• bummel

Umeåbrudar 2008

Finns det fler tjejer här från umeå som planerar bröllop 2008. Hade varit kul att utbyta ideér o så.

• Svar på tråden Umeåbrudar 2008
  • icra
    PN78 skrev 2007-10-09 19:01:02 följande:
    Icra - Skönt att det löste sig, vad kostade han?
    1500 - som hittat
  • Brud 0802

Hej!!
    Är ny här... Jag Camilla o min sambo ska gifta oss den 2/2-08..Kul att träffa på fler som ska gifta sig under 2008... Fler än jag som kommer att vara nervösa??? Vårt tema kommer att vara ljusblått, silver/guld.. Nån som har nått tips på ljusblåa blommor till brudbuketten?? Tänkte vita eller cremefärgade rosor o behöver nått blått till=) Tack på förhand!!

• icra

Brud 0802 skrev 2007-10-10 12:06:19 följande:

Hej!!Är ny här... Jag Camilla o min sambo ska gifta oss den 2/2-08..Kul att träffa på fler som ska gifta sig under 2008... Fler än jag som kommer att vara nervösa??? Vårt tema kommer att vara ljusblått, silver/guld.. Nån som har nått tips på ljusblåa blommor till brudbuketten?? Tänkte vita eller cremefärgade rosor o behöver nått blått till=) Tack på förhand!!
    Välkommen! Jag är så dålig på blommor så jag kan tyvärr inte hjälp. Gå till en florist så kan de säkert ge massor av tips. Vet att de också kan beställa hem icke-säsongsblommor, jag ska ha liljekonvaljer exempelvis och de är ju inte så vanliga i januari Jag börjar bli lite smått nervös, mest för att man ska ha missat något. Var gifter du dig?
  • Brud 0802

Vi gifter oss i Hössjö missionshus, i en liten by utanför Umeå=) Vi hade tänkt om vädret tillåter=) åka häst o släde både dit o till festlokalen efteråt=)
    Håller tummarna för bara några minus o ingen snö=)

Var o när gifter ni er??
    Jag ska o kolla in brudbuketter snart tänkte jag=)
    Har du klart med klänning o accesoarer??

• icra

Vad mysigt, är också lite inne på häst och släde men mina kompisar har bara nerviga hopphästar Kul med Hössjö, har varit där några gånger. Gick i samma klass i högstadiet med folk därifrån och från Överboda Kanske är du någon jag känner - he he.

Vi gifter oss på trettondagsafton i Helena Elisabeth på Gammlia, festen är på Göstas Loge i Yttersjö.

Klänning är klar. Saknar skor och smycken men det borde väl inte vara så himla svårt. Vill hitta ett par fina vita stövlar men har inte lyckats än.

• PN78

bummel - Full Tank är ett bra band men det är fullt ös så vill man ha styr dans är det fel band. De kostar mellan 7500-10000 kr.

Icra - Du får skriva och berätta efter bröllopet hur du tyckte att Kecke var.
    Kul att ni också valt Helena Elisabeth kyrkan, vi med :) Hur många kommer ni att vara i kyrkan? Det står på deras hemsida att den tar ca 100 gäster men jag tycker att det känns många. Vad säger du?

• icra

Vi har 88 bjudna så jag hoppas att de åtminstone kommer in men 100 låter mycket, blir nog till att trängas rejält då.

• Duchess

*infogar lite kyrkfakta*

Jag har varit i Helena Elisabeth flera gånger, och jag tror inte att det ryms 100 personer där inne. Möjligen om de trängs stående runt väggarna, men det är ju inte så kul.

Den är verkligen både vacker och mysig, så det är ett bra val. Men 100 personer.. näe, det synar jag.

• Snart fru Nilsson

Helena Elisabeth har jag själv varit på bröllop i och det finns inte en chans att man packar in 100 pers. Men mycket fin kyrka är det

• icra

Jag hade mina skolavslutningar där och då var vi ca 70 och det gick bra, hoppas verkligen det finns plats för åtminstone 80...

Svar på tråden Umeåbrudar 2008