• klurifax

Nya pulvertråden! :-)

Såg att camebridge-tråden stänger snart, tänkte starta en ny för alla pulverdrickare. Här kan vi peppa varndra och ge tips!

Vi vet att påsar, soppor och pulver inte är en långsiktig lösning, utan ser det som en bra start för att trigga i gång motivationen att lägga om kosten och få ett hälsosamt liv!

Men först och främst vill vi vara "fina" på våra bröllop!!

• Svar på tråden Nya pulvertråden! :-)
  • BrideElla

Noomi

Det låter bra att det visat resultat för det är ju det man är ute efter. Nu är jag verkligen sugen på det här. :) Jag har inte provat Nutrilett men jag köpte nåt färdigt i som tetra men jag minns inte vad det hette. Det var typ cafe´latte ( eller hur det stavas) jordgubb och choklad smak. Det gick ju bra med dem första en och en halv men sen höll jag på att kräkas. Men jag kanske inte var tillräckligt motiverad.

KnY: Ja jag har oxå hört att det rasar snabbt för dem som har mycket övervikt. Kul för dej att det går så bra. Man har ju alltid en önskan om att man ska gå ner till den vikt man hade innan man fick två barn. Jag vägde 57 kg när jag blev gravid med min första. När jag kom in på BB så visade vågen 92 kg. Men det var mycket vätska i kroppen och sen vägde min son 4860 g, en riktigt bamsing. Men kroppen har ju fått sina spår om man säger så. Men jag tycker änå att jag är överviktig för allt sitter liksom över magen och den enorma "ändalykten".

• Noomi

Bra jobbat! Det är nästan läskigt vad mycket man minskar i midjan, men kul såklart! :)
    Hoppas det går bra i fortsättningen då så du kommer i Pronovian, den är ursnygg! *heja* :)

• discodivan

ja - jag får skärpa mig

• KnY

Noomi - Jag har köpt en gång.. men jag åt inte upp det.. usch och fy och blä, vad dom än säger.. det smakar INTE choklad!!

• Noomi

BrideElla - Ja, motiverad måste man vara, annars funkar det inte. Det är bara att ge sig fasen på att man ska klara av det så går det lättare än man tror. Det är ju faktiskt en väldigt kort period av ens liv som kommer att ge väldigt mycket tillbaka.
    Sen hjälper det såklart oerhört om man har stöd från sin omgivning.

• KnY

BrideElla

Jag har ju visserligen inte fått barn än tack och lov.. men jag har vägt över 90 kg ända sen jag var typ 11 år.. så det är 8 år av övervikt som jag vill bli av med nu ^^

• KnY

Är det någon mer än jag som har några sömnproblem?
    Visst jag brukar vakna tidigt.. men nu är det löjligt tidigt.. vaknade första gången vid 4 och var "pigg" men inte utvilad i morse.. men tvingade mig själv att somna om.

• Lotta på Bråkmakargatan

På 2 1/2 v. har jag tappat 4,5 kg. Hoppas att det ska bli 5 på 3 v! Då är jag nämligen nere på vad jag vägde när jag började jobba på kontor!! Jag har börjat på 68 kg, 162 cm. Så visst jag är inte super-överviktig, men det är ändå 17 kg mer än vad jag vägde för 6-7 år sedan. Mitt mål är att försöka (!!!!!!!) komma ner till 55. Jag tror att det blir svårt att gå ner mer, då jag är äldre och antagligen har sämre ämnesomsättning än vad jag hade vid 20-25... + att jag sitter still framför en dator hela dagarna!

Jag plågar mig själv med att laga mat åt min sambo. Jag blir mätt av att bara stå vid grytorna och höra smöret fräsa i stekpannan... Han käkar även godis!!!!

• Bride--to--be

Hej! Jag är ny här på forumet men det är dag 8 för mig med cambridge. Jag har hittintills gått ner drygt 3.5 kg vilket jag är ganska nöjd med. Hur mycket gick ni andra ner under den första veckan?

Ett sånt underbart forum för oss som behöver lite peppning!!

Svar på tråden Nya pulvertråden! :-)