14 juli 2007
Hej hej.
Har inte vart här på ett tag nu. Hyr ligger ni andra till i planeringen? Här känns det som allt börjar falla på sin plats :)
Hej hej.
Har inte vart här på ett tag nu. Hyr ligger ni andra till i planeringen? Här känns det som allt börjar falla på sin plats :)
Ja det är helt sanslöst vad tiden sprungit iväg, det är nästan som med en graviditet, först tycker man att det går så långsamt, och sen är man plötsligt vid beräknat datum, men vi vet det ju säkert ;)
Igår var jag och handlade lite smink köpte också en ansiktsmask som jag la på och rengjorde mitt ansikte med, känndes jätteskönt efteråt. Nu blir det livat här sista veckan, min pappa och familj kommer ner hit och bor i stuga i närheten idag, sen droppar det in nära som ska bo här både onsdag och torsdag. Torsdag och fredag ska vi ställa iordning lokalen. När har ni tänkt att trycka kopiera upp festprogammet ? Vet inte om man kan vågar vänta till fredag om ifall någon lämnar återbud ? Tänkte på bordsplaceringen. Där vi har med alla gäster i.
Vårt festprogram är redan tryckt,det där med återbud kan man ju aldrig veta, även om man trycker på fredagen så kan ju någon bli sjuk på natten eller på lördagen!
Igår skulle våra toastmasters komma till oss på kvällen, dom skulle ta med mat sa dom. Men när det plingade på dörren så stod dom där med videokamera! "Vad nu, vi har ju redan haft möhippa och svensexa" tänkte vi. Men sedan blev det en trekamp mellan mig och M2b, det var riktigt roligt! Först fick vi tävla i att bygga lego, sen att sy korsstygn och sen skulle vi på tio min handla ingredienser på ICA och sedan skulle vi laga en varsin maträtt och våra toastmasters skulle bestämma vilken som var godast! Det blir nog en ganska rolig video av det där! Det är så roligt att våra toastmasters ordnar så mycket!
Vilket pissigt väder det är! Ska det aldrig sluta regna?
Naala: Nu tror jag att jag vet vem du är, iaf om jag fick er bröllopsinbjudan i veckan?
Jag fixade dom sista festprogrammen idag, skönt att det är klart.
vår vecka med saker att göra har bara börjat, vi är äntligen på plats i sama landskap som vi ska vara så det är många att träffa och mycket att göra. nu ska jag iväg för provmake och senare idag blir det provuppättning, sen blir det middag med toastmasterparet.
jag trodde att min m2b skulle få sin svensexa i lördags, men tji fick vi... på torsdag blir det, jag är lite halvsur att ingen har sagt det tidigare med tanke på att vi har hela dagen inplanerad med saker som ska göras. men jag hoppas att han får det jättekul.
Vi har sådan tur som får hjälp av så många i våra familjer. Min m2b´s lillebror, som är bestman, tog hela ansvaret för festprogrammet. Vi behövde bara göra bordsplaceringen och beskrivningarna av gästerna och sedan har han hållt resten hemligt. Jag vet att de tryckte dem i söndags och är jätteförväntansfull på att få se hur de ser ut på lördag! Jag tror att de har lagt ner en del tid och energi på att få det riktigt bra. Men "de" menar jag bestman och blivande svärfar, för om jag känner honom rätt så har han ett finger med i alla spel vad gäller bröllopet... Jag längtar SÅ mycket nu! Kommer njuta för fullt hela den här veckan. Just nu står jag och bakar sockerkakor till tårtan. Sedan ska de köras tio mil norrut och frysas på min systers cafe. Det är semesterstängt och hon har precis fött en liten kille, så jag bakar kakorna själv och så ska hon hjälpa mig att göra tårtorna på fredag. Hihi, det är bara fem dagar kvar! Tjohoo!
Jösses! Det är svårt att fatta att det är så nära nu. Jösses som sagt
I dag hämtar jag klänningen och göra provsminkning. Vi har en hel del grejer kvar men på onsdag kommer hela "gardet" med tärnor, marsalk, värdpar och syskon och hjälper till. Vi har storplaneringsmöte och efter det räknar vi med att alla kommer ha uppgifter och fara som tättingar fram och åter här. Tomteverkstad Det ska bli trevligt det med!
Jag ser verkligen fram emot att se bilder på er alla! Jag har inte skrivit så mycket här men väl följt tråden och är meget nyfiken!
Vi håller tummarna för att pissevädret ger med sig och vi får lite sol på lördag.
Hejsvejs!
Nu är det verkligen bara 5 dagar kvar och det börjar bli lite fjärillar i magen.... av spänning och nervositet. Man har ju planerat denna dag så länge att man nu vill få lite lön för mödan! Tror dock dagen kommer gå över på ett kick så se nu till tjejer att njuta av varenda minut! Ber till vädergudarna att det iallafall blir uppehåll och inte vräker ned med regn!
vi har fått ett stort problem, vi ska vigas intill vår festlokal på deras dansbana, idag var vi där och tittade och ljudet från bildarna på motorvägen som går en bit bort låter ¨ågot otroligt högt, det kommer inte alls att bli någon stämningsfull cermoni. det går inte heller att flytta på cermonin till annat ställe. Alternativen vi har är att fixa mikrofoner nu fort som tusan eller att vi måste använda vår plan b, dvs att vara inne i festolkalen, det känns dock inte som ett roligt alternativ.
Några tips?
Fixa mikrofoner, det lättaste alternativet! Tänk på att det är ju huvudsaken ni hör varandra och att ni hör prästen! Vart skall ni vigas?
catte: utanför Lund. vi har börjat "jakten! på mickar nu... jag tror också att det är enda lösningen, även om det inte känns lika roligt