• bummel

Umeåbrudar 2008

Finns det fler tjejer här från umeå som planerar bröllop 2008. Hade varit kul att utbyta ideér o så.

• Svar på tråden Umeåbrudar 2008
  • Brud 0802

Icra- Jag hittade min klänning på golden existence här i Umeå , jag fick hyra den eftersom jag inte vill köpa klänningen.. Tänkte bara använda den en gång=) Men det var inte lätt, dom flesta brudaffärer säljer bara sina klänningar.. Men jag hade tur o hittade en alldeles underbar klänning, vit med ljusblåa ganska smala band som börjar under bysten o sen tar ihop i ländryggen o sen ut i släpet=) Hoppas du förstår beskrivningen=)
    Jag tror att jag vill ha utsläppt hår men får bestämma mig när jag gör provuppsättningen=)
    Många beslut blir det=)

• Skottdag07

Batwoman: Jag har en stämpel med massa gulliga or dsom bildare en fyrkant. det står "ömhet, närhet, kärlek, kramar, skratt, tårar, leenden" o.dyl. Blir en bakgrund där vi ska sätta ett rött hjärta. Under denna ruta stämplar vi "Inbjudan", en lite snirklig stämpel som är jättefin.

Blir stora (15x15 cm) fyrkantiga kort som man öppnar. Inuti sitter ett vellumpapper (typ smörgåspapper) och på det står all info.

• Snart fru Nilsson

Vad duktiga ni är med inbjudningskorten, vi vet inte alls hur kortet ska se hur ännu. Skoj att läsa era tips på hur det kan se hur, färgerna blir nog svart, vitt, rött och silverfärger. Sedan hur upplägget blir har vi inte beslutat oss för ännu.

• Thildra

batwomen - Hade du tips på bra frisörer? Går så sällan till frisör, så jag har ingen favvo eller bra kontakt med nån speciell.
    Vore guld om jag fick lite tips!

• batwomen
    Thildra skrev 2007-10-18 17:27:31 följande:
    batwomen - Hade du tips på bra frisörer? Går så sällan till frisör, så jag har ingen favvo eller bra kontakt med nån speciell.Vore guld om jag fick lite tips!
    Ja Thildra jag kan tipsa om CLIP där jag klipte mig i ca 17 år! Jag bytte för 3 år sen men bara för att de är för dyra. De är ofta på kurs och hänger med i svängarna. Fråga efter Katarina så kan hon rekomendera vem av sina kolegor som är bäst(en av ägarna).

De har samarbete med blomsteraffären i samma hus.

Jag kan också rekomendera Hedline hon heter Freddy(jag tror hon är kvar, hon fixa frisyren på en kompis bröllop)). Min frissa som jag har nu är på familjeklippet hon är bra för hon lyssnar men kanske inte så "hipp" de har inte råd på sin lilla salong att fara på kurs. Men klart ett tips.

(ja jag vet jag är gammal )
  • batwomen

snirklig stämpel som är jättefin.Blir stora (15x15 cm) fyrkantiga kort som man öppnar. Inuti sitter ett vellumpapper (typ smörgåspapper) och på det står all info.
    [/citat]

Vart har du köpt stämpeln och hur ska du trycka infot på vellumpappret. låter som något som skulle fastna i kopiatorn

• batwomen

Brud 0802 skrev 2007-10-17 08:32:51 följande:

Icra- Jag hittade min klänning på golden existence här i Umeå , jag fick hyra den eftersom jag inte vill köpa klänningen..
    Golden existence? vart är det?
    Fick tips av frissan i dag om en ny firma som heter Änglalikt, ska ta en titt där v 44.
    Jag var på en atelje i dag och tog en första titt, hade bara 20 min på mig innan en kurs skulle starta. Men det pirrade regält i magen. Plötsligt kändes det rätt så verkligt. Det ska äntligen bli av. Jag har bara väntat i 10 år!
  • Skottdag07

Batwoman: Vellumet fäster jag på ett vanligt A4 och skriver ut på skrivaren, sedan klipper jag ut mina bitar. Alternativt (och mer troligt när det blir så många) tar jag vellumet på jobbet och använder kopiatorn.

• Brud 0802

Batwoman- Golden existence ligger öst på stan=) Hon är super trevlig Birgitta som har det.. Jättefina klänningar!!
    Jag var aldrig på Änglalikt eftersom jag hittade en innan, men jag har oxå hört att hon är jättebra.. Det så viktigt med bra bemötande.. Vilket jag inte fick på högtidskläder o Atelje A&K..
    Var o när gifter ni er?? 10 år är rätt länge att vänta, kul att det blir av nu då=)

• Thildra
    batwomen skrev 2007-10-18 22:32:46 följande:
    ...Jag kan också rekomendera Hedline hon heter Freddy(jag tror hon är kvar, hon fixa frisyren på en kompis bröllop)). Min frissa som jag har nu är på familjeklippet hon är bra för hon lyssnar men kanske inte så "hipp" de har inte råd på sin lilla salong att fara på kurs. Men klart ett tips.(ja jag vet jag är gammal )
    Tack!
    Har varit förut nån gång på Headline och blivit frissad, de är trevliga! Får väl gå runt o kolla helt enkelt vem som har tid.
    Var ligger Familjeklippet, förresten?
Svar på tråden Umeåbrudar 2008