• Snart fru Wennerström

September 2008, del 2

Den gamla tråden har stängts, så jag drar igång en ny genast!

• Svar på tråden September 2008, del 2
  • Kärlek08

Ja just det, vad tycker ni om klänningarna? Jag är kort, 1.57 och ganska vältränad dvs bred över ryggen, ganska bred över axlarna och jag HAR rumpa och lår. Brukar kunna ha stl 36-38, S lr XS beroende på stretchen i tyget. Liten byst som sagt. Vad tror ni?

• FoxyLoxy

Hejsan alla septemberbrudar...
    Tänkte jag kunde klampa in och säga hej till er alla.
    Vi gifter oss den 13/9-2008, inte i kyrka utan (Och alla håller vi tummarna på att det blir fint väder *hoppas, hoppas*)utomhus.

Av någon underlig anledning har min blivande make hittat exakt vad han ska ha på sig och vet precis var han ska få tag på sin jacquett... medan jag irrar runt som en vilsen liten sill och inte har en aning om vad jag vill ha för klänning... (Känns inte som kriteriet "en snygg" räcker i den djunglen...) Är det någon som har ett eller två bra tips på brudbutiker i skåne/köpenhamn???0 Är själv hemmahörande i malmö.
    Alla tips och ideer tas tacksamt emot!
    Hur har ni gjort med inbjudningskort?? Varken jag eller min bättre hälft är intresserade av att sitta och göra några kort själv utan vill gärna beställa färdiga. Några förslag förutom calligfraphen?

Ha det gott så länge...

• Snart fru Wennerström

festingen har inbjudningskort, annars kan man köpa färdigpräglade på panduro som vi gjort och trycka med stämpel och dyna som en lite detalj i lillrutan. enkelt och fint, och inte alltför svårt för den som inte är SÅÅ pysslig av sig.

• Kärlek08

Hmmm... har du kollat www.kortdesign.se ? Och om du inte har långt till Köpenhamn så ligger Lillys butik på Amagertorv 19 (Ströget). Jag är såååå kär i deras klänningar men jag vet inte vad du gillar (ja, ok, du vill ha en snygg ) Du kan kolla in deras klänningar på www.lilly.dk

• matildaochniklas

Som sagt, 7 månader kvar idag! Spännande :)

• Kanelisen

Hurraaa!
    Igår köpte jag min klänning. Är sååå nöjd. Det blev inte alls en sådan som jag hade tänkt mig, men när jag provade den fick jag den där magkänslan som jag letat efter. Köpte en Lilly, på butik i Malmö. De är jättebra, tar samma pris i svenska kronor som i danska, så tex om klänningen kostar 5000 danska så blir det ändå bara 5000 svenska, de lägger inte på nån växlingskostnad alls!

• Kärlek08

Nu blev jag ännu mer sugen på att prova Lilly när ngn nu fallit för dem, jag har ju bara sett dem på bild...

Smyckesdesignern är nu bokad... *känner mig duktig*

• Fröken förväntan

Åh, vad skönt att ha klarat av klänningsköpet, det är något jag både bävar och ser fram emot. Lillys klänningar är ju superfina. Vilken modell blev det? *Nyfiken*

Kanelisen skrev 2008-02-08 12:09:50 följande:
    Hurraaa!Igår köpte jag min klänning. Är sååå nöjd. Det blev inte alls en sådan som jag hade tänkt mig, men när jag provade den fick jag den där magkänslan som jag letat efter. Köpte en Lilly, på butik i Malmö. De är jättebra, tar samma pris i svenska kronor som i danska, så tex om klänningen kostar 5000 danska så blir det ändå bara 5000 svenska, de lägger inte på nån växlingskostnad alls!
  • Kanelisen

Det blev en tvådelad 2008:a. Överdelen heter 01-3030 och så en enkel a-linjekjol med släp till. Det lustiga är att jag absolut inte ville ha brodyr eller pärlor på min klänning, och den här överdelen är superboderad och har lite pärlor...så fel man kan ha. Tur att jag vågade prova den! (Den ser anskrämlig ut på galgen vill jag lova...)
    Och ha ingen brådska med klänningen tjejer, min kommer vara klar redan i maj, jag hade inte alls tänkt köpa nu! Dags att sluta glo i skyltfönster på klänningar nu så man inte hinner ångra sig, haha.

• Vosmal

Mrs love skrev 2008-02-05 09:56:13 följande:

Nu har jag också lagt till mig, spännande med all planering6 septemberTutik och Prasart(Växjö)snart fru wennerström (gävle/njutånger)Ickaflicka (nyköping)fyffy (stockholm sundbyberg)lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)moonlightshadow (Gävle/Åland)kexxet (göteborg)viva forever (simrishamn)snö vit (Karlskrona)Schükano (Göteborg/Kalmar)Helena Johansson (Stockholm)matildaochniklas (eskilstuna)Ankan80 (Höganäs)Kärlek08 (Gävle)förväntansfullbrud (stockholm)13 septemberaprilsolen (stockholm /ängelholm)snart höstbrud (stora sundby)Vosmal (Stockholm/Huddinge) 20 septemberfröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)Gumman 81 ( Vellinge) Mrs Love (Surahammar)27 september Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)Humlis (Falun)
Svar på tråden September 2008, del 2