• bummel

Umeåbrudar 2008

Finns det fler tjejer här från umeå som planerar bröllop 2008. Hade varit kul att utbyta ideér o så.

• Svar på tråden Umeåbrudar 2008
  • annaomatte

Hej tjejer. Ska ansluta mig till gruppen som ska gifta oss nästa år i Ume-området. Dessutom tänkte jag bara säga att den här bröllopsmässan kommer vara på Plaza och i januari. Åtminstone är det vad dom säger till utställarna... :)

• PN78

Det har stannat av lite i förberedelserna för oss.
    Nästa steg för mig är att tag i inbjudningarna, festprogrammet, tackkorten. Tänkte att jag skulle stämpla själv, brukar pyssla med egna julkort och grattis kort så jag ser framemot detta jobb. Klänning ska jag även bestämma mig för snart, har inte börjat prova ännu men bläddrar i tidningar för att få lite inspiration om hur jag vill att den ska se ut.

• bummel

annaomatte - Välkommen till våran tråd. Anslut dig gärna på våran lista

Icra - Linda o Carl 5/1 2008
    Skottdag07- Elin och Erik 29/2 2008
    Thildra - Susanne och Mikael 31/5 2008
    PN78 - Pernilla o Fredrik 14/6 2008
    Bummel - Åsa o Daniel 12/7 2008
    malerina - Malin o Lars 26/7 2008
    the_butterfly0725: 8/8 2008
    batwomen- Liz O Stefan 8/8-08

PN78 - Jag håller också på och klurar på det där med inbjudningskorten. Funderar på att skriva ut den text man ska ha på tex ett lila naturpapper. Sen sätta fast det innuti ett vitt kort som man förslagsvis öppnar som en port med två dörrar. Knyta ihop kortet med lila snöre. PÅ så vis blir det enkelt att göra många o stilrent. Lite svårt att förklara men jag hoppas du förstod ändå.
    Hur Ska era se ut? Ska de följa något tema?

• annaomatte

Jag ska lägga in oss i listan så snabbt vi bestämt oss för ett datum...har just nu två som vi väljer mellan och har inte riktigt bestämt oss.. Var runt igår och provade lite klänningar, kikade sen runt lite på nätet och det går ju att hitta billigare här (men då förstås utan någon sy-service..) Hur har ni gjort? Någon som beställt via nätet från USA eller så? Vore intressant att höra vilka erfarenheter ni har!

• TigerLinn

ni smarta umeå tjejer.. jag tänkte röva bort m2b i mgn då de är våran speciella dag vi blev ihop den 7de dock ej november men tänkte överraska honom med något han inte anar.

någon som har tips på nån mysig resturang i stan?
    har fått hjärnsläpp.

tips på aktivieter? vill äta å göra nå mera men vad??
    behöver tips nu...

hoppas ni kan hjälpa mig

• Skottdag07

Jag tycker Gretas och Invito är de mysigaste restaurangerna. Har tyvärr inget aktivtetstips.

• TigerLinn
    Skottdag07 skrev 2007-11-06 16:04:38 följande:
    Jag tycker Gretas och Invito är de mysigaste restaurangerna. Har tyvärr inget aktivtetstips.
    vet du nå priser eller menyer på dessa ställen? måste man boka bord en onsdag??
    vart ligger dem??
  • Skottdag07

Gretas har ingången på vasaplan, precis bredvid kungspassagens ingång. menyn hittar du på www.gretasumea.com/

Invito är Italiensk mat, väldigt god pasta och väldigt fräscha goda pizzor. invitobar.se/

Hoppas du hittar något du är sugen på. Du behöver troligen inte boka bord i Umeå en onsdag.

• Thildra
    TigerLinn skrev 2007-11-06 14:19:54 följande:
    ni smarta umeå tjejer.. jag tänkte röva bort m2b i mgn då de är våran speciella dag vi blev ihop den 7de dock ej november men tänkte överraska honom med något han inte anar.någon som har tips på nån mysig resturang i stan?har fått hjärnsläpp.tips på aktivieter? vill äta å göra nå mera men vad??behöver tips nu...hoppas ni kan hjälpa mig
    Tips på aktivitet...Jag vet iaf att jag skulle bli glad om min m2b hade överraskat typ m spa eller nåt... Så Iksu Spa kanske?
    Eller en mysig hotellnatt, bara sådär som en liten aptitretare.. ;)
  • Thildra
    annaomatte skrev 2007-11-06 09:56:47 följande:
    Hur har ni gjort? Någon som beställt via nätet från USA eller så? Vore intressant att höra vilka erfarenheter ni har!
    Jag chansade o beställde min klänning från Kina. Det gick hur bra o smidigt som helst. Hade tur, klänningen passar perfekt...bara något för lång eftersom jag la på lite extra, så den inte blev för kort. Billigt, men bättre kvalitet än jag räknat med.
    Den hänger just nu bakom sovrumsdörren i en klädgarderob. :D
Svar på tråden Umeåbrudar 2008