• Snart fru Wennerström

September 2008, del 2

Den gamla tråden har stängts, så jag drar igång en ny genast!

• Svar på tråden September 2008, del 2
  • Tutik och Prasart

vad långt ni har kommit.
    Vi har bokat festlokal och sen en kyrka men jag håller på att leta efter en annan för tiden vi fick blev så himmla sen.
    Klänningen är köppt, fresyren har jag bestämt mig för.
    vigselringen har jag tittat ut.
    Inbjudningskroten är färdiga men dock bara i huvudet har inte inhandlat allt där än.
    gästlistan är skriven,önskeliten är på börjad. Sen har jag väll glömt en massa.

Såg att jag inte hade skrivit upp mig här.
    Lika bra att göra det*ler*

6 september
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (gävle/njutånger)
    Ickaflicka (nyköping)
    fyffy (stockholm sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (göteborg)
    viva forever (simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)

13 september
    aprilsolen (stockholm /ängelholm)
    snart höstbrud (stora sundby)

20 september
    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)

27 september
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)

• matildaochniklas

Vi har bokat kyrka och festlokal. Solister har tackat ja. Klänning och smycken är inhandlade. Ringar är bestämda men inte beställda. Hår och smink är bokat. Imorgon blir det en hel dag till att shoppa till inbjudningarna och lite dekorationer

• förväntansfullbrud

Så nu har jag också lagt till mig i listan.

6 september
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (gävle/njutånger)
    Ickaflicka (nyköping)
    fyffy (stockholm sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (göteborg)
    viva forever (simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (stockholm)

13 september
    aprilsolen (stockholm /ängelholm)
    snart höstbrud (stora sundby)

20 september
    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)

27 september
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)

• Kärlek08

ÅHHHH... nu blir jag stressad, har inte ens provat en enda klänning. Men, nu har jag iaf bokat tid för en första provning på en ateljé här i stan. Ska till sthlm v 9 och då ska jag prova lite där och inhandla allt till inbjudningskorten. Ska ta och ringa en smyckesdesigner och beställa tid nu på en gång också så att det händer något!

• Ickaflicka

Jag har rätt mycket klart, allt som måste bokas är bokat, och vi träffar festlokalens personal den 14 februari - men jag har också klänningspanik! Som kärlek08 skriver så hänger ju allt annat i utstyrseln på hur klänningen ser ut! Har provat klänningar en gång och vet ungefär vilken modell och tyg jag vill ha, men hur hittar jag den i rimlig prisnivå! Skulle gärna köpa begagnat, men de flesta klänningar som finns här och på blocket har burits av tjejjer som är mycket kortare... Men på torsdag ska jag ut i djungeln igen, hoppas att jag hittar klänningen med K!

• Kärlek08

Du har inte funderat på att sy upp den i Kina? Jag var väldigt skeptisk i början men börjar luta mer och mer åt det om jag hittar en väldigt dyr drömklänning. Om jag har fattat trådarna rätt så är de på www.millybridal.com riktigt duktiga. Där kostar en måttbeställd klänning ca 2-2500 kr + 300 kr i frakt. Vet dock inte om jag vågar...

• Höstbrud 2008

Nu var det längsen jag var inne sist och vad många det är på listan! Och vad roligt att äntligen få dela datum med någon Humlis!

Har ju äntligen provat klänningar, men inte funnit den som känns helt 100... Ska på bröllopsmässan i helgen, få se om man ser ngn där eller åtminstone får lite inspiration. Börjar känna stress då de säger att man för säkerhets skull ska räkna med den längsta leveranstiden osv vilket ligger på 4 månader..Vilket innebär att man måste beställa i maj redan...

Vill ni tycka till om klänningen som jag har i mitt galleri? Det var väl den som jag tyckte bäst om trots att den inte är bäst kanske...

• Fröken förväntan

Höstbrud! Hmmm... ser inte klänningen i ditt galleri?!

• Ickaflicka

Höstbrud, den var jättefin! Var hittade du den och vad kostade den?

Kärlek08, jo, jag har funderat på det, men det är ju lite läskigt!

• Kärlek08

Höstbrud08: Jag gillar de där med lite sjöjungfrustuk, den var lite ovanlig och läcker men personligen tycker jag att det är läskigt med axelbandslöst... men det är himla fint på andra. Själv har jag typ minus A i BH-stl så det funkar inte, jag är mer inne på halterneck. Men din klänning var läcker!!

Ickaflicka:Inte bara lite läskigt!!! Men jag är både snål och kräsen så som sagt hittar jag min drömklänning och den spräcker budgeten kommer jag beställa via Milly och hålla tummarna. Måste testa liksom, och då behöver jag ju inte välja ngt andrahandsval pga av priset... men jag återkommer om det när jag provat lite v. 9

Svar på tråden September 2008, del 2