tillväga? Vi har tänkt åka dit och titta i vår för att sedan aknske gifta oss i slutet av sommaren. Men hur sjuotton funkar det prktiskt med vigslar i grekland? Någon som har lust att berätta?Tack!
  • Utomlands 2008
    saltsillen skrev 2008-02-13 13:54:07 följande:
    Hej på er!Jag är ny här... vill gärna gifta mig på en liten ö i grekland. Så förutom att det måste till ett frieri , hur går man sedan tillväga? Vi har tänkt åka dit och titta i vår för att sedan aknske gifta oss i slutet av sommaren. Men hur sjuotton funkar det prktiskt med vigslar i grekland? Någon som har lust att berätta?Tack!
    Lite info finns från SKUT (Svenska kyrkan i utlandet), Grekland står överst i listan under annan bra info:
    www.svenskakyrkan.se/skut/fakta/vigselinformation/

Däremot verkar det inte gå att gifta sig borgerligt i Grekland för det står inte med på denna listan och allmänna infon från UD:
    www.regeringen.se/sb/d/6999/a/17518
    www.regeringen.se/sb/d/6999/a/13832
  • saltsillen

Tack! Där hittade jag ju lite info... tyvärr verkar det svårt att få det just som jag vill :(

• Mamasnest

Sök på amerikanska sidor som arrangerar bröllop i Grekland, de skrev att de kunde hjälpa svenskar att gifta sig utomlands. Vi tänkte gifta oss på Santorini och det var inget problem enligt den sidan vi hittade då.

saltsillen skrev 2008-02-14 07:23:31 följande:
    Tack! Där hittade jag ju lite info... tyvärr verkar det svårt att få det just som jag vill :(
  • Snart Fru Johansson

cypernbruden 08- jag har också funderat på morgongåva till min kille, har dock ingen aning om vad det skulle vara. Är det någon som har några ideer??

Såg några tips på en hemsida, kortfodral (för kontokort) med gravyr, en kompass med texten "så du alltid hittar hem" - jättefin men kändes lite båtaktigt..

• aprill bröllop

Hej på er.

Som morgon gåva till min m2b blir det ett halsband i silver som inte är allt för dyrt då ekonomin tyvärr inte tillåter det.
    Det är en amulett ring med orden - DU + Jag = Vi
    Jag e super nöjd med detta, köpte två en till oss var =)

länkar; vildaviktoria.com

cypernbruden08 skrev 2008-02-13 13:08:07 följande:
    Någon här som ska ge en morgongåva till mannen?Ja vill ge min man nånting men vette sjutton vad..!Tyvärr styr pengarna lite oxå.. :-/
Svar på tråden Planera Bröllop Utomlands Del 4!