• klurifax

Nya pulvertråden! :-)

Såg att camebridge-tråden stänger snart, tänkte starta en ny för alla pulverdrickare. Här kan vi peppa varndra och ge tips!

Vi vet att påsar, soppor och pulver inte är en långsiktig lösning, utan ser det som en bra start för att trigga i gång motivationen att lägga om kosten och få ett hälsosamt liv!

Men först och främst vill vi vara "fina" på våra bröllop!!

• Svar på tråden Nya pulvertråden! :-)
  • KnY

LK-tjej

Jag väger mig varje dag och försvinner rätt bra i vikt dag för dag. Men det beror lite på din kroppsbyggnad och vad du tränar.. går du på gym och sitter på maskiner bygger du kanske upp muskler som inte varit tränade förut och som vi alla vet väger muskler mer än fett. Om du vill gå ner i vikt ska du träna fettförbränning, inte styrka.

• klurifax

Hej alla!
    Lustiga jag som startar ny tråd och sen försvinner... Men nu är jag tillbaka!

Började igen igår, ren kur Modifast, det enda pulvert jag klarar av! Förra omgången gick jag ned 6 kg på 2 veckor och har inte gått upp dem igen nu när jag ätit, men så har jag i princip ätit enl viktväktarna...

Mitt "slutmål" är - 30 tills augusti, men jag inser at det kan vara orealistiskt, men varje gram jag förlorar är en vinst!

• Noomi

KnY - Jättegrattis till att ha kommit under 100-strecket!! :)

LK-tjej, som sagt är det nog musklerna som gör att du inte går ner i vikt. Kolla med måttbandet istället så ser du om du minskat i omfång.

• KnY

Noomi tack tack ^^ Var hos konsulenten idag på förmiddagen, då var jag iofs inte under hundra strecket.. men det var med kläder och så hade jag ätit innan ^^

knysnyaliv.blogg.se

• Noomi

Kny - Ja, jag pendlar också en hel del från morgonen och längre fram på dagen. Blir ju en hel del vatten som ligger där och skvalpar. :)

• Kiwin

Jag hade gått ner 2,8 kg rent fett på sex dagar...vet inte hur mycket det stod på vågen, men det viktigaste för mig är att fettet försvinner,då jag tränar mkt och inte kan lite på vågen. Som sagt muskler väger mkt.

:D

Kuren funkar ju i alla fall!

• Ismön

Tezzibezzi>> Har du föreslagit parterapi?
    Hur det än går så behöver du någon att prata med och ibland förstår inte kuratorer hur utbildade de än är så den här tråden kan hjälpa dig lite.
    Tycker helt klart att du kan ventilera här.

När jag fick recept från min läkare för deppresion så grät jag hela vägen hem så jag förstår hur du känner dig.

Illa att allt det här kommer på samma gång!!
    Du behöver så mycket hjälp du kan få just nu av många anledningar.
    Tycker det är illa av honom att dra just nu när det är så mycket som inte är bra.

Har du talat om för honom om deppressionen?
    Har du fått tabletter för det?
    Ni kan inte bara separera ett tag och försöka umgås när ni är separerade och se om det blir bättre mellan er?

Lycka till!

*kram*

• Ismön

Kny>> Jag tror du och jag ligger rätt nära varandra när det gäller vikt och så har vi börjat ungefär samtidigt. =)
    Humor.

Ska du ha vitt på dig på studenten?
    Jag tror jag var den enda som inte hade vitt på mig när jag tog studenten men jag hade ljusa färger på mig för att inte bryta allt för mycket.

Det var en riktig pärs att hitta klänning men jag hade tur som har en far som betalade klänningen för jag var sent ute och hittade bara en dyr jäkel på MQ.

• tezzibezzi

Ismön!

Usch, ja detta är det jobbigaste jag varit med om alltså. Man ska vara så glad för den man har. Har gråtit sönder mig nu i två dagar o är helt matt :(
    Parterapi kommer vi inte att gå i. Han vill nog inte satsa på oss. Jag förstår givetvis inte varför. men antar att jag inte behöver förstå just nu heller.
    Skönt att veta att man kan få skriva av sig lite iallafall här. Man vill ju prata av sig, men samtidigt inte blanda in alla man känner. Skönt att få lite svar från er som ser allt objektivt.
    Helt klart behöver man prata iallafall. Känns som jag kommer älta ett tag bara :( Just nu känns det som att hela min vår och sommar är förstörd. Jag vill inte ens ha semester i sommar längre. Fattar inte va jag ska med den till liksom.. Det värsta är att jag inte kommer från stden och inte känner massor med folk här. Mest arbetskollegor. Men men..lär väl känna mer folk. Det är så mycket runt omkring förhållandet man byggt upp.
    Och så det med depression o allt ja på en gång..INte lätt att hantera allt. Skönt att veta någon merän jag som haft en depression och som vet hur man känner sig. Så luddigt att förklara för någon som aldrig varit med om det.

Jag håller med om att det är illa att dra just nu..men va ska man göra. Han tänker så enkelspårigt. Han kände att han inte orkade längre.. och då sa han det till mig..och nu försöker han va så gullig han kan mot mig hela tiden. Måste han det?? Jag vill ju hellre bara va förbannad. Nu är han jätte omtänksam och så som han var tidigare i förhållandet.

Ja han och jag har pratat om depressionen. men jag tror inte han fattar riktigt. Så imorse så var jag bara tvungen skriva av mig i ett mail till honom. Jag skickade en länk som handlade omjust depression som jag bad honom att läsa.Vet inte om han gjort det ännu men jag hoppas han kommer göra det. Bad honom mest för att han skulle få någon form av förståelse som en vän.

Jag fick tabletter för 3 veckor sedan o har trappat upp dosen under dessa tre veckor. Det är ju bara det att man mår ännu sämre under dessa tre veckor. Och Då gör han slut. Jag verkligen önska att han kunde hålla ut lite till tills han får tillbaka den riktiga Tezz..jag vet att vi klickar superbra när jag är glad o pigg. Men jag tror inte att han tror på mig.. vet inte.

Jag tror inte at han skulle acceptera att vi skall bli särbos och fortfarande umgås o ha ett förhållande. Det enda jag tror skulle vara chansen är att vi kommer umgås nån gång som vänner och kanske därifrån efter ett bra tag hitta tillbaka. Men jag är rädd för att det är kört. Jag förstår inte..just nu vill jag liksom inte förlora honom ur mitt liv. Jag vill hellre vara vän med honom än ingenting alls. Samtidigt skulle det ju ta knäcken på en om han träffa någon ny tjej snart. Usch :(

Jag hoppas vi kan vara vänner o umgås o att det kanske blir bättre därefter. Hoppas att han fattar hur bra tjej han förlorat....

Tack för stöd
    Kramar

*kram*

• KnY

Ismön

Jag vill absolut ha vitt på mig på studenten, det är därför jag jobbar så hårt ^^
    Var hos konsulenten idag och fick veta att jag gjort mig av med 2,5 kg i bara fett den här veckan, kändes så jäävla bra ^^ Kommer snart ha gått ner en klädstorlek också!

Haha ja jag började i onsdags, och började på 103,1 kg ^^
    Hur gammal är du? :)

^^

Svar på tråden Nya pulvertråden! :-)