• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • Telemarkgrrl

Vad skönt det är förresten att bara ha en tråd där man kan träffa er, jag blev lite lätt schizofren igår...

• Jamsan

oj jag blev alldeles pirrig nu, tänk om jag får det och kan sluta redan 22 januari, vilken dröm. Den 23 januari fyller jag är förresten

• Jessie76

Lycka till Majsis bajsis!!! Jag ska tänka på dig - å skicka lite Norrländsk jävlaranamma med tanken till lilla du

God morgon medsystrar förresten!
    Grattis Oms till sista 500 inläggen
    Och till att få en svindyr svinstor drink av GosVickan

• Telemarkgrrl

Hoppas verkligen det Majsan! Fast det är klart, dom kanske inte säger att du har fått jobbet direkt så där på första intervjun.

Och gå inte på det där med att han säger att du har MINST en månads uppsägningstid! Antingen så har du längre tid och då står det i anställningsavtalet eller också har du en månad prick. Jag antar att du har någon slags projekt-/provanställning eftersom han kunde säga upp dig så lätt? Om du har en provanställning så kan du gå på dagen om du vill. Och är det en projektanställning så borde du ha en månads uppsägning och inte längre.

• Jamsan

Tellis- Jag har ju provanställning fortfarande??? kan jag gå på studs då eller vad??

• Jamsan

Tack Jessie- Jag tar tacksamt emot din norrländska jävlaranamma

• Jamsan

såg nu i avtalet att det är en månad som gäller..

• Jamsan

Tellis- jag skrattade när jag såg burkarna igår. Jag förstår att det inte får plats mer än 1-2 päron i den minsta sorten haha. Jag antar att jag måste göra 3 satser biscottis i allafall för att fylla upp burkarna.

• Telemarkgrrl

Majsan, jajemen! Är du provanställd kan du gå på dagen. Det KAN dock finnas ett undantag från den regler och det är om ditt företag har ett kollektivavtal som säger att provanställda ska ha en viss uppsägningstid men då handlar det antagligen om två veckor och inte mer.

"I LAS finns bestämmelser om att arbetsgivaren måste varsla arbetstagaren 14 dagar i förväg om arbetsgivaren vill avbryta en provanställning (LAS 31 §). Det finns dock inga motsvarande bestämmelser om uppsägnings- eller varseltid om arbetstagaren vill sluta. Arbetstagaren kan alltså lämna provanställningen med omedelbar verkan. På en del avtalsområden finns dock kollektivavtalsregler som föreskriver att arbetstagaren skall iaktta viss kortare uppsägningstid."

• Telemarkgrrl

Jaha, så det står i avtalet att även provanställda har en månads uppsägningstid? Så synd!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3