• Hilde

Äntligen fredag del 8

Äntligen fredag del 7

VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 8

"tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

Önskar er alla varmt välkomna till våran lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*

• Svar på tråden Äntligen fredag del 8
  • mammacatta

Vi hyr vårt nuvarande. Myrproblem och en GIGANTIsk backe är två minus men värst är att svåris bor 100 meter bort.
    Jag vill måla som jag vill! Jag vill klippa bort alla j*dra granar! Jag vill kunna beställa en grävare och dränera om jag måste - inte vänta på att h*lveetet fryser till! Jag vill att svåris inte bara dräller in, jag vill att hon FÖRVARNAR!!! (som hon fö lovade men inte höll. J*dra ljugare)

Så vi letar desperat! Nu har ju P jobb, och då får vi låna.

TJOHO!

• anne på grönkulla

vi har ju bostadsrätt och mycket av den friheten (fast på lägenhetsnivå - vi vill INTE ha hus) fick vi ju med det

• mammacatta

Jo, jag skulle inte bo i hus utan P. Det är han som klipper gräsmattan och skottar snö.
    Jag inreder.

• anne på grönkulla

O vi är ense om att ingen av oss vill lägga tid på det. Men vi kommer ju inte undan billigare för det tyvärr... bo i stan är dyrt. Vår tvåa kostar i bostadsrättsavgift, räntor o en dryg tusenlapp i amortering över 9000 kr varje månad.
  • mammacatta

Det är lite mer än vad vi betalar som hyr ett hus. 8000 ungefär ligger vi på. Det skulle bli betyyydligt billigare att äga. Sådär 2500 billigare skulle jag tro...

• anne på grönkulla

Jo. Vi skulle ju kunna välja att amortera mindre, men det känns rätt bra att göra. En lägenhet jag kollade på nyligen (en 3,5 a ca 100 kvm, vår nuvarande är en tvåa på 54 tror jag) kostade beräknat på utropspriset och ungefär samma lånelösning som vi har nu ungefär 14000 kr. Minst så mycket lär vi alltså komma upp i nästa gång, för sen är det ju budgivning och elände...

• mammacatta

Jo, jag har lyckats skjuta ifrån mig att flera kanske vill ha MITT hus...

Jag tänker mig en marknad bestående av mig och 35 olika säljare...

Svar på tråden Äntligen fredag del 8