• LKU

Vansinnigt underbara... Höst-07

Välkomna alla underbara flickor!

• Svar på tråden Vansinnigt underbara... Höst-07
  • Eurolady

Hej vänner!

Vet att jag inte varit här på länge, men det är mycket nu och jag använder kvällarna till att aktivt inte sitta framför datorn!

Men idag kände jag att jag måste skriva här. Ibland får man sig verkligen en tankeställare om livet och hur snabbt det kan ta slut.

En av killarna som blev ihjälkörda av två galningar på Stureplan inatt jobbade på mitt jobb. Han satt väldigt nära mig, så jag vet vem han är och har pratat lite grann då och då med honom, men känner honom inte direkt. Men man blir ju ändå totalt chockad, det är svårt att finna ord. Dagen idag har känts helt absurd sen vi fick beskedet runt halv elva. Stämningen har varit väldigt tryckt, många har gråtit öppet och gått och kramat allt och alla. Hans plats, som är nära min (vi har öppet kontorslandskap) har förvandlats till en mycket vacker minnesplats med ett kort på honom, ljus och en hel drös med blommor. Det har verkligen huggit i ens hjärta när man har sett dem som var nära kompisar med honom gråta öppet och stå och krama varandra.

Hoppas jag inte har förstört allas dag nu, men jag bara kände att jag var tvungen att skriva av mig. Sitter hemma med ett glas vin nu och försöker på nåt sätt fatta detta genom att läsa nyheter och prata med maken. Men det går nog inte riktigt att fatta än.

• Fru någongång.

ja det är helt fantastiskt vad dom kan göra .. Stackars flicka om dom inte hade kunnat operera.

Här är det lugn dag idag. Försöker verkligen ta det lungt på kvällarna. Ha ju en sjukskriven kollega så det är mer att göra på jobbet, men jag stressar inte mer än nödvändigt. det får ta den tid det tar. Idag på vilan så la jag händerna på magen och den rumlade som bara den därinne :) måste typ ha vänt sig eller nåt .. Häftigt.

Ikväll blir det kyckling i ugn och quinoa. med kall sås. var sugen på nåt onyttigt men det är ju fler än jag som skall äta så jag får tänka på den lilla parveln också.

Hur är det med alla idag?

• love U

EL: *kramar om*
    Självklart ska du skriva här! Det är väl lite det vi är här för! Att stötta varandra när det är jobbigt och även när vi mår bra såklart!
    Fy, vad jobbigt med din arbetskamrat! Hemskt!! Det kommer nog att ta ett tag innan det sjunker in ordentligt!
    *kramar om länge*

• Cantaton

EL, vad jobbigt. Vilken tung dag. Även om du inte kände honom väldigt väl var han i din närhet, och många som trots allt känner väl mår dåligt. Det gör att man själv mår dåligt. *kramar om*

LKU, stort grattis i efterskott! *överlämnar ett paket i efterskott och sjunger*

• Fru någongång.

Fy vad hemskt eurolady. Som ovan sa även om man inte känner personen så fanns han i din närhet. Hade en liknande händelse på gymnasiet när en kille i samma ålder som oss dog i en bilolycka. Man blir ledsen och får sig många tankeställare. Kände inte honom alls men ändå blev man hemskt ledsen.

läste just artikeln i tidningen och där stod det just att han hade jobbat på RB. Hemskt är det.

Cantaton. Hur går det på praktiken?

• LKU

Cantaton
    Tackar så mycket, oooh så fint du sjöng flickan! Kramar

Eurolady
    Självklart ska du ventilera här gumman, här är det lika okej att utropa glädjetjut som att skrika ch gråta ut sin sorg eller ilska över något. Förstår att det måste känna jättekonstigt och svårt när man liksom bara träffat honom några gånger, pratat lite, men ändå, så är han bara borta... usch det är så fruktansvärt hemskt. Låter dock som en bra arbetsplats där man sörjer och pratar öppet om det som hänt och inte försöker "lägga locket på."
    Hoppas du har en skön kväll efter en märklig och svår dag.
    Massor av kramar
    *går fram till Ladyn och sveper en mjuk och go fleece-filt om axlarna på henne, räcker fram en kopp te och kramar om henne och pussar på pannan*
    Massor av kramar

• Fru Henax

EL, fy så tråkigt med din kollega! Det var verkligen en fruktansvärd händelse, fyyy... *kramar om*

Och det tragiska i Finland då... USCH, som världen har blivit!!! Inte kul alls med all sk*t som händer!

• Princessdiamond

har ingen aning om vad som hänt i finland..
    men så undviker jag ju nyheterna också.. orkar inte...

är inte insatt i det här med stureplan heller..
    men jag tänker på dig EL! *kram*

• Cantaton

Fru Någongång, tack det går bra. Har ju varit där tre dagar nu. En del grejer har varit skitgöra - sådant som måste göras, men ingen helst vill göra. Men det har nog varit för att alla haft mkt att göra o att det varit lätt att sätta mig på sånt för att det håller mej sysselsatt. Men nu börjar jag få lite mer ordentliga uppgifter.

Dels kartlägger jag festivaler som vi kan skicka iväg artisterna på i sommar och dels gör jag researcharbetet inför marknadsförandet av en festival företaget självt arrangerar tillsammans med två andra företag. Och så ska jag sätta ihop VIP-listan till Rhapsody in Circus-premiären. Så jag är betrodd, känns der som.

Svar på tråden Vansinnigt underbara... Höst-07