• Snart fru Wennerström

    September 2008, del 2

    Den gamla tråden har stängts, så jag drar igång en ny genast!

  • Svar på tråden September 2008, del 2
  • matildaochniklas

    Vi kommer nog att skicka ut inbjudningarna ganska snart, i början av mars kanske. Vi har inte berättat för så många än och vill att dom ska ha med det i sina planer för sommaren. Dessutom spricker jag snart om jag måste hålla det hemligt längre

  • Skonie

    Höstbrud; jo verkligen när det är hemligt. Har dessutom en massa kompisar i Gbg som jag hade kunnat be om hjälp och som gladeligen hade hjälpt mig. Men så är det.
    Vi tänkte ta en weekend i gbg till våren så innan dess ska vi välja hotell som vi ska bo på allihop och restaurang till middagen. Men det känns inte som några direkta problem, bra hotell och restaurangerfinns det ju gott om.
    Just nu är det vigselplatsen som är lite nervig. Vi vill vara utomhus men ett regnalternativ krävs ju. Vi funderar på trädgårdsföreningen, har hört att det är fint, men hur ser det ut med under-taket-möjligheter?

  • Kärlek08

    matildaochniklas: Ja, det är tur man har BT annars hade man ju pratat bredvid mun för längesedan Vi vill gärna att NÅGON blir förvånad när det dimper ner ett inbjudningskort i lådan i slutet av mars... det är nämligen ingen som tror att jag någonsin sk afå bli gift, vilket gör det ännu roligare att hålla det lite hemligt...

  • Skonie

    Kärlek08; Jag räknar med att de våra kommer blir förvånade. Räknar inte med att skicka ut inbjudningarna förrän 1-2 veckor innan. Så tillfället lär de i alla fall förvånas över :)

  • Kärlek08

    Skonie: Vad kul!!!! Hoppas de flesta kan komma bara... ni ska inte skicka någon fejkinbjudan till en fejkfest så de inte bokar in något annat??

  • Skonie

    Kärlek08; det är bara den närmsta familjen som blir bjudna. Vi blir 12-14 st inkl oss (beroende på om vi bjuder mina syskons respektive eller inte) så det bör inte vara några problem :) Det blir "need-to-know-bacis" på inbjudningarna, märker vi att någon planerar in nått annat får vi helt enkelt sätta stopp för det.

  • lanovia 08

    Skonie jag finns också i Göteborg om du behöver hjälp med något. Frågan om trädgårdsföreningen går jag dock bet på. Ojoj skall ni hålla det hemligt fram tills några veckor innan bröllopet? Pjuh, vad jobbigt.

    Min kompis och hennes man tackade nej till toastmasteruppdraget, kände inte att de skulle hinna med att ge oss den tiden de vill. Suck! Från att ha haft en utav sina allra bästa vänner som toastmadame står man där helt plötsligt med bara en toastmaster. Tyvärr är han inte den personen vi vågar ge ansvaret helt själv. Har frågat en kompis till. hon blev jätteglad för erbjudandet, men lät vettskrämd av tanken att ha det ansvaret. Hoppas dock hon säger ja. Även om hon inte själv inser det skulle hon vara perfekt för uppdraget! Jag orkar inte! vill bara ha en toastmadame!

  • Skonie

    Lanovia; vad tråkigt för er. Hoppas att hon har möjlighet att komma på bröllopet i alla fall.

    Jag har ju BT så jag får nog ventilera bröllop så mycket jag behöver, har dock skaffat nytt nick för att minimera risken att bli igenkänd. Har du något annat tips på plats med regnbackup? Har tittat lite efter pensionat eller liknande som har en trädgård man kan vara i men jag har inte lyckats hitta nått.
    Sen är det ju, som alltid, bra fotograf, bra frisör, bra hotell, bra restaurang osv :) Smink blir MAC åhlens iaf. Det är bestämt (måste bara boka *haha*)

  • Höstbrud 2008

    Skonie; du har säkert redan kollat in det men om inte så kan du ju kolla denna sida www.parkochnatur.goteborg.se/prod/parkochnatur/dalis2.nsf/0/36c4c1001fd07f87c1256bb100301dbe!OpenDocument&Click=

    Det kanske vore möjligt att vara inne i Palmhuset om det skulle vara så att det regnar...då får man ände den där närheten till naturen... de gör om lite där inne och de skall ha medelhavstemperatur och det skall vara klart 28/6. Det finns andra att välja mellan om dte skulle bli för varmt eller fuktigt.

    Här kommer en till länk: www.parkochnatur.goteborg.se/prod/parkochnatur/dalis2.nsf/vyPublicerade/35E7EFA209F5D124C1256E23002B50FC

  • Höstbrud 2008

    Botaniska är annars också mycket vackert med Japandalen, med sin japanska trappa...

    kolla annars här om det skulle regna lite
    w3.goteborg.se/botaniska/byggnader.html

    "Nya lusthuset
    Nu står ett nytt lusthus i glas färdigt på stora gräsmattan mitt i parken (se bild ovan) och snart slås dörrarna upp för våra besökare. Huset är tänkt att användas som rast- och fikaplats kyliga vår- och höstdagar eller som regnskydd vid en plötslig skur. Välkomna!"

Svar på tråden September 2008, del 2