070707 vart är tråd 5?
Hallå!
Har letat och letat efter uppföljaren till tråden 070707 #4. Finns det en? Eller är detta den nya tråden?
Gott nytt år på alla förresten!
Hallå!
Har letat och letat efter uppföljaren till tråden 070707 #4. Finns det en? Eller är detta den nya tråden?
Gott nytt år på alla förresten!
Okej, dags för uppföljning av mitt tidigare inlägg och jag kan konstatera att målet för veckan inte riktigt blev uppnått. Har haft kontakt med en assistent till fotografen via mail men glömde sedan bort att ringa direkt till fotografens mobil idag. Hoppas verkligen att det går att lösa nästa vecka för de hade fått in flera förfrågningar om 070707 precis nu.
Här har jag fått göra om en hel del i planeringen! Alla vigslar var "upptagna" för denna dag så den enda tiden som fanns kvar vad 14:00 på rådhuset!!!
Så det blir ingen trädgårdsvigsel för oss 16:00 utan det får bli 14:00 och sedan stor paus innan middag/fest 17:00. Tråkigt, men vi får göra det bästa av situationen. Fick också ringa fotografen och som tur var kunde han flytta vår fotografering fr 14:00 till 12:00... huuuuuuuuuuga.
Det var nära att jag avlyste alltihop för att boka en utlandsvigsel istället!
Så jag har betat av mycket denna vecka, vigselringens offert kommer vi nog att tacka ja till så det blir ännu en post avklarad.
PussPuss, hoppas att det ordnar sig. Jag var verkligen i bokartagen idag så jag bokade smink och uppsättning idag också (hade preliminärbokat tidigare) och igår kväll ringde sambon sin kusindotter som går på restaurangskola och frågade om hon och hennes kompisar vill servera. Hon sa ja direkt och de får 500 kr var för eftermiddag och kväll + sova kvar (vi ska vara på en konferensanläggning i skärgården. Så skönt att ha det fixat!
En sak har jag i alla fall bokat idag, bröllopsresan! Det blir till Sorrento i Italien (om vi inte hinner ångra oss innan det är dags att betala ;). Jag hoppas på en romantisk och avkopplande miljö och en massa god mat. Italien känns lagom långt borta och inte alltför avancerat med tanke på att vi ska ha vår son med oss.
Gerda - trist med tiden men skönt att det löser dig ändå, man får inte låta sådana saker förstöra allt, ni gör rätt som gör det bästa av situationen.
Nu inser jag också att det tydligen är hög tid att boka en vigselförrättare. Shit, vad mycket jag har att göra! När jag går in på planeringsverktyget här på siten så blinkar massor av röda utropstecken mot mig och säger åt mig att fixa NU!
Pusspuss
Så härligt med Sorento! Vi velar fortfarande med bröllopsresmål Hur gammal är er son? Vi kommer också att resa med vår dotter så vi har inte bestämt ens NÄR vi ska resa, hon är 7 veckor just nu så vi avvaktar nån månad till tror jag.
Ja, ring och boka vigselförrättare snarast - datumet är så populärt! Jag provade även att ringa andra kommuner men det var fullt hos dem också.
Det tråkiga för oss är just att det kommer gäster från USA, så det blir till att försöka fylla tiden emellan vigsel och fest - ska se om jag får ihop nåt sighseeing paket de kan snurra runt på den tiden.
Kikar in här eftersom vi också har det snajsiga datumet 070707. Än är inte så mkt bokat och så, men det är på gång. Ringde kyrkan i höstas och dom skulle ringa upp i början av året när dom planerat. Men vi har det datumet bokat. Vet bara inte vilken präst det blir och så. Känns som om alla ligger miiiil före i planeringen
N&N
Hittar dig här också Du hade varit in och skrivit i min tapettråd.
Ja hej igen Amat! Är uppe med tuppen då min stora dotter har en jobbig hosta och vaknade tidigt. Och här är jag igen :)
Idag ska jag till Ikea och köpte lite prylar till hemmet, ska också kolla in ljus och cylindervaser.
Nu har vi suttit och pysslat. Första förslagen på hur inbjudningskort och festprogram ska se ut är färdiga. Åker och köper papper till veckan
Vi kommer att använda tapet till detaljer och jag har även provat vika askar i tapet...lite pyssel och fula ord, men det gick
Köpt papper så vi kan börja pyssla med inbjudningarna. Ringen beställde vi igår. Funderingarna är fortfarande om vi ska boka om tiden i kyrkan så vi fotas före vigseln eller? aja...