Vansinnigt underbara... Höst-07
Välkomna alla underbara flickor!
Välkomna alla underbara flickor!
Princess
Ja när det gäller julstämning är jag inte sen att hänga på, traditionell dalkulla som jag är
Cantaton
Vad blev det för smarrig lunch?
Jag är nyss hemkommen från en skön prommis, blev faktiskt lite röd om kinderna *gillar*. Sitter och funderar på om det inte får bli två majskolvar till mellis... plockade ju en hel kasse när jag var i skåneland sist, så himla goda, mums. Sen till middag blir det nog LKUs klassiker...
Recept som följer...
Grönsaksgratäng med ostsås och knaperstekt bacon
Smörj en ugnsfast form
Häll i en påse Wok-grönsaker (välj vilken sort ni gillar, jag brukar köra Classic)
Häll över en påse Kelda ostsås
Krydda
Sätt in i ugnen ca 30 min (beroende på hur varm just din ugn är, vi har en ugn som blir kokhet snabbt så för mig brukar 30 min räcka)
Stek bacon på ganska hög värme ett bra tag tills den blir knaprig och fin.
Servera och njut!!
Riktigt gott är det faktiskt, grönsaksgratängen lutar ju åt det söta och så det salta baconet matchar fint.
Kram och smaklig måltid!
Det blev fullkornspasta & skinksås. Rätt smidigt att göra till lunch.
Nu börjar jag bli riktigt trött i huvudet.
Cantaton
Lät supergott!! Mums, blev jag sugen på pasta också..
SingForLife
Har ni hört något angående proverna?
Kram
Hej alla gulliga.
SFL .. Skönt att ni gjort undersökningen och att din far sov hos er. Hoppas ni får svaren snabbt.
Här längtar jag också till julen, köpte lussebullar på vägen hem idag, skall ätas efter middagen :)
Någon som börjat fundera på julklappar? Tips emottages gärna. Kan ju ha lite rim verkstad innan jul :)
Axeln är lite bättre, förmodligen bara en överbelastning eller ngn liten inflammation. Kan ju ha med bröstmusklerna att göra, med tanke på att brösten växer så dras ju musklerna ut. Får se hur länge det håller i sig. Men jag som är en typisk hypokondriker tänker ju på cancer, och hjärtproblem när man får annorlunda smärtor. Men det har jag slagit bort nu, sambon har tvingat mig att vara realistisk.
men nu skall jag slutföra middagen.
kram så länge
Jaaa vi måste ha rimstuga innan jul!!!
jag har faktiskt suttit och pysslat ihop några godisstrutar idag som jag skall lägga ihop med varsin dvd-film i en julsocka till mina syskon
och så har jag druckit en julmust idag igen
lussebullarna får dock vänta lite till
Princess
Du är helt makalös, shit va duktigt, redan gjort julsockarna!!!
*impad*
Självklart måste vi ha rimstuga, ååååh va mysigt!! Alla goa flickor sitter med glögg och peppisar och skriver rim, me like. Såklart
Apropå julklappar så har jag bara börjat fundera så smått, men inte köpt några än... funderar exakt vilken strategi man ska lägga fram för att få sambon att jubla vid tanken på att åka till Ullared...
Hmm, med lite öl och chips kommer man åtminstone en bit på väg
*skriver upp "massa öl och chips" på handlingslistan*
mnjae.. julsockarna köpte jag
Jag har ingen aning om vad jag ska köpa för julklappar. Ekonomin som student är ju väldigt begränsad dessutom.
Men M och jag har kommit fram till att vi ska baka julgodis och ge till hans föräldrar. Eventuellt att jag gör det till pappa också. Men mamma o mina mostrar bakar alltid eget, så där blir det inte lika kul. Jag ska göra marsipangrisar bl.a. Det är det BARA jag som gör. (Dvs inte mamma o mostrarna).
Mamma önskar sig en pepparkvarn, så kanske... men det är roligare att ge nåt man vet att de behöver men som de inte uttalat önskar sig.
Marcus blir svårast. Jag har inte den blekaste! Men han vet TRE grejer han vill ge mig - fast han har sagt att jag inte kan få alla, för då blir jag bortskämd.