• cypernbruden08

Planera Bröllop Utomlands Del 4!

Så börjar de vara dags för att starta en ny tråd!

• Svar på tråden Planera Bröllop Utomlands Del 4!
  • Thailand 08

Jag har inte varit i Hua-hin,bara Bkk o koh chang..
    nu ska vi til Chiang mai innan bröllopet och sen till Koh Samui.Ska även til Koh Lanta och kolla på tomt

• susnik

Hej!
    Här är en till som tänker gifta sig utomlands. Vi är inte riktigt överens om var bara
    Jag vill gifta mig där Svenska kyrkan finns, men var? Vi ska ha alla banren med oss så det måste vara barnvänligt också ( barnen är 1,5,14 och 19 år, ja 19 är kanske inget "barn" längre )

• Sokkerkakan

Hej hej. Vi kommer nog starkt överväga bröllop utomlands.. fröst var Aruba, Jamaica, Curacao eller nån annan karibisk ö på tapeten men pga. priset så blir det nog Thailand.. och pga. stämningen. Thailand är så 'oss'. Så får man va mé här? Även om det bara är lösplanerande än så länge.

• Thailand 08

Klart du kan va me sockerkakan.Välkommen.Jag försvinner på söndag

• Roccosgirl

Hej alla!

Vi har nu varit hemma en dryg vecka och vardagen börjar infinna sig. Men det känns ändå att något är annorlunda, det är liksom på riktigt nu
    Och vi planerar för fullt inför fest nästa helg med vänner och familj! Då jag återigen ska bära min brudklänning och allt vad det innebär

Här kommer min story:
    Vi landade efter en lång flygresa, på Mauritius. Det var så varmt, och annorlunda mot allt annat, en helt ny del av världen!
    Hotellet tog emot oss med öppna armar och hade ordnat ALLT!
    Dagen efter, torsdag blev vi hämtade av taxi och fick en jättekul guidad (eller hur det stavas) tur till Port Louis där vi fick visa våra pass, kontrollera att allt stämde och svära på att våra uppgifter var sanna, vi blev lotsade mellan olika instanser av en jättetrevlig tjej!
    Sen hem till hotellet igen och bada och sola. Vi hade all inclusive så det var bara att hämta dricka i baren när man blev törstig, helt perfekt!
    Stranden var helt super och servicen var något utöver det vanliga. De servade oss med precis ALLT!!!
    Vi var i paradiset
    Dagen D blev perfekt från början till slut, jag har nog aldrig varit så kär som jag var den dagen!!!
    Vi hade bokat fotograf och film genom hotellet så det har varit jättekul att titta på efteråt! Vi fick det redan samma kväll!
    De hade även musiker som var sååå himla duktiga De hade en lista på lovesångs man kunde välja på, men vi ville även ha en låt som betyder mycket för oss, det ordnade de utan problem!

Resten av dagarna var det sol och bad och bara helt underbart!
    Hemresan var VÄLDIGT lång, men jag kunde sova en hel del.
    Jag var förut lite flygrädd, men efter denna resa med sammanlagt 5 upp och fem nedgångar är det inte så farligt längre

Jag kan varmt rekomendera Mauritius!!!
    Det var paradiset!

Kram.

• Roccosgirl

Ni finns lite bilder också!

Tar gärna emot kommentarer och frågor

• Utomlands 2008

igelkott, eveluscious, susnik och sokkerkakan: Välkomna hit! Trevlig med nya utlandsbrudar.

evelusciuos: vet inget alls om Hua Hin men det är väl en ganska stor stad såsom jag uppfattat det? Har du kollat på tripadvisor.com ? Billiga resor beror på när du vill resa. Billigt = när det är lågsäsong och andra resenärer inte vill resa. Dyrare = högsäsong o när andra vill resa (lov/helger osv). Kolla på jämförelsesajter såsom exempelvis www.luftgrop.se och reseguiden.se
    Boende är ofta lätt att ordna på plats! Behöver inte bli dyrare utan ofta kan man komma billigare undan eftersom ingen mellanhand behöver få profit samt att man kan pruta (lättare vid lågsäsong så klart... )

susnik: Jag tänker mig visserligen att du redan tittat på denna sidan, men om inte: skut.se Där står alla svenska kyrkor listade samt var de har vigselrätter.

Roccosgirl: Så roligt att höra om ert bröllop - och se en del bilder! Ser härligt ut! Vilket hotell var det ni bodde på? (Förlåt om jag redan frågat det...)

• fru Trul

Hallo allihopa! Dyker in pa snabbvisit. Sitter pa ett internetcafe i Goa nu a det ar inressant for dom har inget bredband, suck. Har varit har snart en vecka a jag borjar kanna mig stressad for vi akte pa influensan a blev sangliggande ett par dar. Jippi. Gubben ar fortfarande sjuk, a jag hoppas verkligen han ar frisk till imorgon for da ska vi traffa prasten for genomgang. Jag kopte dunderpiller pa apoteket har i Goa a jag blev frisk efter tva stycken (vagar inte tanka tanken vad som var i dom) sa nu har jag gett gubben dom oxa.

Imorgon eftermiddag ska jag jaga fotograf a filmare, a pa tisdag ska jag traffa frisor for en provuppsattning. Annars ar allt annat klart a det kanns jatteskont. Kan knappt fatta att vi snart ar gifta, det ar sa coolt!

Kram pa er allihopa!

• fru Trul

Hallo allihopa! Dyker in pa snabbvisit. Sitter pa ett internetcafe i Goa nu a det ar inressant for dom har inget bredband, suck. Har varit har snart en vecka a jag borjar kanna mig stressad for vi akte pa influensan a blev sangliggande ett par dar. Jippi. Gubben ar fortfarande sjuk, a jag hoppas verkligen han ar frisk till imorgon for da ska vi traffa prasten for genomgang. Jag kopte dunderpiller pa apoteket har i Goa a jag blev frisk efter tva stycken (vagar inte tanka tanken vad som var i dom) sa nu har jag gett gubben dom oxa.

Imorgon eftermiddag ska jag jaga fotograf a filmare, a pa tisdag ska jag traffa frisor for en provuppsattning. Annars ar allt annat klart a det kanns jatteskont. Kan knappt fatta att vi snart ar gifta, det ar sa coolt!

Kram pa er allihopa!

• Roccosgirl

Roccosgirl: Så roligt att höra om ert bröllop - och se en del bilder! Ser härligt ut! Vilket hotell var det ni bodde på? (Förlåt om jag redan frågat det...)
    [/citat]

Vi bodde på Hotell "Silver Beach".

Kram.

Svar på tråden Planera Bröllop Utomlands Del 4!