• Snart fru Wennerström

September 2008, del 2

Den gamla tråden har stängts, så jag drar igång en ny genast!

• Svar på tråden September 2008, del 2
  • Höstbrud 2008

Skonie: precis, för mig har det inte varit segt det har varit att jag inte har kunnat logga in överhuvudtaget....väldigt irriterande.

Någon som har varit på bröllopsmässan i GBG i helgen? Var där själv idag...

• lanovia 08

Jag tror alla lider av samma problem. Denna sidan ligger nere ibland. Men har varit ganska bra behandling mot BT-beroendet. Man har helt enkelt tvingas lära sig leva utan.

Hur var mässan? Vi bestämde oss för att inte gå då vi inte tyckte det kändes som att det skulle ge oss något. Men är ändå nyfiken, var den bra? Fick ni ut något av den?

• Skonie

Höstbrud; betyder det att du finns i närheten av Gbg till vardags?

• Höstbrud 2008

Skonie; jo jag bor i Göteborg, väster. Själv då?

• kexxet

Skonie:..Vi kollade på ringar idag på B-mässan men fyf*n va dyrt det är..Vi vill bara ha i vitt guld, å vitt guld är 50% dyrare än det andra..Så ringar blir en dyr historia..!

• lanovia 08

Jag vet att man skall glädjas när det går bra för sina vänner men ibland är det svårt. Vår toastmadame har avsagt sig uppdraget nu, pga av graviditet. Jag förstår henne el snarare jag skulle inte vilja ha henne som toastmadame och veta att hon kanske inte ens kan vara med. Så på den biten var vi eniga. Men känns så surt om hon inte ens kommer kunna vara med på bröllopet. Hon är ju en utav de viktigaste gästerna för mig.

Och sedan att hitta en ny madame... Jag vill liksom inte ha "vem som helst". Tycker att det skall vara någon utan de närmaste som känner oss väl. Har frågat en utav mina bästa kompisar och hennes man. Men de har redan samma uppdrag till ett bröllop en månad innan vårat så de ville fundera lite.

Vad snopet det känns. men jag kan inte annat än tro att det kommer lösa sig till det bästa på något vis.

• Schükano

Hoppas det löser sig Ianova 08!

Vi var på bröllopsmässan i Göteborg i helgen. I det stora hela så tycker jag väl kanske att det inte var så mycket att ha...bara en massa tävlingsformulär som man skulle fylla i hela tiden...men så hittade jag "min" brudbukett. Jag har letat och letat, klippt ut bilder och sökt inspiration överallt men inte hittat den rätta...det har kännts så segt. Men nu hittade jag den på mässan...precis så som jag vill ha den. Min m2b tog massor av kort så att vi kan visa vår florist i Kalmar hurdan buketten ska se ut. Och vips....efter att vi hittade buketten så tyckte både jag och min m2b att mässan var jättebra. hahaha

Några fler som besökte mässan?

• Fröken förväntan

Lanovia: Jag känner lite igen mig. En av mina bästa vänner ska ha barn 2 veckor före bröllopet. Hon ska visserligen inte vara toastmadame men hon är en av de viktigaste människorna i mitt liv och jag vill ju att hon ska vara med! Är rädd för att hon inte kommer vilja åka 50 mil med en nyfödd bebis. Men hoppas hoppas att bebisen kommer en vecka för tidigt eller så... fast förstföderskor brukar ju ha för vana att gå över tiden.

Jag givetvis fantastiska glad för att hon ska bli mamma men det kommer inte att bli samma sak om hon inte är där. Men barn brukar ju ha sin egen vilja

Hoppas att det ordnar sig för dig och att du hittar en annan toatmadame och att din vän kan vara med på din stora dag.

lanovia 08 skrev 2008-02-11 07:58:45 följande:

Jag vet att man skall glädjas när det går bra för sina vänner men ibland är det svårt. Vår toastmadame har avsagt sig uppdraget nu, pga av graviditet. Jag förstår henne el snarare jag skulle inte vilja ha henne som toastmadame och veta att hon kanske inte ens kan vara med. Så på den biten var vi eniga. Men känns så surt om hon inte ens kommer kunna vara med på bröllopet. Hon är ju en utav de viktigaste gästerna för mig. Och sedan att hitta en ny madame... Jag vill liksom inte ha "vem som helst". Tycker att det skall vara någon utan de närmaste som känner oss väl. Har frågat en utav mina bästa kompisar och hennes man. Men de har redan samma uppdrag till ett bröllop en månad innan vårat så de ville fundera lite. Vad snopet det känns. men jag kan inte annat än tro att det kommer lösa sig till det bästa på något vis.
  • lanovia 08

Tack
    Ja det löser sig alldeles säkert. Men just nu är jag bara ledsen och försöker förlika mig med tanken att kompisen kanske inte ens kommer kunna vara med. Känns liksom inte lika roligt då. Men det är väl löjligt, för det viktigaste är ju ändå att jag får gifta mig med min livs älsling, oavsett vem som är med.

Självklart är jag glad för hennes skull också, men det försvinner tyärr bort i mina egoistiska tankar just nu.

Förstår hur du känner fröken förväntan. Det är bara att hoppas att bebisen tajmar det hela bra. Tyvärr skall man väl inte åka 50 mil med ett nyfött barn heller...

Svar på tråden September 2008, del 2