• Virvel

080809

Jag kan inte låta bli att starta upp en tråd speciellt för vårt datum 20080809.

Hänger redan i trevliga augustitrådar men tycker det skulle vara kul med en tråd till för oss med samma datum. Så att vi kan sitta kvällen innan den stora dagen och vara nervösa tillsammans

Välkommna!

• Svar på tråden 080809
  • Virvel

Vi har bestämt vilka inbjudningskort vi ska ha(tror vi just nu)
    Det blir det med rosa insida och svarskort. Framsidan kommer att bli med band och sigill till vänster och Inbjudan stämplat i silver i högra hörnet. Bandet blir rosa så nu är det dags att shoppa på Panduro igen. Jag är förmodligen deras aktivaste kund just nu.
    Vi tyckte att det var lite skoj med det rosa då det är så mycket vitt och silver i dukningen ändå. Min bukett kommer att gå i någon rosa ton. Finns en i mitt bildgalleri som jag tycker mycket om. Ska sätta mig och klä in fler tändsticksaskar i det rosa pappret. Dom blir så söööta.

• Virvel

Såg en sak nu som jag inte har tänkt på tidigare. Hur ser man mitt galleri? Jag själv kan se det om jag går in på min sida men klickar jag på min bild här i forumet och går vidare till min personliga sida så syns det ingen logga i övre kanten för galleriet. Ingen för bloggen heller.

• Virvel

Tjoho! Jag lyckades fixa det själv

• cindell

Jag har också varit inne på www.1001freefonts.com men jag har inte gått igenom den klart än... Det fanns ju en del

Tack så mycket för era tips. Ska gå in och kolla lite senare.

Virvel: Ska du ha rosa gerbera i din bukett? Ingen vanlig blomma trodde jag att ha i en brudbukett när jag bestämde mig för gerbera.

• Virvel

cindell

Jag har valt gerbera till min brudbukett. Tycker att dom är jättefina. Finns i otroligt många färger och finns tillgängliga året om.
    Har du också bestämt dig för gerbera? Vilken färg?

• Virvel

Och ja, den kommer bli i någon nyans av rosa.

• cindell

Virvel

Jag vet inte riktigt men jag tror att det kommer bli mörkt rosa. Har inte varit och tittat än men det känns som att det blir finast till ljusgrönt.

• Virvel

God morgon. Eller det är väl lite sent för godmorgon när man blir väckt vid sex varje morgon?
    Ska snart iväg och lämna stora killen på dagis. Får klä på oss ordentligt.
    Fruktansvärt tråkigt väder här i Enköping idag. Nu börjar regnet och rusket. Brrrr.
    Så länge det inte blir någon slaskig snö så är jag ändå ganska nöjd.

• AoM

Hej!
    Kul att hitta en tråd för vårt datum!

Fram till i fredags hade vi dock 080802 som datum, men efter mycket funderande valde vi att ändra med en vecka.
    Varför? Jo främst jag, men även min sambo, kände att det är så mycket annat kring månadsskiftet juli/augusti. Hans syster fyller år dagen före, systerns bröllopsdag var ngr dagar före, hans släkt har alltid släktfest sista helgen i juli osv. Var det fånigt av mig att vilja byta dag? Kände att vi ville ha en egen helg? När jag skulle förklara för svärmor lät det lite fånigt :)

Nu har vi hur som helst bokat om både kyrka och herrgård! Vi håller tummarna för att vi får den präst vi vill ha, nämligen den präst som begravde min pappa för ett par år sedan. Vi har haft mycket kontakt med honom och det känns som om det blir personligare.

Är det någon här som har tänkt göra alla "trycksaker" själv? Inbjudningskort, vigselprogram etc. Om ja, när sätter ni igång med det?
    Vi ska göra allt själv har vi tänkt, hösten och vintern är lång :) Ska köpa boken "Den stora festen - designa ditt bröllop", hoppas på mycket tips och inspiration från den. Har ni några andra tips på idékällor?

Ha en fin dag, nu ska jag iväg till biblan och leta allt jag kan hitta om bröllop :)

• Virvel

AoM
    Välkommen till tråden.
    Jag tycker inte alls att det är konstigt att ni vill ha en egen dag för er bröllopsdag.
    Var gifter ni er?

Vi gör våra trycksaker själva. Jag har gjort några olika varianter av inbjudningskort så vi får se hur det ser ut till slut. Då kommer vi också att veta lite mer exakt hur vigsel och festprogrammen ska se ut. Vill du kika på dom så hittar du dom här lindaochjocke2008.weddingannouncer.com/photoalbums-29753.html
    Jag köpte boken du nämnde i förra veckan från Panduro. Tycker inte att den var så värst bra så jag har redan sålt den. Den gav inte mig några tips. Tyckte det var väldigt några exempel i boken. Finns den att låna på biblan så kan jag rekommendera det.

Svar på tråden 080809