• Ab fab

Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3

Välkomna till del tre av den fantastiska fikartråden!

• Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3
  • Ab fab

God morgon ladies

Hoppas ni haft en bra helg. Vi kollade på vänners nyrenoverade hus. WOW - så himla fint. Provsmakade tårta från Svanhills o den skall vi välja. Förhoppningsvis chokladbotten till jordgubbsmousse. Mummsss.

Sen blev det melodifestival. Suck va tråkigt. jag gillade Ungern

Igår började jag sanea källaren efter bergvärmeinstallationen. Sopat damm o sen målat golv. Himla nöjd med resultatet.

I helgen som kommer skall det bli inbjudningar. Jippi- det skall bli kul. Ett ex är för översättning till franska, grejer är lånade... ja nu börjar det närma sig.

Träffade fr Malm o henners blivande igår. Så lugna ni var! Inte minsta tillstymmelse till nervositet. Nu är det bara 5 dagar kvar....

• Puman-prinsen

God morgon på er alla!

lykke07 - Låter himla gott med chokladbotten och jordgubbsmousse

Ni skulle gifta er i Frankrike va?
    Oj! Bar 5 dagar kvar för dom?!
    Jag hade nog skakat som ett asplöv .. hehe

• Ab fab

Nej vi gifter oss i Sverige men med en del franska gäster.

Puman- har du börjat jobba?

• Puman-prinsen

lykke07 - Qui
    Ahh, kan du franska ?

• Ab fab

nja... jag har kunnat. Jag gick i skola i Frankrike och sen har jag jobbat i fransktalande land ett tag. Men tyvärr är kunskapen en färskvara och numera använder jag det alldeles för lite

• Puman-prinsen

Du kanske får möjlighet att använda det på bröllopdagen.
    Träna lite på gästerna

• Carma07

Godmorgon.

Puman: Ja, det blir nog en del ideér även från dem. De sprudlade redan av ideér och alla kommer vi inte att få veta. :-0 Det var bra för det fick sambon att inse att vi behöver lite aktiviteter för att inte festen ska falla helt platt. Vi kommer nog inte att ha ett traditionellt festhäfte utan ett mingelhäfte av något slag. Har inte funderat klart ännu på hur det ska vara.

lykke: Låter som en trevlig helg.

• Puman-prinsen

Carma07 - Skönt att släppa det här med att man ska underhålla sina gäster hela tiden och kan överlåta en del till värdparet eller toastmadam/toastmaster.

Vi ska ha toastmadam/toastmaster. Så det blir väl att dom hjälper till med aktiviteter mm.

Haha !! jag vet inte ens hur ett traditionellt festhäfte ser ut
    Men helt rätt med mingel eller liknande.

Tänkte iafall få med en bild på bordsplaceringen med namn, så tänkte vi att man kunde skriva nåt roligt om varje gäst.

Typ: 53: Angelika, brudens barndomskompis som har en tendens att prata skånska! Fast hon kommer från Göteborg.

• Puman-prinsen

Sen dyker det väl upp mer om vad man vill ska vara med.

Som tur är så kommer min toastmadame hjälpa mig med att få ihop det med party häftet

• FredagenDen13

Morning allihopa!

Verkar som att de flesta har haft en bra helg. Min helg har varit jättebra!
    Födelsedags kalas i både fredags & igår. I lördags var det schalger, men usch vad jag blev besviken

Idag är det strikt diet som gäller, för igår lyckades jag med konststycket att äta 3 sorters tårta

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3