070707 vart är tråd 5?
Hallå!
Har letat och letat efter uppföljaren till tråden 070707 #4. Finns det en? Eller är detta den nya tråden?
Gott nytt år på alla förresten!
Hallå!
Har letat och letat efter uppföljaren till tråden 070707 #4. Finns det en? Eller är detta den nya tråden?
Gott nytt år på alla förresten!
helenrik
Låter ju toppen om man har plats för att förvara den.. Har själv börjat köpa läskebackar på extrapris.. dels för vi dricker läsken, men mest för att sprida ut pantkostnaden.. Den är då redan betald när man tar med sig backarna och pantar när man köper till bröllopet.. Att slippa ligga ut med pengar är också bra!
Gerda!
Kul att se dig igen. Hur mår bäbisen?
Nä det är ju inte ofta de rear på bröllopssaker. Vi undviker ordet bröllop. Så tårtan är ingen "bröllopstårta" utan 3 vanliga tårtor i olika storlekar med vitt lock och egendesignad dekor. Förnekade bestämt att det var till bröllop... Ville få räkna på prisskillnaden med att hyra ställningen själv. Och det gav ju en slant över..
The
Ja, det är ju säkrast att inte nämna bröllop!
Vår tårta har fastpris - spelar ingen roll om det är bröllop eller inte. 30-35kr/bit men nu blir det inte på vårt första val då tjejen som bakar är mammaledig i sommar.
Gerda
Okej. Ja, då spelar det ju ingen roll...
Satt och funderade på serveringspersonalen. Har 3 servitriser och 1 hovmästare till middagen, men det måste väl räcka med 2 servitriser resten av kvällen??! I så fall går det bort lite pengar där..
Hur lång är middagen tror du? Vad ska man räkna på.. De får ju vara där tidigare och göra i ordning allt. Förrätten ska vara framdukad redan när vi ska sätta oss. Tror du att det räcker med 3h för själva middagen (förrätt, huvudrätt och kaffe m. chokladbit eller något dyligt.)?
2 personer borde klara av att duka fram till tårtan. Då får ju folk hämta själva...
The
Jag tror att du räknat rätt bra - 3h för själva middagen och sen lite tid för framdukning och undanplockning. Håller med att 2 borde räcka för resten av kvällen.
Vi räknar med middag på 2,5-3h och därefter tårta lite senare enligt vår planering. Då är det grillbuffé och sittande efterätt.
Gerda
Då borde 5h räcka rätt långt.. De får ju göra salladen och koka potatis, värma kött och skära och lägga upp förrätten (honungsmelon med parmaskinka) och hälla upp bubbel när vi kommer. Då är de ju 4 pers.
Resten av kvällen blir den stora delen framdukningen av tårta, annars är det att plocka bort tomflaskor och sätta fram mer drickbart, fylla på godisskålar och frukt och såklart ta hand om disken! Men det bör väl räcka till kl 01.00?? Tror att vi själv kommer gå vid midnatt och resten stannar nog inte så länge utan oss.
Kungälv:
The, Ytterby Kyrka 15.00
Göteborg:
glad tjej: Älvsborgs kyrka
Stockholm:
N&N, Norrtälje, Engelbrektstunet
Anmaria, Hammarby kyrka 14.00
Helenrik, Hässelby Villastad kyrka 15.00
Dalarna:
Dalabrud-07, St.Skedvi kyrka 14.00
Örebro:
Gerda, Adlers 16:00
Piteå
millibopp, norrfjärdens kyrka 15:00
The
Tror nog att det blir bra! Skulle det dra över lite spelar det kanske ingen störe roll - det kan ju inte bli mer än nån timme iaf!
Oh får jag vara med? Vi gifter och 14.30 i salems kyrka i stockholm. Vi förlovade oss även 050505 så vi är lite extra roliga
Kungälv:
The, Ytterby Kyrka 15.00
Göteborg:
glad tjej: Älvsborgs kyrka
Stockholm:
N&N, Norrtälje, Engelbrektstunet
Anmaria, Hammarby kyrka 14.00
Helenrik, Hässelby Villastad kyrka 15.00
Adfri, Tullinge, Salems kyrka 14.30
Dalarna:
Dalabrud-07, St.Skedvi kyrka 14.00
Örebro:
Gerda, Adlers 16:00
Piteå
millibopp, norrfjärdens kyrka 15:00
Hi, hi! Jag var inne på romance precis och beställde rosa ballonger och en ringklocka till toastmastern. Jag köpte även ett blått strumpeband. Jag saknade nämligen något blått, men nu har jag allt.