Vansinnigt underbara... andra sommaren-del 2
Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
Varmt välkomna flickor
Som sagt, det är bara att fortsätta vara underbara...
Varmt välkomna flickor
LKU,
Jag känner igen det där - både bra och prutt samtidigt. Det är lite jobbigt att kastas mellan glädje och frustration/ledsen och ibland svårt att glädjas åt det som är bra som händer. Har ungefär samma sedan en tid tillbaka, så tro mig - jag förstår.
Vi borde bo i närheten av varandra så kunde vi strunta i allt tillsammans några timmar ibland och bara vara. Gick från jobbet tidigt idag och satt i solen men maken och hunden. Det var skönt att strunta i det mesta några timmar.
Nu ska grillas, kycklingen marineras, tzatsikin står till sig och rosévinet ligger på kylning. Vet att jag sa att jag inte skulle dricka vin i veckorna och har varit duktig på detta men idag gör jag ett avsteg. Har förtjänat det så här första riktiga sommardagen.
Kram på dig!
Rosenhaga
Tack min vän. Synd om dig som har samma läge, man ja då vet du precis hur jag menar. Instämmer, vi borde bo närmare varandra. Känner just nu att jag går runt med känslorna utanpå och är helt ofokuserad. Gråter hejdlöst ena stunden och andra så är jag helt lugn och tredje får jag panikångest och då menar jag inte bara lite panikkänsla som sen går över, utan riktig panikångesttattack när man verkligen inte vet var man ska göra av sig själv och känner sig otrygg och ledsen och det känns som hjärtat slår 500 slag i sekunden. Tack och lov (hur hemskt DET än låter) att jag haft såna attacker förut och VET att det bara är en KÄNSLA, inget fysiskt farligt, men jag avskyr det. Den slår omkull en fullständigt.
Det är nog egentligen inte meningen att man ska må såhär. Men någonstans kan jag på något skruvat sätt ändå se att det kommer något gott ur detta, att det blir så mycket bättre sen, när allt det som gör ont är bearbetat och borta. Man har ju varit med om tunga saker som hänt förr och vet att man måste igenom "den mörka tunneln" för att se svaren på andra sidan. Och det går inte att "gena", man måste igenom på rätt sätt för att få dom svaren man behöver.
*går fram till Rosen och ger henne en lång kram*
Ta hand om dig fina vännen. KRAM
Hej tjejerna! Jag hade som ambition att läsa ikapp, men det har liksom inte blivit av... Nu struntar jag i det och litar på att ni upplyser mig om jag missar något viktigt!
Jag vet i alla fall att jag ska gratta "Fru Någongång" till att hon blir "Mamma om ett par månader"!!! GRATTIS! Vad mysigt!!! :D
Och jag ska gratta FRU helenekl till musikprojektgrejen! Jättehäftigt ju!! :D
Och så vill jag krama på LKU och Rosenhaga! Jag hade det lite så när mormor dog mitt i bröllopsplaneringen men för mig har det gått över. Hoppas att era känslor kommer kunna stabiliseras snart!! Sålänge är det ju jättetoppen att den här tråden finns så ni kan skriva av er om ni vill!
Det ligger några fler bilder på gamman nu, jag vet inte om ni som inte är medlemmar kan se dem?
För övrigt är jag lite arg på mig själv för att jag är så jäkla klumpig. Jag tappade en brödkniv på tårna nyss. Jag hade tur eftersom det var en slö och lätt kniv så det blev bara två små sår på två små tår... tänk om det hade varit stora kniven.... uhh huga.... Jag får för övrigt inte leka med den stora vassa kniven. Jag är bra på att skära mig i fingrar och sånt nämligen så maken tycker att det är bäst att jag låter bli... Men jag tycker att jag borde bli vuxen och lära mig hantera knivar snart... *suck*
Tack söta du :) ja vi har börjat förstå vad som skall komma nästa år om allt går som det skall :) Idag har jag varit helt jättetrött, men det blev sent heöa helgen och mkt folk osv.. Somnade 1,5 timme när jag kom hem, skulle egentligen ha gått och badat men det blev inte så.
