• l i s a

070707 vart är tråd 5?

Hallå!

Har letat och letat efter uppföljaren till tråden 070707 #4. Finns det en? Eller är detta den nya tråden?

Gott nytt år på alla förresten!

• Svar på tråden 070707 vart är tråd 5?
  • millibopp

känns måttligt skoj. var å tittade på lokalen idag som vi ska hyra. det fanns 26vinglas å tallrikarna var vita med en tjock brun rand.. vad gör man.. har tyvärr inte råd att hyra porslin från duka som så många föreslår...
    är det helt fel med plastvinglas?

• lightfish

millibopp

Kolla på www.ikea.se Vinglas är inte så dyra... Och det kanske känns lite bättre med de bruna ränderna med riktiga glas?

• glad tjej

millibopp

Det blir mycket snyggare med riktiga glas. Jag läste inte för allt för länge sedan att öb sålde glas för 1kr styck.

• millibopp

glad tjej: var det vinglas då? för vattenglas finns de många av på stället..

• glad tjej

Millibopp: Jo det var vinglas.

Nu har jag ordnat med dj, bokad och klar.

• Nickes-to-be

Halloj!
    Här kommer ännu en 070707-are! Gifter oss i göteborg den roliga datumen!
    Vi förlovade oss 050505 så det känns extra kul att just detta datum blir våran dag!
    Har än så länge bara bokat kyrka och festställe, men där är fortfarande lite osäkert än. Har medvetet väntat till efter nyår med planerna eftersom feststället har varit lite osäkert. Just det, dj till festen är bokad oxå, fotograf har vi en i bekantskapskretsen men frågan är om vi ska anväda oss av honom.

• N&N

Vi gifter oss också 070707! Så jag börjar också hänga här. Vi bor i Sthlm, men gifter oss i Norrtälje där vi har hyrt en konferensanläggning vid vattnet och vigseln är vid stranden. Vi blir ca 90 gäster.

Har så när klart inbjudningarna, måste bara finslipa gästlistan först. Annars är lokal, vigselförrättare, cateringfirma, fotograf, DJ bokade. Har köpt klänning, näbbklänningar, tiara och beställt ringar. Är en riktig planeringsmänniska så jag måste lära mig att delegera inför bröllopsdagen, det blir min stora uppgift :)

• Fru The

Kanske dags att uppdatera listan då, nu när vi har blivit fler. Lägger det under städer / län så vet vi lite vart vi befinner oss. Fyll bara på!!

Kungälv:
    The, Ytterby Kyrka 15.00

Göteborg:

Stockholm:

• N&N

Kungälv:
    The, Ytterby Kyrka 15.00

Göteborg:

Stockholm:
    Norrtälje, Engelbrektstunet

• Fru The

Vi har kollat på tårtor och funderat och kollat med bageriet här. Vi kommer köpa "prinsesstårta" med vitt lock och eget val av dekor. Dekoren kostade 20kr extra per tårta och ställningen hur vi från tårtdecor.se som ligger bara några kilometer från oss. Kostar 200kr att hyra.

Vi konstaterade att på det viset blir kostnaden 21-22kr/biten (med ställning inräknad) istället för 25kr/biten. Alltså sparar vi ett par hundra kronor på det. Kanske inte så mycket, men många bäckar små...

Nån annan som har något smart tips för att kunna spara en liten slant? Måste få ner budgeten något. Finns andra utgifter som tar över..

Svar på tråden 070707 vart är tråd 5?