September 2008, del 2
Den gamla tråden har stängts, så jag drar igång en ny genast!
Den gamla tråden har stängts, så jag drar igång en ny genast!
Lanovia: Jag förstår dig, du har rätt att vara lite ego, för egentligen missunnar du ju inte henne barnet ju... du vill ju bara ha med din viktiga vän på ditt bröllop... Tänkte även på det där du sade om några vänner som redan skulle vara toastmasters på ett annat bröllop. För att ge dig lite peptalk: Jag ska vara toastmaster på ett bröllop för 100 pers 2 helger efter mitt eget bröllop och är man bara lite organiserad så tror jag att det funkar, man är ju himla inkörd på bröllop då iaf . Kanske kan du kapa lite i de uppgifter du tänkt dig att toastmastern skulle ha för deras skull och lägga ut en del av de sakerna på andra engagerade människor som tärnor, bestmans eller föräldrar? Bara några förslag som du kan använda som argument när du övertalar dem att ställa upp
Tack för tipsen Kärlek08, vi kommer aboslut försöka avlasta dem så myket som möjlligt.
Som det är nu kommer de vara 3 st om de tackar ja. Var från början en toastmadame (min kompis) och en toastmaster (sambons kompis). Men som sagt det kommer öka till 3 och vi har föreslagit att vi kan fråga en 4e om de vill för att minska arbetet.
Vi får väl se vad de bestämmer sig för. *hoppas* Vet ialla fall att det inte är någon mening med att försöka övertala dem. De är inte den sortens personer som det fungerar på. Antingen så känner de att de kan göra ett bra jobb och då tackar de ja. Eller så känner de inte det... men den tanken vill jag inte tänka nu.
lanovia 08 skrev 2008-02-11 10:29:36 följande:
Hej allihopa! Måste bara få skriva hur göad jag är. De problem vi haft o som jag skrev om tidigare om festställe verkar ordna upp sig.. Snart kanske man kan börja se fram emot bröllopet igen :)
Skönt!
Höstbrud; bor i Linköping men vi ska ha bröllopet i Gbg vilket är lite trixigt. Speciellt som det är hemligt. Vore snällt om jag fick trakassera dig med lite göteborgsrelaterade frågor då och då :)
Fyffy; grattis vad skönt
Skonie: Självklart! Det är bara att fråga på, du kan gärna ge mig uppdrag också om det skulle behövas. Vi planerar ju bröllop i Luleå och jag hade uppskattat om ngn däruppe kunde ha hjälpt mig. Vet att det är lite knepigt att planera på håll....särskilt för er när det är hemligt
hej alla september brudar.
hur går det med er planering?har ni kommit långt?
när ska ni skicka ut inbjudan?
det är alltid lika kul att gå in och titta till er för man kan alltid hitta något roligt.
ni får ha det så bra
kram på er
Imorgon ska jag ut och premiärkolla på klänningar . Får se om jag kommer hem glad eller...
Annars har jag bestämt hur inbjudningarna se ut så nu ska jag bara pyssla lite. De skickas nog inte ut förrän framåt maj dock. Lägger bild i galleriet när jag är klar!