Umeåbrudar 2008
Finns det fler tjejer här från umeå som planerar bröllop 2008. Hade varit kul att utbyta ideér o så.
Finns det fler tjejer här från umeå som planerar bröllop 2008. Hade varit kul att utbyta ideér o så.
Svar angående Druidgården;
vi kommer att vara ca 60-70 gäster och det är inga problem. Då får det även plast en DJ eller mindre liveband om så önskas. Har själv ännu inte sett lokalen min mamma har bokat den. Jag kan kolla med henne hur hon gick tillväga för att boka. Den ligger vid Scarinska villan så det ligger väldigt centralt,
www.haddingen.net/aldebaran/ringstrandska_villan.htm
känner ni igen huset?
Det ser inte så lyxigt ut på utsidan men fint inuti.
jag håller med på druidgården. har varit där och förbokade vår datum men sambon vill absolut ha ett litet mottagning istället för fest. det är ju också hans bröllop så vi får kompromissa....
PN78: jag har några bilder av druidården, om du vill kan jag maila de till dig, kan skicka de via email om du ger mig din adress.
batwomen: druidgården kan ta 90 pers max. porslin har de och den som är bra är att det finns mottagningsrum/loung med bar. baren har ismaskin och kyl. sedan går man in i stora matsalen. det finns utrymme för buffebordet bredvid köket.
apropå vår lilla bröllopsmottagning, trots att det blir ingen fest jag vill gärna ha en som spelar violin på mottagningen istället...ngn som känner en violinist? spelar ingen roll hur gammal (eller en tongåring) han/hon är, bara att de spelar bra....
sedan undrar jag om det finns ngn som känner medie/film gymnasiestudenter från midgårdsskolan? vill gärna ha förberedelse, vigsel och mottagning filmad så att jag kan vissa mina släkt och vänner i filippinerna......
Batwoman: Som Thildra skrivit så är det Torbjörn Harr som håller i bokningen. Kanske inte ska lägga ut hans tel nr här, men ni kan gå in på
www.fabriken-umea.se/
där finns kontaktuppgifter och lite bilder.
Det kostar en del, 7800 för lokalen. Men min blivande är väldigt musikintresserad och gillade skarpt anläggningen som följer med när man hyr lokalen. perfekt för band, eller om man vill kan man bara koppla upp en dator och spela musik. inga problem med ljud iaf. även en storbildsprojektor. fördelarna som jag ser det är iaf läget vid vattnet, atmosfären i lokalen (ingen furu och tråkiga väggar som i de flesta bygdegårdar) och baren där man kan ta med egen dryck. städning ingår också i priset.
som sagt, det kostar en del och man får väl avgöra själv vad som man anser rimligt. vi hade inte räknat med en så stor utgift för lokalhyra, då vi inte har en särskilt stor budget. men samtidigt föll vi båda två för lokalen och känner att det är värt 5000 extra för att vara i en lokal vi båda vill vara i.
Thildra: jag vet inte om det var lokalhyran du undrade över eller priserna på maten?
De förslag vi fått för buféer ligger mellan 180-220/pers
För trerätters är det dyraste förslaget 356/pers.
I priserna ingår kaffe, porslin och serveringspersonal.
Vad fick ni för prisförslag?
butterfly0725: maila gärna bilder från Druidgården, min mailadress är pernilla.nordstrom@gmail.com TACK!
Skottdagen07: var har du hittat stämpeln med de fina orden på? Jag var på panduro igår men såg den inte där, jag tyckte att det lät väldigt fint.
Tack för all hjälp jag har var förbi fabriken och fick tag i tele nr så jag ringde och lämmnade mitt tele. hoppas....
butterfly0725: Vilken dag var det ni dkulle gifta er? Jag ringde Druid gården och det var bokat jag tror det var du..
PN78: Stämpeln har jag köpt på krumelur, en butik för scrapbooking här i Umeå.
Vanja som äger den jobbar på Tiimarii, du kan fråga efter henne där om du vill hitta åt en sådan stämpel. Öppettiderna på krumelur är minst sagt ojämna. (Krumelur ligger annars längs storgatan väst på stan i ett gult hus som förut var antik blå)
batwomen: skickade dig ett pm