• Snart fru Wennerström

September 2008, del 2

Den gamla tråden har stängts, så jag drar igång en ny genast!

• Svar på tråden September 2008, del 2
  • lanovia 08

aha då förstår jag
    Jo det känns som en ganska lång tid att ha klänningen hängandes. Jag är rädd för att man skall tröttna på den genom att titta på den för mycket.
    Men just nu har jag hängt den hemma hos svärföräldrarna. Är annars rädd att den skall bli skiten i flytten. Sedan så räckte det med att jag hade den hemma hos oss i 1 dygn så var den full av hundhår så jag vet knappt om jag vågar ta hem den igen.

• Schükano

Jag tyckte också det var lite läskigt att handla klänning så långt innan bröllopet. Jag köpte min redan i augusti förra året. Men det har hela tiden känts så bra att den biten är avklarad, speciellt eftersom jag verkligen inte hittat någon annan klänning som jag skulle vilja ha (jag har inte kunnat hålla mig från att fortsätta titta på klänningar i brällopsbutiker, det är ju så roligt att prova). Som det är nu så hänger min klänning hemma hos mina föräldrar och det första som jag gör när jag kommer hem till dem är att stå som ett fån och titta och beundra min klänning...Man är lite knäpp Men jag längtar ju så till den stora dagen i september!!

• Ickaflicka

Om en timme ska jag gå och lägga handpenningen på min klänning! Gifter mig i september, men sömmerskan ska göra en hel del ändringar, så det känns jättebra att vi har lång tid på oss och kan göra flera provningar innan det är dags! Och så har jag ju gott om tid att leta skor, bestämma frisyr och sånt som ska matchas till klänningen!

• lanovia 08

Vad kul Ickaflicka! När får du klänningen då?
    Jo det känns skönt att ha gott om tid att fixa alla tillbehör som krävs.

• Skonie

Jag tror jag har skurit ner antalet potentiella klänningar till 2-3. Jag börjar förstå amerikanska bridzillas som byter klänning under festen :D

• Ickaflicka

Lanovia08: Jag ska hämta klänningen nästa helg, och ha den hemma tills i juni när vi ska göra ändringarna på den(efter alla vårbrudar och gymnasiebaler). Vad svårt det kommer bli att inte ta på mig klänningen och njuta varje dag jag kommer hem från jobbet!

• Skonie

ickaflicka, vad blev det för klänning?

• Ickaflicka

Ska försöka lägga in en bild i mitt galleri... återkommer!

• Ickaflicka

Ser du den? Den sitter nästan lika bra på mig som på modellen, jag får till och med lite mer klyfta än modellen i urringningen, det tycker jag är viktigt, så man inte ser ut som en planka...

Svar på tråden September 2008, del 2