14 juli 2007
Hej hej.
Har inte vart här på ett tag nu. Hyr ligger ni andra till i planeringen? Här känns det som allt börjar falla på sin plats :)
Hej hej.
Har inte vart här på ett tag nu. Hyr ligger ni andra till i planeringen? Här känns det som allt börjar falla på sin plats :)
idag har jag fått våra placeringskortshållare och fint pappersband till servettringar. det känns så kul att få komma igång men detaljplanering så som dukningen. snart bara en månad kvar...
börjar bli nervös nu tjejer..inte för att säga ja utan för hur det hela ska gå...shish....
och jag försöker hållamig lugn och inte för detlajbesatt men funderar hur min bukett sja se...har inte den blejkaste...ska det vara röda rosor eller fina vackar ita liljor i nån häftig bukett med hasseltrassel(eller vad det nu heter=))...och min klänning e ju inte riktigt vit heller....
vad tycker om denna tårta: chokladbottnar, ena lager vitchokladmousse, andra lager hallonmousse...sen e den täcckt i suggarpasta(eller vad det heter)...dekorerad med vinröda färska rosor..=)...måste nog bestämma llt detta denna vecka...
Träffade alla som är inblandade i förberedelserna i går. (Serveringen, toastmadam, tärna, alla alltiallo), gick igenom hur dagen kommer att se ut och hur jag vill ha det och även de fick koma med förslag. Efter det mötet så kändes det som om alla bitarna föll på plats. Nu är det verkligen allvar. På torsdag går vårt O.S.A ut och det är bara 1 månad kvar.
Vad har ni kvar att göra? Har ni gjort bordsplaceringen än?
Starstruck
Din tårta låter jätte god och jättefin! Tycker definitivt att du ska köra på den! :)
Skönt att höra om dina andra bitar :) Alltid skönt med det där mötet, ett
liknande hade vi förra veckan... :D
Jag är också jätte nervös men jag vet att jag har lite att vara nervös över. Nära familj och vänner som krånglar, dj som hoppar av..... Ja, förhoppningsvis så händer det inte så mycket mer nu.
Ting
Halva sista inlägget var ju till dig...sry ;)
Jag har bordplaceringen kvar liksom andra småsaker :D Typ som kyrkoprogram, festprogram, placeringstavla och placeringskort samt meny... Listan kan göras lång :D Men det kortas för varje dag!
Jag har börjat längta tills det är över, när jag bara är fru.
Vi ska inte ha någon bordsplacering förutom vid honnörsbordet. Det blir 10 st som sitter där. Jag och C, mamma o pappa, hans mamma o pappa, min syster med familj. Men jag har 2 platser över, vet inte hur jag ska lösa det. C har inga syskon..
Jga har bokat mat idag till oss och killen som skulle filma tackade äntligen ja idag så allting börjar löa sig. Min blivande har ej beställt min ring än. Börjar kännas riktigt nervös nu ska på provsmikning på torsdag ser fram emot detta. Hur går det för er tjejer.
Gabbies Varför inte bara ha utöver er dina och din m2b´s föräldrar, inga syskon vid honörsbordet. Men sätt din syster nära er på en av tungorna.
Glömde skriva en del saker. Festprogrammen håller jag på att skriva ut, pappret tog slut så måste köpa mer imorrn. Vigselprogrammet är klart i datorn men vi vill inte skriva ut det förrän vi pratat med prästen om psalmer, sånger osv. Det är även dags snart att börja gå in skorna. Jag solar solarium 2 ggr/vecka för att få lite färg (blir bara röd i solen). Under denna vecka ska jag ner o lämna in klänningen för att den behöver läggas upp, den 19de ska vi träffa prästen. Den 11 juli ska jag till frisören för att göra ljusa slingor och förlänga naglarna, fredagen innan bröllopet ska jag dit o lämna allt som jag ska ha på mig på bröllopsdagen. Sedan är det dags. Hoppas att våran tidsplanering håller bara:
8:30 Var hos frisören. 2 ½ timme för håruppsättning, 30 min för lunch, 1 ½ timme för sminkning.
12.30 Bege oss till fotoplatsen
13.00 ? 15.00 Fotografering
16.00 Vigsel