• bummel

Umeåbrudar 2008

Finns det fler tjejer här från umeå som planerar bröllop 2008. Hade varit kul att utbyta ideér o så.

• Svar på tråden Umeåbrudar 2008
  • icra
    bummel skrev 2007-10-01 22:10:32 följande:
    PN78 - Har ni bokat kyrka? Vilken kyrka ska ni gifta er i?icra - Jobbigt att du inte hittar nån DJ. Vi provade CD-spelaren på göstas. Ganska dåligt ljud då högtalarna förmodligen var lite sprängda, men helt okej ändå! Det var en cd-växlare med 5 skivor tror jag så det går ju att spela musik själv. Då får man ju i alla fall den musik man vill ha
    Det skulle ju vara ett alternativ faktiskt, antar att man måste utse nån som är ansvarig för att byta skivor då bara. Lät det OK i varja fall? Vill ju ha ganska hög musik...
  • Snart fru Nilsson

Tack för tipset när det gäller tårtan, som sagt dom smakar nog lika men det ska ju se ut för nåt, kan annars lika gärna köpa en fryst prinsesstårta på ICA om man bara är ute efter smaken

• butterfly0725

[citat]
    En fråga till er från Umeå, hur ska ni göra med tårtan? Fixar ni den själv eller ska ni beställa den och i så fall vart ifrån?
    [/citat]

jag ska göra min egen tårta, fast det är egentligen ingen tårta utan en cupcake tower. jag och min blivande är inte så rätt förtjust i prinsesstårtor eller moussetårtor. och eftersom vi ska bara ha mottagning med hors d'oeuvres/plockmat och bubblor är det smidigare att vi har cupcakes istället för tårtor som man man behöver skära. dock ska jag baka en 13cm tårta som vi kan skära tillsammans.

här kan ni se hur det ska se ut ungefär, ska dock lägga finare dekorationer på i vår bröllopscupcakes....

cupcake tower:
    babycakes.blogg.se/

närbild på cupcakes med enkla dekoration
    babycakes.blogg.se/1174742422_wedding_cupcakes_p_br.html

• Snart fru Nilsson

Aha, det var också en idé. Skoj med tips man kan få

• bummel

PN78 - så ni kunde boka kyrka redan! När vi skulle boka kyrka fick vi till svar att det kunde man tidigast göra efter nyår. Men vi ville ju ha backenkyrkan så det är kanske skillnad.

icra - Ja, stereoanläggningen lät helt ok ändå. Som sagt lite "sprängt" ljud men det tänker man säkert inte på på samma sätt heller när lokalen är full i folk. Kanske bra att utse någon ansvarig men det går ju ganska länge ändå. tror du kan lägga i 5 skivor i taget så det motsvarar väl ungefär 5 tim!

Butterfly0725 - Verkligen kul förslag på tårta! Bra inspiration!

Hur ska ni andra göra med musik? Vad för typ av musik o så? Ska man först ha någon speciel mingelmusik (typ pianospel) sen nån musik till maten o sen dansmusik? Vi funderar på något bra coverband. Nån som känner till något bra här i Umeå?

• PN78

bummel - Helena Elisabeth kyrkan gick att boka redan nu, konstigt med Backens kyrka att man måste vänta tills efter nyår.

Vi har pratat om att ha ett coverband eller DJ. Har pratat med coverbandet Full Tank. Vi har inte riktigt bestämt oss än hur vi skall göra med musiken. Jag känner att det är rätt så viktigt att det blir rätt musik så att festen blir rolig.
    Hittade denna sida om coverband, www.covering.se

• icra

Jääj, nu har jag bokat in Kecke som DJ! Tack för tipset PN78!

• Skottdag07

Vi kunde boka Backenkyrkan redan nu för vigsel i februari, sommardatumen släpper de först efter nyår.

Vi köpte brorsans bröllopstårta från NK. Odekorerad vit tårta (Operatårta) kostade där 19:-/bit. Sedan beställde jag lösa dekorationer (kallor) från Maxibageriet och lade ut dem på tårtorna. Fick ge strax under hundringen för dekorationerna, blev VÄLDIGT billigt men också gott och fint.

Jag var på bröllopsmässa här i Umeå i mars, så den är inte bara i Linköping...

• PN78

Icra - Skönt att det löste sig, vad kostade han?

• bummel

PN78 - Tack för den länken! Den verkade bra! Full tank´s hemsida hade vi faktiskt varit inne på förut. Har ni hört dem live? Vad kostade det att ha dem en kväll?

Svar på tråden Umeåbrudar 2008