• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • nenne78

Muffinstönt

hhahaha, jag blev mest förvånad att jag inte hamnade i filtret!

• viktualia

Tekla hette en av min mammas bilar som hon hade när hon var ung.. det tycker jag är ett cooooooooooolt namn.... ha ha ha

Jag ska boka klipptid snart - har hittat en ekologisk salong här i jobbstaden *nöjd*

• nenne78

ååh handlade ekologisk 4 paprika för 70 spänn, är det verkligen motiverat?!?!? Inte konstigt att det inte är större utbud i grönsaksdisken för inte många har råd att handla. Synd att mina principer ska vara viktigare...

• viktualia

nenne - man får göra en avvägning mellan kravodling och transportsträcka. Finns det konventionellt odlade äpplen från Sverige så köper jag dem före Kravodlade äpplen från Frankrike...

• Sister of the Night

Nenne

:D :D :D *frust* :D :D *frust frust*

• Sister of the Night

Pela

Nä, försök inte :D
    Det blir inget av med det, är man en Sister of the Night så är man ju :D

• Sister of the Night

ekopapprika.

Nu snackar vi ) :)

Jag minns fortfarande sambons smått förskräckta min när han skulle betala för påsen med KRAV-tomater. 50 kr, kvittrade tösen i kassan medan sambon fick ett något underligt uttryck i ansiktet.

Såg ut som akut sammanbrott, faktiskt.

• MrsO

Vickan - ekologisk frissa???

aha... det kanske är produkterna de använder de syftar på? annars hänger jag nog inte riktigt med...

• nenne78

viktualia
    jo självklart, Vi köper också hellre närproducerat (mest potatis, chark- och mjölkprodukter) än krav, men just nu är svenska paprikor inte så vanliga i min affär. Men det gräver djupa hål i plånboken om man vill vara duktig.

• nenne78

är inte hårologi-produkterna ekologiska? De kan ju t o m fyllas på direkt i din gamla flaska.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3