jag blir allt lite ledsen av att läsa dessa trådar, jag har förstått att jag har haft det så himla bra, lätt och inget bråk. vi planerade vårt bröllop och vi bestämde hur vi ville ha det. mamma och pappa la sig inte i alls men de vet ju oxå att jag är en organisatör utan dess like så de kanske förstod att de inte skulle ha en chans
de var med och sponsrade en del av bröllopet men hade ändå inga synpunkter hur vi spenderade pengarna, deras hjälp gick till mat och dryck.
vi behövde inte tjafsa om vilka som skulle bjudas och inte bjudas, hur klänningen skulle vara, blommor dekorationer eller något annat.
det måste vara otroligt jobbigt att hela tiden behöva få ta strid om det som är er dag och ingen annans oavsett om de sponsrar eller inte. varför ska de få vara med och bestämma bara för att de är med och betalar. jag vet inte hur ni ska tala om för dem att ni är tacksamma men att ni i slutändan fattar alla beslut. jag önskar att jag hade ett bra svar men detr kanske är så att ni får sätta er ner och prata med dem och fösöka förklara hur ni känner, jag vet att pengar alltid är välkommet för det är dyrt att gifta sig men skulle ni klara er själva med det ekonomiska?
i så fall så kanske det är läge att säga att vi måste tacka nej till era pengar för vi känner att vi inte får den bröllopsdag som vi vill ha. det kanske får dem att tänka till. eller säga att deras pengar kommer att täcka maten så där kan de vara med och bestämma eller något annat där ni kan tänka er att jämka.
lycka till