September 2008, del 2
Den gamla tråden har stängts, så jag drar igång en ny genast!
Den gamla tråden har stängts, så jag drar igång en ny genast!
Vi har sagt till våra föräldrar att vi vill ha guld =).. Så dom ska leta hemma efter grejer som dom aldrig använder..
Dom flesta har ju vanligt guld hemma, men vi vill ha vitt guld så då blir ju inte de guldet i våra ringar å det är ju lite synd..!
nä precis, det röda guldet görs inte om till vitt guld, utav det tar dom in som kostnad istället för att ni ska betala för guldet till era ringar, sedan läggar man en mellanskilland om man vill ha ringen i vitt guld, om man nu inte har vitt guld med sig.
Ja det låter mer logist. Tyckte det lät alldeles för bra för att vara sant.
Men Schücano, man kan alltså lämna in sina ringar och få tillbaka en ny ring med "sitt eget" guld OM man betalar samma pris som ringen skulle kosta normal? Det låter bra, det är det jag är mest intresserad av. Att få använda min mormor och farmors ringar till min vigselring, inte att få ner priset.
Vad gäller toastmadame har det skitit sig totalt. Vi frågade en kompis som skulle varit superbra men hon ville hellre bara få vara gäst på festen. Och nu vill vi inte fråga någon mer. Vill inte ha någon bara för att. Vill ju att det skall vara någon vi verkligen vill ha och som vi tror fixar uppdraget. Så nu får vi klara oss med en toastmaster och hoppas att han fixar planerandet själv. Under själva festen vet vi att han kommer göra super ifrån sig det är bara hans organisationsförmåga som oroar lite.
Tanken är väl att be våra syskon och någon kompis hjälpa honom med lite aktiviteter och festhäftet så han inte får ett för tungt lass att dra.
Efter några dagars förtvivlan har jag insett att det här kommer lösa sig. Börjar nästan t.o.m kunna känna lite glädje över 1a toastmadamens graviditet!
Brukar man ha 2st Toastmaster??..Vi ska iaf bara ha en, hon fixar nog det bra..Vi har vart på bröllop innan och då har dom haft typ ett par som Toastmasters..!
Vet inte om det finns något brukar. Jag har varit på bröllop med allt från 1-4 toastmastrar/toastmadames. Det beror sig väl helt och håller på hur många gäster det är och hur mycket jobb man lägger på dem.
För oss hade det känts perfekt med två, men som sagt nu kom en graviditet ivägen. Vi har pratat med vår toastmaster och han är helt in ställt på att göra en "en mans show" nu och tyckte inte det skulle bli några större problem
Så allt löser sig, bara man inte tänker för enkelspårigt. jag var så himlans inställd på att vi MÅSTE ha 2 st så det tog ett tag för mig att se att det finss andra lösningar.
Idag skall vi köpa hus! nu är flytten nära!
lanovia, grattis grattis
Men jisses-känns det inte märkligt att ha en brudklänning hängandes i garderoben i 7 månader??
Det tycker jag...
tack, skonie.
Avil, vart kom den kommentaren ifrån? Någon som köpt klänning nyss som jag missat?
Hursom alla är vi olika. Jag fick hem min klänning för ca en månad sedan. Och för mig känns det bättre att ha den hemma och veta att den punkten är avklarad. Jag hör till dom som lätt stressar upp mig när jag har för mycket oavklarade grejer.
Men jag förstår helt klart hur du tänker.
Nä,jag kommenterade inget.
Bara min egen känsla.
Jag har ju jsu tköpt hem min klänning!
Men börjar vara rädd att den ska hinna bli smutsig eller nåt,fast den nu är i garderoben,men med flera klåfingriga barn så vet man ju aldrig ...
Känns LÄNGE att den ska hänga mer än ett halvår!