• bummel

Umeåbrudar 2008

Finns det fler tjejer här från umeå som planerar bröllop 2008. Hade varit kul att utbyta ideér o så.

• Svar på tråden Umeåbrudar 2008
  • Thildra
    bummel skrev 2007-11-04 22:43:25 följande:
    Här var det lugnt! Hur går det för er med planeringen tjejer?händer inte mycket här. håller på att jobba på inbjudningskorten. kul kul kul!
    Letar fortfarande lokaler.
    Har gjort utsidan klar på inbjudn.korten.
    Kyrka,"budget", min klänning o skor är klart. M A O har mkt kvar...
  • PN78

Bummel - vi har tänkt oss ett färgtema i vitt/ljusgrönt. Funderar på att använda den gröna färgen som bas och texten på det vita. Tänkte att eftersom det blir att göra ca 40 exakt likadana inbjudningar försöka hålla det rätt så enkelt och klassiskt. Har hittat ett kuvert/folder (vet inte vad jag skall kalla det) men i alla fall så stoppar man in ett blad från toppen och ner. Man drar ut inbjudan :) hmm ingen bra förklaring. Problemet här kan vara att det blir för smalt för att få plats med all text.
    Vigsel programmet blir i den gröna färgen med texten utskrivet på skrivare.
    Festprogrammen blir med ett tjockare ljusgrönt papper, ett A4 vikt på mitten "ståendes". Sidorna blir i vitt. Har inte bestämt ifall jag häftar ihop dem eller sätter ihop sidorna med ett vitt band.
    Gud när man skriver ner detta inser jag vilket hästjobb detta kommer att vara. Får nog börja direkt efter nyår med att skapa detta, tanken är att inbjudningarna ska gå ut i februari då många måste flyga för att komma till bröllopet. Vi bor i Linköping och de flesta av våra vänner bor i Stockholm, Nyköping och Linköping.

Har ni tänkt att ge gästerna någon liten gåva?

• Skottdag07

Thildra: Har du adressen till sidan där du beställde klänningen? Låter lite intressant. Hur visste du storleken?

• Thildra
    Skottdag07 skrev 2007-11-06 21:56:57 följande:
    Thildra: Har du adressen till sidan där du beställde klänningen? Låter lite intressant. Hur visste du storleken?
    Jag beställde en klänning med mina mått, dvs en måttbeställd, från LittleCoral ->www.littlecoral.com.
    Man kan beställa i standardstorlek oxå, men då är risken större att man måste sy om/in/ut lite...
  • Skottdag07

Underbara klänningar. vad fick du betala i frakt?

• Thildra
    Skottdag07 skrev 2007-11-07 19:51:47 följande:
    Underbara klänningar. vad fick du betala i frakt?
    Frakt ingick i priset,tror det var runt 400:- i tull däremot.
  • TigerLinn
    Thildra skrev 2007-11-07 17:55:04 följande:
    Jag beställde en klänning med mina mått, dvs en måttbeställd, från LittleCoral ->www.littlecoral.com.Man kan beställa i standardstorlek oxå, men då är risken större att man måste sy om/in/ut lite...
    blir de 400 i tull per klänning? jag blev sugen på näbbklänningar :)
  • butterfly0725

Jag är så glad! Igår var jag och sambo hos fotografen och bokat honom för en heldagsfotografering av vår bröllop!!!!!!! Och den som är att vi kan friköpa bilderna precis som var jag letar efter. Vi kommer att träffas några gånger innan bröllopet för att diskutera vilka typer av "shots" jag vill ha och ska också skicka honom några inspirationsbilder så att han kan se vilken typ av bilder jag hade tänkt mig (jag vill verkligen inte ha traditional posering)......

nu är det bara att hitta någon som kan filma och någon som kan spela viol

• Thildra
    TigerLinn skrev 2007-11-09 11:46:20 följande:
    blir de 400 i tull per klänning? jag blev sugen på näbbklänningar :)
    Det beror lite på köpesumman... har för mig att det är nån procentuell historia.
Svar på tråden Umeåbrudar 2008