• Virvel

080809

Jag kan inte låta bli att starta upp en tråd speciellt för vårt datum 20080809.

Hänger redan i trevliga augustitrådar men tycker det skulle vara kul med en tråd till för oss med samma datum. Så att vi kan sitta kvällen innan den stora dagen och vara nervösa tillsammans

Välkommna!

• Svar på tråden 080809
  • blivande fru larsed

misstrixie - hmm, jobbigt det där med vilka man ska bjuda och inte... Vi har bestämt oss att bjuda dom vi umgås med nuförtiden och några av min m2b:s kusiner som han växte upp med. Annars blir det bara våra familjer och vänner. Inga övriga släktingar, det blir för många och det har vi inte budget till. Runt 50 pers räknar vi med. Känns bra!
    Vad gäller barn så ska vi inte bjuda några. Och som det är nu så är det bara min syster som kommer ha ett ettårigt barn nästa sommar, så det är egentligen inte så mycket att tänka på där. Bjud dom ni vill bjuda. Dom namnen som står på inbjudan är dom som är bjudna, det där med att ha "Barn undanbedes" på inbjudan tycker jag inte låter så bra...

• Virvel

Vi har också bara närmaste familjen och vänner på gästlistan. Varken jag eller m2b har någon kontakt med kusiner och fastrar m fl så det känns inte nödvändigt att bjuda dom.
    Vi blir ca 45 stycken och vi skulle gärna bjuda fler om vi hade budget. Det bästa hade varit om man kunde haft en reservlista om det är många som tackar nej. Nackdelen är att det inte är så skoj om dom får reda på att dom var "andra valet".

Vi kommer skriva på våra inbjudningskort att barnen får lov att stanna hemma (med en annan formulering). Annars blir det sju barn under 3 år med våra egna inräknade och då kan man ju tänka sig vilken röra och vilket liv det blir både vid vigseln och vid middagen.
    Tycker inte att det är något konstigt med att skriva att man önskar barnfritt.

• Fröken Plommon

Nyvaken!

Blivande fru larsered
    Jag jobbar inom vården som sjuksköterska, nattens lugn var extremt ovanligt, man får väl passa på att njuta, men det blir så mycket svårare att hålla sig vaken.

Bröllopspaniken har lagt sig, vi ska på stämpelmässa om tvåveckor och efter det kan man börja fila på inbjudningskorten. min m2b har fått mig att lova att jag måste börja med dem i GOD tid, han vet hur kul jag tycker det är att göra 5 st men¨inte 45...

Vi var ganska överrens om gästlistan, men vi har inte presenterat den för våra familjer än, väntar mig vissa protester.. Vi har tagit bort i princip all släkt eftersom vi inte umgås med den och skulle vi bjuda alla så skulle gästlistan vara 100 innan en enda vän var bjuden.
    nu blir vi förhoppningsvis ca 60 pers.

Men visst är det svårt att motivera sig framför svärföräldrar och förldrar, de vill ju visa upp oss för hela världen. Släkten kommer vara välkommen till vigseln om de vill.

• misstrixie

Ja, jag måste verkligen tänka igenom det där med gästlistan så att det blir rätt... Vi ska i alla fall skriva något om att det är barnfritt, för säkerhets skull så att ingen missuppfattar. Blir ju lite svårt att säga nej om folk står där på dagen D med sina små älsklingar!

Hehe, nu är det tråkigt att sitta hemma en lördagkväll framför tv:n och inte ha så mycket som en chokladbit att mumsa på. Karaktären är som svagast i såna lägen.

• blivande fru larsed

Ja, vi har nog tur att ingen av våra vänner har barn än, så vi behöver inte nämna något om det. Det är bara min syster som kommer ha barn då, och jag tvivlar på att hon vill ha med honom/henne (vi vet inte än vad det blir...:)) eftersom hon ska vara toastmadame.

Virvel - Men, vad jag menar är att om vi skriver Rebecka och Nicklas på inbjudan så är det ju dom som är inbjudna och inga andra (dvs. inga barn), borde det inte räcka? Det är klart, är det många som har barn borde man väl kanske klargöra det på något sätt, att det faktiskt kommer vara en vuxenfest =) Fast ändå, barn undanbedes tycker jag låter lite som husdjur undanbedes...

• blivande fru larsed

Fröken Plommon

jag hoppas också att dom som inte får inbjudan till middagen ändå kommer till kyrkan.

• Virvel

blivande fru larsed
    Det är svårt det där med barnfritt eller inte på inbjudan. Jag vill inte att det ska missuppfattas och när det väl är dags så har vi en hel skock med små barn som vi inte vet vad vi ska göra av på festen.
    Hade det varit färre par med barn så hade vi inte skrivit ut det utan tagit det direkt med dom personerna. Nu är det nästan alla det gäller så därför skriver vi ut det.

Jag höll mig från att käka choklad igår!! Och andra sidan hade jag tryckt i mig en filé oscar. Den är ju inte precis nyttig
    Imorgon är det vägningsdags här hemma. Alltid lika spännande. Jag har ätit massa onyttigheter den här veckan och ingen träning då det har varit fullt upp med inskolning. Jag har varit för trött också då vår lilla tjej har bestämt sig för att vakna mellan fem och halv sex varje morgon.

• misstrixie

Ojoj! Vägde mig idag och gissa vad? -1,6 kilo! Hur kan det gå ihop? Måste vara en slump för så mycket kan jag väl inte ha gått ner bara genom att äta rätt och träna i fyra dagar... Men okej, gärna för mig, haha.

• misstrixie

Virvel,

Hihi, det är kanske den friska höstluften som har gjort lilltjejen så morgonpigg. Den senaste veckan har jag vaknat mycket tidigare än jag brukar...

• Virvel

misstrixie
    Grattis till minus på vågen!! Själv så kunde jag inte låta bli att ställa mig på vågen nu på morgonen. Hade -0,5. Men med tanke på vad jag har gjort i veckan (eller inte gjort )så är det ingen överraskning att det inte har blivit mer.

Svar på tråden 080809