B & S skrev 2008-01-03 04:31:40 följande:
Jo vi funderade redan tidigt på bröllop utomlands men sen såg jag en doku såpa om en flyggplats där ett rysskt par valde att åka hela vägen från ryssland till mallorca eller vart det var i sina bröllopskläder för det var kul!! När dem kommer fram visar det sig att deras bagage är skickat med ett annat plan till ett annat land! Dem skulle lagom i tid med hemresan få tillbaka det men då skulle dem fått gå i sina bröllopskläder hela veckan där(dem hade endast råd med en veckas semester). Så dem fick köpa nya kläder för nästan hela sin mat och nöjes kassa!! Hur kul var det?Detta skrämde mig alldelse för mycket spec då jag är sååååååån otursfågel så jag kommer misstänka att min bröllopsklänning eller annan viktig detalj försvinner nånstans eller förstörs och jag varken vill eller tänker gå o köpa en annan ny klänning! Det e helt uteslutet eftersom jag jobbat för mycket för att hitta rätt och inte en "kritvit marängbakelse"....det är helt enkelt inte jag...då jag är rätt rund hade jag säkert sätt ut som en vit exploderande korv! Usch....mardröm! Hellre en liten fläck och tiara på sné hemma i Sverige. :D hihi...
Förstår inte din (irrationella) oro för något sådant som att förlora sitt bagage med bröllopskläderna?!
Det enklaste (och vanligaste) är väl att inte checka in dem alls utan ha dem i en resegarderob som handbagage?!

Finns väl ingen människa som checkar in sådant som man verkligen behöver ha på sin resa?
Dessutom, du har rimligen en hemförsäkring som inkluderar reseskydd och därigenom blir du ersatt om ditt bagage (med det andra av din packning, inte bröllopskläderna som är handbagage) mot förmodan skulle komma på avvägar. I Ryssland är det kanske inte lika vanligt att man har sådana försäkringar...