• *Candy_lover*

14 juli 2007

Hej hej.

Har inte vart här på ett tag nu. Hyr ligger ni andra till i planeringen? Här känns det som allt börjar falla på sin plats :)

• Svar på tråden 14 juli 2007
  • lightfish

Hej brudar!

Har ni någon aning om vart man kan hitta smakfulla (läs stilrena) bilder att använda lite som bakgrunds bilder? Den blivande maken knepar och knåpar för fullt med vår sida men vi har inga såna bilder och jag tycker inte jag hittar några genom att leta genom google bl.a.

Annars svarade alla i tid på OSA:t :D Peppar peppar... Dock har vi inte riktigt fått pejl på allergier och alkoholvanor men det ska vi se till att få in via sidan ;) Min klänning och jag måste ta en tur till Lilly butiken dessvärre, då min underkjol ser väldans skum ut :(

Hur går det för er andra?

• Ting

Hej, det var ett tag sedan jag var här inne. Börjar ni bli nervösa?

Dukar löste vi på detta sett. Dukarna som fanns i festlokalen passade inte min smak så jag köpte vitt fleecetyg som bordsfilt och över skall jag ha lakan (köpt på IKEA), jag har provat att duka med dekorationer å servis på å det syns inte att det e lakan på borden. Det blev jättesnyggt. Vad har ni kvar?

• Junibrud_14:e

Hej!
    jag sitter här och försöker hitta någon bild på en hyffsad citron tårta. Blir tokig! Vad ska ni ha för tårtor?

• l i s a

Ting, börjar bli nervös? Ja fy fasiken! Om jag visste att jag skulle bli såhär nojjig hade jag kanske inte dragit igång detta projekt Det blev nog extra besvärligt eftersom vi för någon vecka sedan fick klart för oss att vi stod utan festlokal pga dubbelbokning Ve och fasa!

• Gabbies

skickar över lite lugn till alla 14 juli brudar. Jag sitter här lugn som en filbunken men jag vet varför jag är så, har fått det klart för mig sedan i måndags.. men tro mig det är inget ni vill vara med om.. men lite av lugnet inför bröllopet kan ni få.. :)

• Elisabet hjärta Christian

Gabbies: vi är nog många som kan behöva lite lugn

l i s a : hur löste det sig med ny lokal? hade ni skickat ut inbjudningar etc. redan?

• l i s a

Elisabet hjärta Christian: Ja efter mycket om och men har det löst sig med lokal. Vi flyttar alltihop 5 mil från ursprunglig plats och jag har förhandlat till mig att de som dubbelbokade oss står för transport av samtliga gäster till och från nya platsen + alla mellanskillnader. Det blev rätt tuffa förhandlingar men jag tror (pepparpeppar) att det är löst nu.

Grejen är väl den att vi i princip har fått förkasta hela halva planeringen och göra om. Och ja, vi har redan skickat ut inbjudningar och osa-datum har gått ut så just nu sitter vi och skriver ihop ett brev till alla gäster om att förutsättningarna är ändrade. Det tråkiga är väl att det kan bli krångligt för vissa gäster att vara så långt borta från stan... tidigare hade vi lokal centralt i den stad där vi bor just för att gästerna skulle kunna åka hem när de ville och så. Nu går inte det riktigt eftersom det blir så långt. Det känns ju inte så kul att ställa till det för sina gäster. Jag hoppas de har förståelse... Och eftersom vi har kuvertavgift så betalar vi såklart tillbaka till de som pga detta inte kan komma. Hoppas det inte händer! Vi vill ju ha alla som vill komma där såklart...

Gissar att det är sånt här som gör mig panikstressad trots att vi har planerat och planerat i snart ett år just för att det INTE skulle bli såhär... Rätt bortkastad planering

• Gabbies

Nu har jag precis kommit hem från frissan. Har varit och pratat lite bröllop, dock gjorde vi ingen provuppsättning men jag tror att det kommer att bli jättebra. Ska dit några dagar innan och slinga håret och göra naglarna..

• Ting

Nu tjejer är det inte långt kvar!!

• Elisabet hjärta Christian

Ting det är alldelses för nära nu!!1

Svar på tråden 14 juli 2007