• cypernbruden08

Planera Bröllop Utomlands Del 4!

Så börjar de vara dags för att starta en ny tråd!

• Svar på tråden Planera Bröllop Utomlands Del 4!
  • cypernbruden08

Ni som kommer att ha gäster på era bröllop i utlandet, hur gör ni me bords/och ceremonidekorationerna?

• Utomlands 2008
    cypernbruden08 skrev 2008-01-23 14:19:08 följande:
    Ni som kommer att ha gäster på era bröllop i utlandet, hur gör ni me bords/och ceremonidekorationerna?
    Vi planerar visserligen för att INTE ha med gäster men svarar ändå hur jag TROR att jag skulle ha gjort. Jag hade velat ha dekorationer som speglar landet/platsen där vi är och skulle isf åkt ner ett par dagar före bröllopet (som nog ändå behövs för pappersexercisen) och kollat runt lite för att se vad som finns. Om jag hade ngn kooordinator så hade jag bett om tips o frågat vad tidigare brudpar använt och lånat (snott) av deras idéer. Sådant som jag kan tänka mig passar:
    * Blommor som finns på plats o matchar ev. brudbukett
    * Stenar/snäckor (om man är på en plats för sol o bad) eller annat typiskt för platsen, kanske några mer eller mindre kitschiga souvenirer?
    * Hjärta i sanden av blommor, snäckor, rep eller ritat i sanden
  • BeachBride

*kikar in*
    Nu börjar det närma sig för er me!! Tyckte det lät så länge kvar när man satt i höstas och tänkte på 2008, och helt plötsligt är man inne på ett nytt år. I går ringde jag till skatteverket och frågade vad jag hette. Och de rabblade upp mitt NYA GIFTA namn, först då, kändes det som att jag var gift.. sprang runt med ett leende på läpparna hela dagen. Så nu är det massa namnändringar på pass, körkort etc. Men det jobbigaste blir nog att ändra min signatur, men det ger sig väl det me.

Hur går det för er?

• MrsFellerA

BeachBride
    Var roligt att höra någon annan säga ens nya namn! Lite speciell känsla antar jag!?!

Tror nog att det går ganska så bra för oss. Väntar på lite svar från bröllopskoordinatorn, så att de sista detaljerna kan bestämmas. Ringarna ska kommer på tisdag, vilket ska bli spännande. I stort sett allt är faktiskt fixat och bokat, vilket är ganska så skönt. Knappt 2 månader kvar till bröllopet är lite mindre till dess att vi reser!

• fru Trul

Nu börjar stressen komma, vi åker på måndag kväll å jag försöker fixa dom sista detaljerna. Som tur är så har jag varit otroligt nöjd med servicen jag fått på Cola Beach, dom har varit otroligt tillmötelsegående å dom försöker inte lura oss på pengar som dom andra bolagen. Dom har fixat allt vi bett om utan problem. Dom ska till och med ordna bil med AC från frissan till beachen. Jag är supernöjd att vi valde dom.

• aprill bröllop

Fru Trul.....

Ha det underbart.......!

puffar listan lite

Gifter sig 2008

2008-01-18 Roccosgirl, Mauritius
    2008-01-30 blivandefruS. Antigua, Cocobay
    2008-02-14 Thailand08 Thailand, Koh Samui
    2008-02-14 fru Trul, Indien, Cola beach Goa
    2008-03-02 andreasemma, Thailand, Koh Lanta
    2008-03-19 mars 08, Thailand, Koh Lanta
    2008-03-20 MrsFellerA, Thailand, Koh Lanta
    2008-04-11 Aprill bröllop, Teneriffa
    2008-04-24 Cypernbruden08, Cypern
    2008-05-01 Snart Fru Johansson: New York, USA
    2008-05-01 evitas. NY,USA
    2008-05-?? Mrs K: Mauritius
    2008-05-?? Stfa, New York, USA.
    2008-06-23 Sienna07: St Lucia, Västindien
    2008-06-26 Señorita08 Mallorca, Spanien
    2008-07-?? Mamasnest: Paul Lake, B.C., Kanada
    2008-07-10 marie79: Langkawi, Malaysia
    2008-08-08 Utomlands 2008?, resmål inte bestämt
    2008-09-14 Natalejjis, Antalya, Turkiet
    2008-09-15 avil, Cypern

Gifter sig 2009

2009-??-?? Ladye, i Italien någonstans förhoppningsvis
    2009-05-?? Azalea74, Fuengirola (Malaga) Spanien

• avil

jag börjar känna mig stressad då jag inte vet vad jag ska ha på mig........på det borgeliga o vigselcermonin. .
    känns lite trist......
    säker ju hela tiden,o grubblar.
    Tur det är länge än.

• Thailand 08

du har ju gott om tid att fundera Avil

• avil

Ja,jag har ju det.men man kunde ju ändå veta vad man ville ha!!
    Jag har inte en susning!

Svar på tråden Planera Bröllop Utomlands Del 4!