• Randi

September 2008

Tjenare tjenare allihopa!

Nu har jag friat till min snubbe!! Han svarade ja och vi gifter oss troligtvis i slutet av sept. 2008, någon annan?

• Svar på tråden September 2008
  • Lycklig jag

Ianovia
    Min blivande är inte heller särskilt intresserad av underkläder, så jag förstår vad du menar! Jag tänkte inte lägga ner någon förmögenhet på underkläder till bröllopsnatten, snarare bara ha något helt, rent och nytt (fast det sistnämnda är mest för min egen skull!)

Det är oftast ganska enkelt att sy in en bröllopsklänning, så om det känns bra för dig att gå ner några kilo så tycker jag absolut att du ska göra det. Du kan garanterat ha drömklänningen ändå! Passa på att fråga i butiken när du provar den. Även om de som jobbar kanske inte är några sömmerskor så brukar de ha bra koll.

• lanovia 08

Vilken besvikelse det var att prova klänning igår. Hittade ingen som verkligen tilltalade mig. Fast iof varför klaga, då talar det ju ännu mera för den jag redan hittat i en annan affär. Min sambo kan verkligen inte förstå varför vi skall fortsätta leta, han har redan bestämt sig. Den klänning kommer vara bäst oavsett hur många affärer vi går i enligt honom. Dock inte lika lätt för mig.
    Insåg däremot igår att jag inte vill ha klänning med släp. Känns så osmidigt.

Hur skall ni göra? Blir det med eller utan släp?

• Ankan80

Jag håller med dig om släpet.
    Jag vill bara ha ett litet släp.
    När man var och provade så kändes det jättebökigt. Iofs var klänningen för lång, men man fick kasta runt det hela tiden .
    Det är ju snyggt i kyrkan, men sen då. Även om man häktar upp det så kommer ju inte klänningen till sin rätt.

• Snart fru Wennerström

jag har släp på min, tycker det e så himla vackert bara. Men håller med, de e bökigt!.. men men, vill man vara fin på man lida pin ..

• Höstbrud 2008

Tror inte det är släp på den jag är inne på just nu... Man skulle visserligen kunna klara av en dag med släp om man inte skulle dansa! Tänk att dansa och kanske behöva hålla i släpet eller som Ankan80 säger så kommer inte klänningen till sin rätt...

• lanovia 08

Har du långt släp Snart fru Wennerström? Det kan absolut vara fint med släp.

Nu är ju en stor anledning till att jag inte vill ha släp att jag vill kunna dansa. Visst man kan haka upp släpet men kändes bökigt ändå... Men även utan att dansa skulle jag vara tveksam. Man kan ju inte direkt vrida och vända på sig som man själv vill.
    Men det är några månader kvar så jag kanske hinner ändra mig. .-D

• Snart fru Wennerström

japp, jag ska ha rätt så långt släp.. titta i mitt galleri så ser du på ett ungefär .. tror inte det kommer bli så mycket dansa för oss, vi är liksom inte riktigt dansiga av oss i vår släkt .. så jag tror det löser sig bra..

• september2008

hej allihopa.
    Här är en som oxå ska gifta sig i september. Närmare bestämmt den 20:de.
    Vi har inte kommit långt i våra planer. Men igår så var jag och köpte lite olika kort och snören för att göra testförslag till inbjudnigskort. Ska bli spännande. Jag lägger upp bilder när jag är färdig så få ni hjälpa mig att bestämma

Svar på tråden September 2008