Fru helenekl. Hur var egypten? nöjda med hotell och dylikt. Kul att höra vad andra tyckte :)
LKU och Rosen. *ger er båda en stor värmande kram* Ni är sådana fantastiska människor så jag hoppas ni känner er piggare snart.
Misstänker att du menar mig? :D
Egypten var jättehärligt! Väldigt varmt men det finns ju skugga och vatten! Vi bodde på ett jättestort och fint hotell och hade ett bra rum. Maten var väl sådär. Typisk turistmat så det var ingen vidare kulinarisk upplevelse, men å andra sidan så var det inte därför vi var där. Det var ju gott och så men inte så spännande. Vi var ute i öknen och red dromedar en dag. En annan åkte vi ut på en snorklingstur med båt och provade på att dyka. Det var ashäftigt!!!! :D :D :D Vi hade över 40 grader varmt på dagarna och runt 30 i luften. I morrn ska vi åka och bada här hemma i Skåne. Hur ska det gå???
Heleneli och Fru någonång.
Tack snälla ni för fina ord och goa kramar. Instämmer, underbart skönt denna underbara tråd finns så man kan få skriva av sig lite. Det är inte roligt när livet känns jobbigt och det är svårt att se ljusglimtarna, men å andra sidan, utan allt tungt, skulle vi verkligen uppskatta det ljusa och fina lika mycket? Tror inte det. *försöker hänga i och vara stark*
Och Fru Helenli, kanske läge att inhandla sånt bröd som redan är färdigskuret? Var rädd om så tassarna min flicka, eller fru menar jag förstås.
Stora kramar tillbaka till er båda.
Alla som lyckönskat mig med musiken; tusen kramar till er! JAg ska inte glömma det, det värmer hela mitt hjärta :p
LKU o Rosenhaga; till er kommer jag med en famn av omtanke o medkänsla o kärlek
Jag vet vad ångest o mixade känslor innebär och det unnar man inte ens sin värsta fiende. Att inte kunna andas o tro att man är på väg att bli galen......näää :(
Stackars kära ni!! *kramar massor*
Hoppas era problem löser sig snart så ni kommer på rätt köl igen. det är så lätt att hamna i fel fil o fastna där, hoppas ni kan hitta tillbaka till den andra filen med ny styrka snart
KRAMAR
FRUhelenekl
Tusen tack kära lilla du. Dom orden inger styrka ska du veta. TACK!! Omtanke, medkänsla och kärlek är precis vad man behöver nu. *håller hårt i FRUhelenekl och kramar massor tillbaka*
Härligt att läsa din berättelse, FRU Heleneli! Låter som en fantastisk dag!
*väntar otåligt på del 2*
FruHelenekl! VA KUL!!! Förstår om du är mäkta stolt!!
Ska bli kul att få höra din fortsättning också!
LKU! Lilla vän, så jobbigt det där låter då! Gahh, så frusterande att inte kunna göra nåt för dig!
Tur att den här tråden finns iaf så du och ni andra som upplever samma känslor kan stötta varandra! Måste ju vara lättare att prata med nån som "förstår" hur det är på riktigt. Jag kan ju liksom bara försöka förstå då jag har förmånen att slippa sådana otäcka grejer...
Himla trist att så många här i tråden känner av denna stress och ångest men "tur" ändå att ni kan hjälpa varandra!
Varma kramar till alla som vill och behöver!
Fru Henax
Fina underbara Henax-vännen, tack för ditt stöd. Betyder massor. Ja, det är hemskt att så många av oss upplever stress, ångest och panikkänslor, men som sagt tur och bra att vi kan "prata av oss" här i tråden och få stöd och omtanke även om man kanske inte känner för att berätta exakt vad som hänt. Man kanske inte vill "blabba" om sitt privatliv precis hur öppet som helst alla gånger och det tycker jag är så underbart skönt i denna tråden att ingen "kräver" få veta vad som hänt utan att alla bara kliver in och stöttar för att ni förstår KÄNSLAN.
Du ska veta att du gör nog så mycket Henax, bara genom att skriva dom där raderna. Veta att du tänker på mig och finns här. Jag säger till dig som till dom andra, TACK!!! Det är värt GULD.
Massvis, massvis med kramar