• bummel

    Umeåbrudar 2008

    Finns det fler tjejer här från umeå som planerar bröllop 2008. Hade varit kul att utbyta ideér o så.

  • Svar på tråden Umeåbrudar 2008
  • PN78

    Får nog ta en sväng förbi kyrkan i jul då jag åker norröver. Vi kommer att vara mellan 60-80 pers i kyrkan så det borde vara ok. Det är ju trevligt ifall det är fullt i kyrkan.

  • Brud 0802

    Icra- Om du är ute efter brudskor så är skocentrum ett tips, dom har jättefina=)
    jag har heller inte hittat smycken än men det är nog inga problem som sagt=)
    ska du ha slöja eller nåt annat??
    Det vore ju lite kul, var är du ifrån??
    Kyrkan ni valt är helt underbar=)
    Vi ska ha ett ganska litet bröllop, vi blir 53 allt som allt, jag ville ha ett litet... Bara dom allra närmaste=)
    Vad har ni kvar i planering?? Vad har ni för tema??

  • icra

    Brud 0802 skrev 2007-10-12 21:52:30 följande:


    Icra- Om du är ute efter brudskor så är skocentrum ett tips, dom har jättefina=)jag har heller inte hittat smycken än men det är nog inga problem som sagt=) ska du ha slöja eller nåt annat??Det vore ju lite kul, var är du ifrån?? Kyrkan ni valt är helt underbar=)Vi ska ha ett ganska litet bröllop, vi blir 53 allt som allt, jag ville ha ett litet... Bara dom allra närmaste=)Vad har ni kvar i planering?? Vad har ni för tema??
    Har de stövlar där också? Jag bor ju inte i Umeå längre men ska ta en kik när jag åker upp. Tycker det är lite svårt med slöja, lätt att det blir lite för mycket, jag ska ha tiara också och vill inte se ut som julgran

    Vårt tema är vinter så vi tänkte ha isskulpturer och en tjejkör som tar emot gästerna utomhus när de kommer. Dekorationsmässigt blir det grönt och creme-färgat och många levanade ljus inne och utanför lokalen. Känns som det är en del kvar: mat, dekoration, servering, underhållning m.m. men resa och ringar är fixat. Jag kommer från Berghem, är du uppvuxen i Hössjö?
  • Brud 0802

    Icra- Nej, jag är uppvuxen i byn bredvid , kasamark=)
    Och nu i sommar byggde vi ett eget hus här i kasamark så man kan säga att jag återvänt hit=)

    Det kommer nog att kännas som man inte har kontroll ända in i det sista tror jag=) Nyfiken blir jag, vart åker ni på resan??
    Vi tar vår bröllopsresa om 2 veckor alltså i förtid=) Det blir Thailand 16 dagar=) Resan var bokad innan vi bestämde datum så vi kanske får ta en resa till sen=)

    Jag vet inte om dom har stövlar, du får nog fråga för brudskor har dom inte framme i butiken...

    Vi tänkte oxå ha mkt levande ljus, ute blir det marshaller,ursäkta stavningen=)

  • icra

    Ja, det är så fint den årstiden när det är mörkt med mycket ljus. Vi åker två dagar efter bröllopet 14 dar till Maldiverna, ska bli helt underbart

  • Snart fru Nilsson

    Vi har inte någon resa men bröllopsnatt blir det, sedan är det till att återgå till husbygget igen Men avundas er som ska åka iväg!

  • Brud 0802

    Snart fru Nilsson- Vi har oxå precis byggt hus , bara nu i sommar blev det klart.. Vad bygger ni för hus??
    Förresten, när gifter ni er? =)

  • Skottdag07

    Icra: iskkulpturer...vem gör sådana? Vore ju fint förståss.

    Har ni skickat era inbjudningar, hur tidigt är det vettigt att skicka dem?

  • bummel

    Nu var det ett tag sen jag skrev här. Händer inte så mycket här i planeringen så det därför jag tar det lugnt på skrivarfronten. Men jag läser o hänger med här nästan varje dag

    Vi har tänkt oss att skicka ut inbjudningarna efter nyår och vi ska gifta oss i juli. Kanske lite tidigt men vi har så många långväga gäster eller typ alla är långväga då ingen av oss är härifrån. Man vill ju att så många som möjligt sak hinna planera in det o kunna komma.

    Hur ska era inbjudningar se ut? Ska ni själv göra dem?

Svar på tråden Umeåbrudar 2008