• Liinda_e

PANIK!!!!!!!!!!!!!!!!!

:) förlåt ....men jag läste ett inlägg från den 23e där ngn är upprörd över att folk startar trådar som startar med just ordet panik.. ..*fniss* och kunde bara inte låta bli...*fnissfnissfnisselifniss*:)

• Svar på tråden PANIK!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Mr Perfect´s blivande fru

Jä its ju änd mi nau

hahaha, länk nummer 3 var klart roligast!

• Sister of the Night

Oooonly Youuuuuuuuuuuuu...... *sjunger falskt som fan ochdarrar med hönsfladdret på halsen med hjälp av tumme å pekfinger*

?

Alltså, jag kan inte hålla mig... Såg i en tråd att vi fått en Tula Backe på BT.

Måste säga att jag GILLAR verkligen det namnet!!!! *myser*

Läst Isfolket, tro, hmmmmmmm?

• Sister of the Night

*Heter tjejen det på riktigt så döööööööööööööööööööööööööööör jag av avundsjuka!*

Nåja, kanske inte riktigt, då.
    Men bra nära! :o :o :o

Jag har inte läst isfolket så vem är "Tula Backe"?

*funderar så det knakar*

• Sister of the Night

Oooh, du har missat!

Aj då.
    Helt kort; det är en släktsaga som sträcker sig från 1500-talet fram till nutid, man får följa olika personer i släkten och då deras ätt förbannats av en ond och ful gammal urfader till dem, så är en i varje generation "drabbad", vilket medför övernaturliga egenskaper (och ibland en grotesk uppsyn).

Det finns även "utvalda", dessa är födda att kämpa MOT urfadern.

Rörigt?

Serien är faktiskt väldigt bra, lite "tantsnuskig" sådär emellanåt, men ru Sandemo (Margit Sandemo) är en träffsäker historieberättare även i avseendet att fylla sina böcker med korrekta historiska fakta.

Jag läste serien redan som snorunge på tio bast och lärde mig ett och annat på kuppen som resten av klassen kanske inte hade koll på :) (exempelvis att första världskriget startasea genom ett pistolskott 1914).

• Sister of the Night

Å jag babblar så jag helt missar din fråga..... Ursäkta!! Tula Backe är en tjusig HÄXA som dyker upp typ 16-1700 i serien *myser* Hon har gula ögon (drabbad) är trollkunnig men inte särskilt ond alls. trevlig dam!

Åhå, då är jag lite uppdaterad... Jag vet att "alla" läste den bokserien när jag var typ 14-15. Många av mina vänner var helt till sig över "sexscenerna" (eller vad det nu kan heta i en bok??) Men vem är då denna Tula Backe? Hjältinnan?

Svar på tråden PANIK!!!!!!!!!!!!!!!!!