• LKU

Vansinnigt underbara... Höst-07

Välkomna alla underbara flickor!

• Svar på tråden Vansinnigt underbara... Höst-07
  • Fru någongång.

fick avslag på min havandeskapspenning idag :( så surt. Men skall prata med min bm imorgon om man kan planera sjukskrivning redan nu. gillar att ha saker planerade..

• Fru någongång.

Love u.. dom som jobbar på fsk.. hur har du gjort när du varit gravid? blivit sjukskriven? jag kommer aldrig att orka jobba längre än tills februari börjar...

• LKU

love U
    Tack så mycket vännen!
    All varm och go energi tages tacksamt emot just nu! Och angående julklappar så är väl några inhandlade men långt ifrån klar... Hoppas allt bra med dig och familjen Bra du briefade ang Facebook så vet man i fall du försvinner.
    Massa kramar tillbaka!

Fru Någongång.
    Min kompis som ska ha barn nu i december (kanske på självaste julafton!!! ) fick också avslag, verkar helt sjukt. Hon har dessutom haft jättemycket "sammandragningar" så hon har jobbigt med att sitta och gå och stå, men nähä dom tyckte minsann hon kunde jobba ända fram till 26 december ändå!!! Sanslöst tycker jag. Hoppas det ordnar sig för dig! Kramar

SingForLife
    Så himla tråkigt höra att det inte hänt något i rätt riktning, kära nån, hur länge ska DU orka liksom? Hade jag råd skulle jag skicka dig på SPA till västindien några veckor Vore rätt OK julklapp va Häng i gumman... Kram!!

Princess
    Aha, va skönt, då blir det hyfsat lindrig flytt då? Klart, allt måste packas ner ändå men själva transporten kanske blir kort? Kram och lycka till!

anne
    Receptionist sa du? Hmm, tja, jag kan börja i morgon!!!!
    Vilken tid vill du jag ska komma?
    *rusar iväg och börjar kolla flygpriser till ännulängrebortistan* Kram på dig vännen!

• anne på grönkulla

Kan du längrebortistanska? You're hired! Skämt åsido, jag har hittat en idag, så jag hoppas det löser sig, men det har varit knivigt...

• Fru någongång.

ja jag hoppas jag blir sjukskriven, men annars får man börja ta av föräldradagarna innan, men det känns lite surt att ta av dom innan. vill ju kunna vara hemma länge sedan ... men det blir nog inga problem med sjukskrivning.

• onaka pompom

Hej goa tjejer!

Jag erkänner. Jag är KASS på att skriva här på BT. Eller överhuvudtaget numera... Däremot så brukar jag gå in och läsa mellan varven.
    Hoppas att tråden iaf lever kvar...

Lilltjejen ligger just nu och sover. Själv har jag fixat lite här hemma, gjort iordning mig själv och sen när hon har vaknat och fått lite att äta så ska vi iväg och träffa min chef och därefter ska vi till en fotograf och ta foto på henne. Har ju fortfarande inte satt in nåt i tidnigen så det är på tiden!

Hur går det annars? Har ni fixat julklapparna? Druckit mycket glögg och julmyst något än?

LKU det lät som ett jättemysigt besök på Liseberg!! Å va jag blir avis! Jag vill ju dit NU!

Nä annars så är det ganska så inriktat på mat här eftersom jag inte får äta NÅGOT med mjölkprotein i eller ägg så blir det ett torftigt julbord i år . Bör tilläggas att jag inte gillar julskinka eller sill då. Hahaha, nä jag får fixa ett eget litet som bara är till mig tror jag allt!

Sköt om er!! Och ta tillvara på tiden nu innan jul!!!

• love U

Fru någongång: När jag väntade Lucas så blev jag sjukskriven i december och han är född i maj. Men jag blev sjukskriven för att jag mådde psykiskt dåligt på jobbet. Gick hos en psykolog via MVC.
    Har en kollega på en annan förskola som jobbade tills det var en månad kvar till förlossningen! Fattar faktiskt inte hur hon orkade.
    Tråkigt att du fick avslag på HP!
    Tror att när jag väntade barnen så var det lättare att bli sjukskriven än vad det verkar vara nu.

onaka pompom: Kul att se dig!
    Julklapparna är nästan klara... De som är kvar får tyvärr vänta till helgen innan jul eftersom jag inga pengar har! Men det hör väl liksom till att vara ute i sista minuten och trängas med alla!
    Glögg har vi avverkat en flaska redan här hemma! Älskar glögg! Och igår gjorde vi första julskinkan!!! Me love......
    Nu ska jag och Lucas gå och handla ingredienser till julgodiset som vi ska ge bort i julklapp! Daniela har målat skålar och sedan lägger vi i julgodis! Mmmmm, gott!

Puss och kram på er alla

• Cantaton

Hej flickor, jag skummar det ni skriver, men hinner inte svara. Tror jag har min absolut mest stressiga och kompakta vecka just nu.

Heldag skola onsdag, två inlämningar på torsdag, enkätutskick på fredag, dop på lördag (som jag måste hinna transponera noter till), två inlämningar (8 resp 3 sid) till måndag samt tenta på två böcker nästa onsdag (och kursen började igår...)

• Fru Henax
    Go´morron, go´morron!!!

Har bara hunnit läsa igenom lite snabbt... hinner bara kommentera lite snabbt!

Fru någongång, läskigt det där lät!! Hoppas du mår mkt bättre nu och att det löser sig med havandeskapsgrejen!!

Princessdiamond, söt luva! Och kul med radhuset!

LoveU...VADÅ SISTA AVSNITTET?!?! Bandade det i måndags men har inte hunnit kolla än... men säg att du skojar?! Hur långt uppehåll är det nu då???

SfL!! Stackars dig, stackars er! Hoppas så att det ska lösa sig!!!

LKU, anne, onaka pompom! Hoppas ni har det bra!

Cantaton! Stress är inget kul, men hoppas allt går bra!

Säger som loveU... det är dumt att skriva till alla och envar... borde kört på annes devis "ingen nämnd ingen glömd"!

på er!
  • Fru någongång.

Glad Lucia alla underbara :)

Hoppas alla får en underbar dag.

Insåg idag att det idag är 90 dagar kvar till den skall ploppa ut :) 3 månader känns som ingenting,. måste nog bestämma vagn nu...

Fru Henax. Tack så mkt, mår bättre nu. men det var segt. tror mkt att det var utmattning också, har inte riktigt anpassat mina arbdagar till att vara gravid.. inte för att jag lyfter längre men det är ju tempo hela tiden.. så har en varit sjukskriven så man har ångat på ... plus lite förkylningar osv.. Men 1 vecka kvar till jul ledigt...

kram alla

Svar på tråden Vansinnigt underbara... Höst-07