September 2008, del 2
Den gamla tråden har stängts, så jag drar igång en ny genast!
Den gamla tråden har stängts, så jag drar igång en ny genast!
Nu har jag också lagt till mig, spännande med all planering
6 september
Tutik och Prasart(Växjö)
snart fru wennerström (gävle/njutånger)
Ickaflicka (nyköping)
fyffy (stockholm sundbyberg)
lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
moonlightshadow (Gävle/Åland)
kexxet (göteborg)
viva forever (simrishamn)
snö vit (Karlskrona)
Schükano (Göteborg/Kalmar)
Helena Johansson (Stockholm)
matildaochniklas (eskilstuna)
Ankan80 (Höganäs)
Kärlek08 (Gävle)
förväntansfullbrud (stockholm)
13 september
aprilsolen (stockholm /ängelholm)
snart höstbrud (stora sundby)
20 september
fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
Gumman 81 ( Vellinge)
Mrs Love (Surahammar)
27 september
Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
Humlis (Falun)
Höstbrud: klänningen är superfin! Gillar detaljerna på livet.
Jag ska nog ge mig ut på en första rond nästa vecka. Vet ungefär vad jag vill ha men sen är ju frågan om man passar i det... och om budgeten håller. Skulle också gärna köpa begagnat men jag är 1.75 lång och småbystad och vill inte ha axelbandslöst, och då är utbudet inte så stort. Funderar också på millybridal eller lillasessan om jag inte hittar klänningen med stort K, utan att bli ruinerad
Jag hoppas att hitta något liknande den här:
www.finastudio.com/wedding/06.html
Lycka till med klänningsletandet ni andra, och glöm inte visa när ni har hittat DEN
Fröken förväntan: klänningen (via länken) är väldigt vacker, så fin draperingen över livet. En sådan skulle jag absolut kunna tänka mig, är lite kortare än du, men också småbystad och vill inte ha axelbandslös. Min klänning är dock redan färdigsydd...men fin den med.
Jag känner att jag är ute i senaste laget när jag ska o prova brudklänningar sista helgen i februari, för då är den helgen som alla mina tärnor kan vara med. Ni andra verkar veta vilken klänning ni vill ha eller så har ni köpten redan. Hehe lite panik känner jag då då :)
Jag har inte heller provat klänning än, vet inte ens riktigt hur jag vill att den ska se ut!
Så jag känner mig också lite stressad!!!
Det är nog ingen sådan brådska. Känn dig inte stressad Själv ska jag gå ut första gången nästa vecka med en kompis men jag har lovat mamma att vi ska ut och prova klänningar när hon kommer och hälsar på och det är inte förrän i mars.
Räknar med att behöva gå till mer än en butik ändå.
Fast jag vet ju lite vad jag skulle vilja ha för klänning men har INGEN aning om det passar:
A) min kropp
B) min buget
Tjejer idag är det 7 månader kvar!!! (ialla fall för oss som slår till 6e) Tänk när vi började hänga i den här tråden, när kan det varit typ september-oktober någong gång, eller? Det är snart 6 mån... tiden går fort!
Och ni som inte har tittat på klänning än, lugna! Det är ju 7 mån kvar. Det verkar ju som man måste ha 4 mån marginal. Då har ni fortfarande 3 mån kvar.
Shit, det är ju inte klokt vad tiden går fort. Hade inte tänkt på att det var 7 månader kvar i dag, men när jag blev påmind fick jag en massa fjärilar i magen Åhh va härligt det ska bli tjejer!!!
Har haft det alldeles för stressigt för att tänka på att det är exakt sju månader kvar!! Tur att ni finns och påminner mig! Känns halvkul bara för jag hade världens bråk/diskussion med min m2b igår och jag är fortfarande sur (hade inget med bröllopet att göra dock)...
Apropå klänningar är jag väldigt sugen på en Lilly, tycker de är så fina...
01-3015, 01-3016, 01-3012, 08-3035, 08-3038, 08-3040 är de jag är sugen på att prova men som fler har sagt det beror på kroppen och budgeten om de funkar... just det finns på www.lilly.dk