Är det någon här?
Måste bara berätta av mig!
När vi berättade för mamma och pappa att vi skulle gifta oss och vad vi tänkt oss så sa de direkt att de ville vara med och betala, och att de gärna betalade för hela festen. Okej, tänkte vi, jättesnällt att de vill bidra, men inte hela festen, för då blir det problem!
Det ledde till att vi flyttade fram festen (dvs från -09 till -08) eftersom vi annars varit tvungna att spara ihop alla pengar först, och hittade en jättefin lokal som vi inte har råd med själva.
Nu säger mamma och pappa att de tycker att föräldrarna, alltså även min m2bs föräldrar ska betala hela festen, dvs att vi ska fråga m2bs föräldrar om de kan betala 25 000 för vårt bröllop! Våra föräldrar har inte samma syn på ekonomi, så jag tyckte att det kändes konstigt, speciellt när mamma och pappa sa från början att hela summan var okej. Nu vet jag inte hur jag ska göra, just nu känner jag mig lite beklämd, det känns inte okej. M2b har nog redan pratat med sina föräldrar, men jag är rädd för vad de tycker om frågan. Och om de säger nej, så är jag rädd för att mamma och pappa backar, och då kan vi inte genomföra detta, vilket känns så tråkigt...
Just nu har jag lagt ned alla planer, för jag vågar inte ens glädjas åt bilder på fina brudklänningar, för jag vet inte om det blir något... Jag kanske låter som stackars lilla rika flicka när jag suckar över att drömbröllopet inte blir av, men mest är det oro för hur det ska kunna bli en kul fest om föräldrarna inte kommer överens. (Tyvärr vet jag att mamma kommer att tycka det är "hemskt" om inte m2b.s föräldrar "vill", alltså har möjlighet, att bidra)...
Har någon nåt tips eller bara lite tröst?