Planera Bröllop Utomlands Del 4!
Så börjar de vara dags för att starta en ny tråd!
Så börjar de vara dags för att starta en ny tråd!
Åh vad mkt skoj som hänt här i dagarna!
En kram till Fru Trul: Så trist att det inte blivit så genomgående underbart som ni tänkt er... men som MrsFellerA skrev så torr jag att i efterhand kommer de positiva minnena vara mkt starkare än de grejer som inte klaffade. Vill gärna höra mer - och se lite bilder om det är ok med dig...
Hejsan alla utomlands brudar
Var ett tag sen jag skrev här inne.
Men nu är datumet bokat. Nu gäller det bara att hitta klänning och bestämma sig för ringen.
Tips på en enkel fin klänning till ett bröllop utomhus.
Jag igen!!
Är det någon som har beställt i från Nordstroms i usa?? Har ju jätte fina klänningar och bra priser men hur är det att beställa från usa med frakt och sånt. Vågar man??
Skickar Nordstroms internationellt? Tidigare har de inte gjort det nämligen, men de kanske har börjat med det nu.
De har iaf hur fina klänningar som helst!
Vågar tror jag nog att du gör. Det brukar inte vara några problem. Min klänning beställde jag från Kanada, och det gick super, både med betalning och frakten. Ev. kan man råka ut för att betala tull, vilket man bör ha med i beräkningarna när man beställer. Hur det ser ut med tullregler hittar du på tullverkets hemsida, jag vet inte riktigt hur det funkar eftersom jag inte bor i Sverige själv.
UtomlandsBrud08-tyvärr vet jag inte nåt...om att ta hem från usa..
Däremot vet jag att vanliga bröllopsbutiker kan ha enkla somriga fina klänningar.
Var igår o hämtade hem MIN klänning! Men det var fel då jag provade sist(i lördags)-Då provade jag en 38a o tyckte jag var SÅÅ fin.
Men jag köpte en 36a!? Shit-ett tight fodral.Som jag trots min 3barnsmagesladder kände mig slank o FIN i.
Testade att sitta i den o det gick ,o jag tyckte den var så fin-är så glad.
Känns ju knäppt att ha köpt redan! då det är 7 månader till vigseln...men gillade den så mycket att jag tyckte det var lika bra.
De får MÖJLIGTVIS sy ut den lite,lite vid höften,men 36an satt bättre vid bysten! o kortas av då jag ju ska vara barfota.
Mån 15 sep borgelig vigsel,på flygplatsen bokat.
Mån 22sep i ayianapa vigselcermoni!!bokat.
Klänning fixat+ att jag vet vilken ring jag ska ha.
Bara passen,o hindersprövning o lite sånt kvar då
Avil
Åh så skönt att ha Klänningen klar. Tycker det är super svårt då jag inte vill att den ska vara för dyr och den ska vara enkel men ändå att man känner sig super snygg i den. Vilka krav man har va :)
Ja ringen, vilka dilemma man har. Jag står och väljer mellan 2 stycken, kan inte bestämma mig.
Att det ska vara så svårt.
Ja hindesprövning ska man oxå fixa. Hur god tid innan ska man vara? Är det något mer man ska tänka på? Har ju aldrig gift mig utomlands förut, ja inte gift mig alls för den delen :)
Mrsfellera
Jaha de kanske inte skickat till sverige. Attans då. Jaja får se ifall man kan få en sån uppsydd kanske, men det var ju så bra priser.
Utomlandsbrud-hehe jag hade de kraven med! på klänning-inte för dyr,enkel,men jag ville känna mig FIN...
Men jag for till brudaffärn o hittade direkt en som passade! o ser inte alls ,så "billig" ut.
Aspera 1617 heter den.I ivory färg..o med glittriga stenar! En rätt tight sak ,men jag kände mig så smal o läcker!!Kostade bara 3200.Inte så dyrt för klänning..
Avil
så snygg den e. Super, typ en sån jag oxå är ute efter, stilren men ändå snygg.
Vilken färg ska du ha? bilden är rosa ska du ha det?
Jag hittade en jätte snygg kort modell i går, men den var svart och lite vitt. Kanske inte passande för en brudklänning.
jo,man kan visst ha svart o vitt!!
Min är i ivory,typ vitt.På bilden ser den inte alls så fin ut som den är i verkligheten!!
Men jisses,ska man ha den hängade i 7 mån i garderoben ,känns länge.......
Säg vad ni tycker om denna som brudklänning..
www.sand.dk
hon ligger ner och en kille ligger bakom. Den är svart och vit vid bröstet.